فوتبال7

بررسی کامل انتقالات احتمالی بارسلونا در ژانویه؛ آیا آبی‌اناری‌ها نیم فصل دوم متفاوتی خواهند داشت؟

در این بخش به معرفی گزینه‌های احتمالی پیوستن به بارسلونا در بازار زمستانی خواهیم پرداخت.

1402/10/08 17:7 بهروز شیعه‌یان

بررسی کامل انتقالات احتمالی بارسلونا در ژانویه؛ آیا آبی‌اناری‌ها نیم فصل دوم متفاوتی خواهند داشت؟

با توجه به مصدومیت طولانی‌مدت گاوی، نمایش‌های پرنوسان اخیر بلوگرانا و تأکید لاپورتا مبنی بر لزوم تقویت تیم، اقدام بارسلونا برای خرید در ژانویه بسیار محتمل به نظر می‌رسد. بنابراین نگاهی داریم به برخی از گزینه‌های محتمل بارسلونا برای خرید زمستانی.

الکس گارسیا (خیرونا)

الکس گارسیا در صدر اولویت‌های بارسلونا برای پنجره انتقالات زمستان است. هافبک خیرونا که فصلی عالی را سپری می‌کند، بند فسخی 20 میلیون یورویی دارد، اما برنامه بارسلونا اینست که با گنجاندن پابلو توره یا اریول رومئو به‌عنوان بخشی از قرارداد، مبلغ انتقال را کاهش دهد. گارسیا در ابتدای ماه پیش اعلام کرد که از کودکی رؤیای بازی در بارسا را در سر داشته و ژاوی نیز گارسیا را از آن دست هافبک‌هایی نامید که عاشق حضور آن‌ها در تیمش است. از طرفی خیرونا نیز علاقه خاصی به پابلو توره دارد، اما آیا خیرونا حاضر می‌شود به این سادگی‌ها ستون فعلی تیمش را به همسایه رقیبش در صدر جدول بفروشد؟!

جیووانی لوسلسو (تاتنهام)

ژاوی همیشه از تحسین‌کنندگان لوسلسو بوده است. این بازیکن نسخه دومی از گاوی است که همانند او، دارای خلاقیت و هوش تاکتیکی برای بازی در میانه میدان است و در عین‌حال فاکتور بازی درگیرانه را هم دارد. با توجه به مصدومیت گاوی، لوسلسو می‌تواند انتقال مناسبی باشد.

مارکو وراتی (العربی)

در گذشته علاقه متقابلی بین وراتی و بارسا وجود داشت و در سال 2017 دو طرف حتی به انعقاد قراداد دائمی نزدیک شده بودند. وراتی که از سرناچاری و به دلیل بی‌احترامی پاریس یا جا نداشتن در برنامه‌های انریکه، در لیگ سطح پایین قطر و در تیمی میانه جدولی توپ می‌زند، هنوز هم می‌تواند یک هافبک در کلاس جهانی با قیمتی ارزان برای بارسا باشد.

آندره رابیو (یوونتوس)

دست به دست شدن رابیو بین تیم‌های مختلف، بیشتر به این خاطر است که او در هیچ زمینه خاصی عالی نیست. رابیو که یک بازیکن متوسط رو به بالا با تجربه کافی است، مجموعه‌ای از مهارت‌های مختلف از جمله پاس، تکل، دریبل‌زنی و گاهی هم گلزنی است که می‌تواند در نقش شماره 8 و گاهی هم هافبک محوری (پیوت) بازی کند. با توجه به مشکلات مالی یوونتوس، بارسا می‌تواند به این انتقال ولو به‌صورت قرضی فکر کند.

آرتور فرمیرن (رویال آنتورپ)

بارسا و ژاوی، در دو بازی مرحله گروهی برابر آنتورپ، از نزدیک شاهد نمایش این هافبک جوان و خوش‌آتیه بلژیکی بودند. آرسنال و وستهم نیز این بازیکن را زیر نظر دارند، اما با توجه به ثبات نسبی در خط هافبک این دو تیم، جذب فرمیرن برای بارسا که اخیراً عملکرد متزلزلی در میانه میدان داشته است، ضروری‌تر به نظر می‌رسد.

جورجینیو (آرسنال)

جورجینیو که در ابتدا برای آرسنال خوش درخشید، در اثر مجموعه‌ای از اشتباهات و هم‌چنین خریدهای جدید آرسنال در خط میانی، رفته رفته نیمکت‌نشین شد. با توجه به اتمام قرارداد او با توپچی‌ها در تابستان، بارسا می‌تواند نیم‌نگاهی به این بازیکن داشته باشد. جورجینیو قطعاً هافبک چندمنظوره و فیزیکی‌ایی نیست اما شاید بتواند در کنار فرنکی دی‌یونگ، موقتاً به تنظیم ضرب‌آهنگ بازی بارسلونا کمک کند.

آمادو اونانا (اورتون)

در تابستان که اورتون دچار مشکلات مالی بود، بارسلونا می‌توانست ازین فرصت برای خرید اونانا استفاده کند. اونانا زیر نظر شان دایچ دوران حرفه‌ای متفاوتی را در اورتون سپری می‌کند و خود را به‌عنوان یک دریبل‌زن ماهر، توپ‌رُبای عالی و خلاق در جاگیری ثابت کرده است. البته برچسب قیمتی که اورتون روی اونانا گذاشته (48 میلیون پوند)، خارج از توان بلوگرانا به نظر می‌رسد، اما در زندگی شاد و اهرم‌محور لاپورتا، هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست !

یان ماتسن (چلسی)

بر اساس گزارش برخی نشریات کاتالونیا، پوچتینو مشتاق به انتقال پائو کوبارسی، مدافع آینده‌دار لاماسیا است، اما ژاوی از روند پیشرفت این بازیکن که با بارسا قرارداد دارد، ابراز رضایت کرده است. با این‌حال، مشکلات مالی بارسلونا و نیاز به یک جانشین برای بالده پرنوسان، می‌تواند زمینه انتقال متقابل کوبارسی و ماتسن را فراهم کند. ماتسن دفاع چپ هلندی و اصالتاً سورینامی، فصل پیش از ارکان صعود برنلی به لیگ برتر بود و به‌عنوان بهترین دفاع چپ، در تیم منتخب چمپیون‌شیپ قرار گرفت، اما درین فصل نتوانسته نظر پوچتینو را جلب کند.


🚨🚨 این مطالب را هم بخوانید:

گواردیولا، تیکی تاکا و تغییر از فوتبال کلاسیک به مدرن؛ مروری بر سیر تحول تاکتیکی لیگ قهرمانان اروپا و نقش گواردیولا در آن

تحلیل بازی لیورپول-آرسنال از نگاه فوتبال7: چرا دیدار جذاب دو تیم برنده‌ای نداشت؟

ویدیو | به مناسبت سالگرد جاودانه شدن افسانه‌ی لیونل مسی؛ خلاصه کامل فینال جام جهانی 2022 (اختصاصی فوتبال7)

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار