فوتبال7

معرفی ۵ سرمربی برتر نیم فصل اول ۲۰۲۳-۲۴؛ دورهمی شگفتی سازان اروپا

از امری تا ژابی آلونسو؛ نام‌هایی که دوست و دشمن را وادار به تحسین کردند.

1402/10/09 17:3 اشکان زارع

معرفی ۵ سرمربی برتر نیم فصل اول ۲۰۲۳-۲۴؛ دورهمی شگفتی سازان اروپا

در فصل 2023-24 شاهد عملکرد درخشان چند سرمربی در فوتبال اروپا بودیم ک فراتر از انتظارات ظاهر شدند و جلوتر از نام‌های بزرگ قرار گرفتند. به همین بهانه در فوتبال7، 5 سرمربی برتر نیم فصل اول را با هم بررسی می‌کنیم.

5- آنگه پستکوگلو (تاتنهام)

آنگه پوستکوگلو با سیستم جدید و متنوع خود خون جدیدی به رگ‌های تاتنهام تزریق کرده است. علیرغم بحران مصدومیت نابهنگام و جدایی هری کین، اسپرز با قرارگیری در رده پنجم همچنان در جمع مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا باقی مانده است. روحیه بسیار بالای پستکوگلو و باور به شاگردانش، باعث شکوفایی و احیای ستارگانی مانند سون هیونگ مین و جیمز مدیسون شده است و سپید پوشان لندن را به حریفی سرسخت برای تیم‌های لیگ برتر تبدیل کرده است.

4- تیاگو موتا (بولونیا)

تیاگو موتا در فصل دومش در بولونیا پا را از انتظارات فراتر گذاشته و تیم را به بهترین جایگاه تاریخ خود در سری آ از سال 1994 سوق داده است. تاکتیک دقیق موتا، بهره‌گیری مناسب از وینگرها و ترکیب‌های انعطاف‌پذیر در مقابل حریفان، باعث شده تا بولونیا یکی از 5 تیم برتر سری‌آ باشد. به نظر می‌رسد کار تیم‌هایی مانند ناپولی و رم برای جلو زدن از شاگردان سرمربی برزیلی-ایتالیایی بسیار سخت است!

3- میشل (خیرونا)

شاگردان میشل در خیرونا بزرگترین سوپرایز این فصل لالیگا را رقم زده‌اند و هم اکنون صدرنشین اسپانیا هستند! خیرونا، با استفاده‌ی درست و هوشمندانه از منابع و دارایی‌های منچسترسیتی (مالک دو باشگاه مشترک است)، تیم خود را به خوبی تقویت کرده‌اند. تاکتیک و تصمیمات جسورانه میشل نیز مسلما تاثیر بسزایی در موفقیت آن‌ها داشته است. حال باید دید آیا بالانشینی آن‌ها در 2024 نیز ادامه خواهد داشت یا باز هم شاهد قهرمانی یکی از غول‌های لالیگا خواهیم بود.

2- اونای امری (استون ویلا)

سرمربیگری اونای امری در استون ویلا چیزی جز یک اتفاق رویایی برای این تیم نیست! با وجود شروعی ناامیدکننده و یک شکست 5-1 مقابل نیوکاسل، امری به اصول خود پایبند ماند و استون ویلا را به یک بالانشین قدرتمند در لیگ جزیره تبدیل کرد. با تلاش بی‌وقفه و اجرای یک سیستم پرسینگ قوی، استون ویلا تا اینجای کار در خانه‌ی خود غیرقابل شکست باقی مانده است. یاران اونای با 39 امتیاز از 57 امتیاز ممکن، بالاتر از نام‌های بزرگی همچون منچستریونایتد، تاتنهام، چلسی، نیوکاسل و منچسترسیتی (با یک بازی کمتر) در رده‌ی سوم جدول قرار دارند و اختلافشان با لیورپول صدرنشین تنها 3 امتیاز است!

1- ژابی آلونسو (بایر لورکوزن)

عملکرد خیره کننده ژابی آلونسو در بایر لورکوزن توجه تمام فوتبال دوستان را به خود جلب کرد. او که اکتبر سال گذشته هدایت این تیم را بر عهده گرفته، تحول وسیعی ایجاد نمود و لورکوزن را از جایگاه 17 به رتبه اول بوندسلیگا رساند. سبک بازی پویا و روان یاران ژابی در دفاع و حمله، توجه کارشناسان را به خود جلب کرده و حاکمیت باواریایی‌ها در بوندس لیگا را به چالش کشیده است.

لورکوزن هم اکنون با 13 برد و 3 مساوی از 16 بازی، تنها تیم بدون باخت لیگ‌های معتبر اروپاست.

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار