فوتبال7

بیوگرافی خولین آلوارز؛ بررسی زندگینامه و رکورد تحسین برانگیز ستاره سیتیزن‌ها

هرآنچه که از ستاره نوظهور فوتبال آرژانتین باید بدانید

1402/10/05 17:27 علی ساغری

بیوگرافی خولین آلوارز؛ بررسی زندگینامه و رکورد تحسین برانگیز ستاره سیتیزن‌ها

از زمان قهرمانی آرژانتین در جام جهانی قطر نام یک بازیکن جوان برسر زبان‌ها افتاده است. خولین آلوارز ستاره نوظهور دنیای فوتبال که بازی‌های او را در تیم منچسترسیتی و راه راه‌پوشان آمریکای جنوبی دیده‌اید در سنین کم به موفقیت‌های چشمگیری رسیده است. در این مطلب از سایت فوتبال۷ قصد داریم زندگینامه و مهم‌ترین دستاورد‌های فوتبال این بازیکن جوان را خدمت شما عزیزان شرح دهیم. پس با ما همراه باشید. 

اطلاعات شخصی

خولین آلوارز متول ۳۱ ژانویه ۲۰۰۰ در استان کوردوبا کشور آرژانتین است. پست تخصصی او مهاجم بوده و از خروجی‌های موفق آکادمی باشگاه ریورپلاته می‌باشد. علی رغم سن پایینی که او دارد, تعداد جام‌هایی که او توانسته در عرصه‌های باشگاهی و البته ملی کسب کند، عددی قابل احترام است. او عضو تیم ملی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود و درکنار ستاره‌های دیگری چون لیونل مسی و آنخل دی ماریا موفق شد جام قهرمانی این تورنومنت را بالای سر ببرد.

 

پیوستن به ریورپلاته 

او در سال ۲۰۱۶ و درحالی که بازیکنی شانزده‌ساله بود عضو این باشگاه شد. تیم قبلی او اتلتیکو کالچین بود و اولین تورنومنتی که با پیراهن ریورپلاته به میدان رفت جام جوانان آدیداس بود. او حتی تمریناتی هم با تیم‌های رئال مادرید و بوکاجونیورز تا قبل از این داشت. اما بدلیل شرایط سنی و محدودیت‌های آن نتوانست پیراهن رئال مادرید را برتن کند. او فصل ۲۰۱۸ – ۲۰۱۹ وارد تیم بزرگسالان ریورپلاته شد و در آن مقطع زمانی توانست شاگرد مارسلو گالاردو شود. اولین بازی او مقابل تیم آلدوسیوی بود و در ۲۶ دقیقه پایانی این بازی وارد زمین شد. مسابقه‌ای که با برتری ریورپلاته به پایان رسید. او در ۱۷ مارس ۲۰۱۹ توانست اولین گل خود را در رده سنی بزرگسالان مقابل ایندیپنته به ثمر برساند. او عملکرد تحسین برانگیزی در جام لیبرتادورس سال ۲۰۲۰ داشت و موفق شد ۵ گل در ۶ بازی به ثمر برساند. 

حضور در منچسترسیتی و تجربه شاگردی گواردیولا 

عملکرد عالی خولین آلوارز در فوتبال آمریکای جنوبی این بازیکن را به آنچه لیاقتش را داشت رساند و توانست در تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۲۲ یعنی درست روز تولد بیست و دو سالگی‌اش با قراردادی پنج سال و نیمه به جمع سیتیزن‌ها بپیوندد. او در ۳۰ جولای توانست در جریان باخت تیمش مقابل لیورپول تنها گل تیمش را به ثمر برساند. اما اولین تجربه آلوارز در لیگ برتر جزیره به بازی مقابل وستهم مربوط می‌شود. او بجای ارلینگ هالند در این بازی وارد زمین شد. اولین دبل ستاره نوظهور آرژانتین و باشگاه منچسترسیتی مقابل ناتینگهام فارست رقم خورد. در بازی که سیتیزن‌ها توانستند با شش گل به برتری برسند. 

زدن گل قهرمانی سیتیزن‌ها در فینال چمپیونزلیگ

منچسترسیتی بعد از پیروزی مقتدرانه مقابل رئال مادرید در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۲ – ۲۰۲۳ باید به مصاف اینترمیلان در فینال این رقابت‌ها میرفت. در این بازی خولین آلوارز توانست تک گل برتری تیمش را وارد دروازه آبی و مشکی‌پوشان میلانی کند و تیم خود را به اولین قهرمانی خود در تاریخ UCL برساند. 

خولین آلوارز در تیم ملی آرژانتین 

او سابقه بازی برای رده‌های سنی زیر ۲۰ سال، زیر ۲۳ سال و بزرگسالان آرژانتین را دارا می‌باشد. مجموعا ۲۲ بازی را برای رده‌های سنی پایه تیم ملی آرژانتین انجام داده و موفق به زدن ۳ گل در این تعداد مسابقه شده است. آلوارز از سال ۲۰۲۱ عضو تیم ملی بزرگسالان آرژانتین بوده و در این بازه زمانی تجربه 7 بار گل زنی در عرصه ملی را برای خود کرده است. سه گل از این هفت گل در جام جهانی قطر مقابل تیم‌های لهستان، استرالیا و کرواسی به ثمر رسیده است. 

دستاورد‌های فوتبالی خولین آلوارز 

خولین آلوارز تا پیش از ۲۴ سالگی موفق به بالای سربردن ۱۲ جام مختلف شده است. به طوری که بین این جام‌ها تنها سوپرجام انگلیس دیده نمی‌شود و با توجه به نتایج خوب منچسترسیتی در سالهای اخیر کسب این جام هم دور از دسترس نیست. مهم‌ترین دستاورد‌های فوتبالی این بازیکن آینده دار آرژانتینی به شرح زیرند: 

• قهرمانی در لیگ برتر آرژانتین با تیم ریورپلاته در سال ۲۰۲۱ 

• قهرمانی در جام حذفی آرژانتین با تیم ریورپلاته در فصل ۲۰۱۸ – ۲۰۱۹ 

• قهرمانی در سوپرجام فوتبال آرژانتین با تیم ریورپلاته در سال ۲۰۱۹ 

• قهرمانی در کوپا لیبرتادوس با تیم ریورپلاته در سال ۲۰۱۸

• قهرمانی در جام سودامریکانا با تیم ریورپلاته در سال ۲۰۱۹

• قهرمانی در جام جهانی فوتبال با تیم ملی آرژانتین در سال ۲۰۲۲

• قهرمانی در مسابقات کوپا آمریکا با تیم ملی آرژانتین در سال ۲۰۲۱ 

• قهرمانی در مسابقات کونمبول – یوفا با تیم ملی آرژانتین در سال ۲۰۲۲

• قهرمانی در لیگ برتر فوتبال انگلیس با تیم منچسترسیتی در فصل ۲۰۲۲ – ۲۰۲۳

• قهرمانی در جام حذفی فوتبال انگلیس با تیم منچسترسیتی در فصل ۲۰۲۲ – ۲۰۲۳

• قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا ب اتیم منچسترسیتی در فصل ۲۰۲۲ – ۲۰۲۳

• قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان با تیم منچسترسیتی در فصل ۲۰۲۳

• قهرمانی در سوپرجام اروپا با تیم منچسترسیتی در فصل ۲۰۲۳

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار