فوتبال7

به مناسبت تقابل سپاهان و الهلال؛ هرآنچه که درباره این رویارویی باید بدانید

سپاهان در آمار دست برتر را داراست

1402/10/08 17:32 علی ساغری

به مناسبت تقابل سپاهان و الهلال؛ هرآنچه که درباره این رویارویی باید بدانید

قرعه کشی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا روز گذشته انجام شد و سپاهان اصفهان، تنها نماینده ایران در این مرحله باید به مصاف یاران نیمار در تیم الهلال برود. علی رغم برخورداری الهلال از فوق ستارگان بسیار, نمی‌توان خیلی هم نسبت به پیروزی زردپوشان بدبین بود. حداقل می‌توان به کمک نکات آماری مربوط به این بازی کمی نسبت به صعود نماینده شایسته فوتبال ایران امیدوار بود. با ما همراه باشید تا صفر تا صد هرآنچه که باید درباره این بازی بدانید را خدمت شما همراهان سایت فوتبال۷ شرح دهیم. 

سپاهان موفق‌ترین تیم ایرانی مقابل الهلال 

دو تیم سابقه چهاربار رویارویی مقابل یکدیگر را دارند. سهم زردپوشان نصف جهان دو برد و سهم طرف عربستانی یک برد بوده و یک بازی هم به تساوی کشیده شده است. به همین دلیل سپاهان موفق ترین تیم ایرانی در جدال با الهلال تلقی می شود. بد نیست خاطره بازی مختصری با هریک از این چهار بازی مذکور داشته باشیم. با ما همراه باشید. 

نخستین رویارویی؛ تنها پیروزی سپاهان در ریاض

اولین رویارویی این دو تیم در بازی رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۱ رقم خورد. در آن زمان امیر قلعه نویی روی نیمکت سپاهان بود و گابریل کالدرون هم روی نیمکت نماینده سعودی می‌نشست. بازی با برتری دو بر یک سپاهان به پایان رسید و بدین ترتیب تنها پیروزی نماینده ایران در خانه حریف رقم خورد.

تساوی در اولین رویارویی نصف جهان 

بازی برگشت دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۱ در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد. بسیاری از فوتبال دوستان با توجه به پیروزی زردپوشان در ریاض، احتمال برد راحتی را در این بازی برای نماینده ایران می‌دادند. اما این بازی با تساوی به پایان رسید. ابتدا عبدالله زواری برای پرافتخارترین تیم این دوره از رقابت‌ها گلزنی کرد. اما محرم نویدکیا تیمش را از شکست نجات داد. 

دومین برد سپاهان؛ رستگاری در بازی دراماتیک 

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۴ یکی از ناموفق‌ترین دوره‌ها برای تیم‌های ایرانی بود. سپاهان در بازی رفت میزبان طرف عربستانی بود. در این بازی هواداران زردپوش بارها شکست و پیروزی را جلوی چشمان خود در طول ۹۰ دقیقه دیدند. ابتدا تیم ایرانی به گل رسید و نماینده عربستان با دو گل توانست پاسخ قاطعی تا پایان نیمه دوم بدهد. اما سپاهانی‌ها که نمی‌خواستند در خانه مقابل حریف عربستانی بازنده شوند با گل مهدی شریفی بازی را به تساوی کشاندند. سپس هادی عقیلی پشت یک ضربه پنالتی برای تیمش قرار گرفت, اما او این ضربه را از دست داد تا بازی همچنان با نتیجه تساوی پیگیری شود. آخرین دقایق بازی بود که محرم نویدکیا به درخشش خود درخلق موقعیت برای هم تیمی‌هایش ادامه داد و این بار جواهیر سوکای روی خلاقیت این بازیکن توانست گل برتری تیمش را بزند. 

تنها شکست سپاهان مقابل الهلال

در بازی برگشت دو تیم در همان رقابت‌های سال ۲۰۱۴ تیم الهلال میزبان نماینده کشور ما بود. نماینده عربستان سعودی با تک گل ناصر الشمرانی در دقیقه ۴۵ توانستند به پیروزی برسد. در آن زمان زلاتکو کرانچار فقید روی نیمکت سپاهان می‌نشست. 

تشابه سپاهان و الهلال

سپاهان بیشترین حضور در لیگ قهرمانان آسیا را درمیان تیم‌های ایرانی دارد. نکته اینجاست که بین تیم‌های عربستانی هم الهلال که پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها تلقی می‌شود، بیشترین حضور در این رقابت‌ها را داراست. 

نکته امیدوار کننده دیگر برای سپاهان 

سپاهان ایران در تاریخ حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا دوبار توانسته است که مرحله یک هشتم نهایی را تجربه کند. رکورد صعود سپاهان از این مرحله صد در صد است. یعنی هردوبار حضور این تیم در مرحله یک هشتم نهایی با صعود این تیم به مرحله یک چهارم همراه بوده است. هواداران ایرانی حتما رویارویی سپاهان و استقلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۲ را به یاد دارند. بازی که با برتری دو بر صفر زردپوشان در اصفهان به پایان رسید.

شکست ناپذیر در رقابت‌های داخلی؛ طوفان الهلال بدون نیمار هم ادامه دارد

چندی پیش بود که خبر مصدومیت نیمار در بازی‌های ملی نگاه‌ها را متوجه خود کرد. بسیاری از افراد تصور می‌کردند که الهلال بدون فوق ستاره برزیلی خود نمی‌تواند به نتایج درخشان خود ادامه دهد. اما پیروزی نه بر صفر الهلال مقابل الحزم انتهای جدولی نشان داد این تیم بدون نیمار هم می‌درخشد. آن‌ها در ۱۴ بازی خود در رقابت‌های داخلی موفق به کسب ۱۲ پیروزی شده‌اند و دو بار هم به تساوی مقابل حریفان رسیده اند. هم اکنون یاران نیمار و میتروویچ با اختلاف ۴ امتیازی نسبت به یاران رونالدو در تیم النصر، صدر جدول را برای خود کرده اند. 

نگاهی به رویارویی الهلال مقابل تیم‌های ایرانی؛ کینه الهلال از دیگر تیم اصفهانی

تا سال ۲۰۲۳ این تیم عربستانی مقابل یازده تیم مختلف ایرانی قرار گرفته است. استقلال، پرسپولیس، سپاهان، ذوب آهن، نساجی، فولاد، نساجی، شهرخودرو، استقلال خوزستان و صباباتری تیم‌هایی از کشورمان هستند که سابقه رویارویی با غول عربستانی را دارند. آن‌ها تاکنون ۳۶ بار مقابل تیم‌های ایرانی قرار گرفته‌ و ۱۵ بار شکست و ۱۴ بار پیروزی را تجربه کرده اند. نکته مهم اینجاست که از سال ۲۰۱۹ هیچ تیم ایرانی موفق به شکست الهلال نشده است. آخرین بار استقلال تحت هدایت وینفرد شفر توانست با دو گل علی کریمی و پژمان منتظری این تیم را با نتیجه دو بر یک شکست دهد. دربین تیم‌های ایرانی ذوب آهن اصفهان که سال ۲۰۱۰ توانست به فینال این رقابت‌ها برسد، رکورد صد در صد پیروزی را مقابل الهلال داراست.

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار