فوتبال7

به مناسبت ۲۵ سالگی محمد محبی؛ هرآنچه که از لژیونر بوشهری فوتبال ایران باید بدانید

از زمین های بوشهر تا بازی در فوتبال روسیه و پرتغال

1402/09/30 0:58 علی ساغری

به مناسبت ۲۵ سالگی محمد محبی؛ هرآنچه که از لژیونر بوشهری فوتبال ایران باید بدانید

قطعا یکی از مهم‌ترین خرید‌های تیم استقلال در سالهای اخیر، محمد محبی؛ بازیکن کنونی تیم روستوف و تیم ملی فوتبال ایران می‌باشد. فردی که اصالتی بوشهری دارد و در تیم سپاهان و زیرنظر سرمربی وقت آن تیم؛ امیر قلعه نویی شناخته شد. درخشش در این تیم مسیر او را برای لژیونر شدن هموار کرد و اولین بار لژیونر شدن را با پوشیدن پیراهن سانتاکلارا تجربه کرد. در این مطلب قصد داریم درباره زندگینامه و سوابق فوتبالی محمد محبی برای شما صحبت کنیم. پس این مطلب از سایت فوتبال۷ را تا انتها همراهی کنید. 

اطلاعات شخصی 

محمد محبی در ۲۹ آذر ۱۳۷۷ در بوشهر متولد شد و همشهری مهدی قائدی؛ دیگر وینگر شناخته شده تاریخ باشگاه استقلال است. او مسیر فوتبالی خود را با پوشیدن پیراهن شاهین بوشهر آغاز کرد و پس از نمایش عملکرد حرفه‌ای خود در این تیم توانست راهی سپاهان شود. وی هم اکنون یکی از لژیونر‌های فوتبال ایران می‌باشد و در تیم روستوف مشغول بازی است. تیمی که سردار آزمون هم سابقه بازی در آن را داشته و اتفاقا با پیراهن آن تیم دروازه بایرن مونیخ را نیز باز کرده است. 

سوابق فوتبالی محمد محبی

بازی برای تیم‌هایی نظیر سپاهان و استقلال قطعا سبب پربار شدن رزومه یک بازیکن می‌شود. در ادامه نگاه تخصصی‌تری به سوابق فوتبالی محمد محبی خواهیم داشت. 

محبی در سپاهان

درخشش ملی‌پوش کنونی فوتبال ایران در تیم شاهین بوشهر شرایط را برای پیوستن او به سپاهان اصفهان فراهم کرد. تیمی که در آن مقطع زمانی امیر قلعه نویی را روی نیمکت خود داشت. او در این تیم موفق شد دروازه تیم‌های بزرگ فوتبال ایران؛ یعنی تیم‌های استقلال و پرسپولیس را در قالب بازی‌های لیگ و یا جام حذفی باز کند. محبی فرصت پوشیدن پیراهن سپاهان و دیده شدن در این تیم را غنیمت شمرد و با ارائه نمایشی خیره کننده امکان حضور خود در تیم ملی فوتبال را فراهم کرد. تیمی که در آن زمان مارک ویلموتس؛ سرمربی جنجالی بلژیکی را روی نیمکت خود می‌دید. 

سانتاکلارا؛ نقطه آغاز مسیر لژیونر شدن وینگر بوشهری فوتبال ایران 

بعد از بازیکنان باتجربه‌تری مانند مهدی طارمی و علیرضا حقیقی، این بار نوبت به محبی جوان رسیده بود تا حضور در فوتبال پرتغال را تجربه کند. او با تیم سانتاکلارا قراردادی سه‌ساله بست و تا سال ۲۰۲۲ که به صورت قرضی به استقلال پیوست بازیکن این تیم بود. محبی با پیراهن سانتاکلارا ۱۸ بازی به میدان رفت و موفق به زدن سه گل شد. 

پیوستن به استقلال 

سال ۱۴۰۱ مصطفی آجرلو بازیکنان مختلفی را برای تقویت تیم استقلال؛ قهرمان بدون باخت آن زمان فوتبال ایران به این تیم آورد. که پیوستن محمد محبی و مهدی قائدی؛ وینگر‌های بوشهری فوتبال ایران هرکدام یک بمب نقل و انتقالاتی بود. بازیکن سابق سپاهان و سانتاکلارا در استقلال هم خوش درخشید و گل‌های مهمی برای این تیم زد. اما اشتباه فاحش مدیریت باشگاه استقلال یعنی ارسال فیش پرداخت جعلی به باشگاه سانتاکلارا سبب شد تا امکان تمدید قرارداد این بازیکن برای فصل بعدی فراهم نشود. محبی سرانجام از استقلال جدا شد و به روستوف پیوست. 

تجربه حضور در لیگ روسیه 

پس ازعدم توافق باشگاه سانتاکلارا با استقلال، این تیم روستوف بود که با پرداختن مبلغ رضایتنامه به این باشگاه پرتغالی محمد محبی را به خدمت گرفت. این انتقال فوتبال دوستان ایرانی را یاد حضور سردار آزمون در این تیم روسی انداخت. زمانی که این تیم در پلی آف لیگ قهرمانان اروپا موفق شد آژاکس را شکست دهد و با بایرن مونیخ، اتلتیکو مادرید و آیندهوون همگروه شود. قطعا گلزنی سردار آزمون به نماینده فوتبال آلمان در آن دوره از رقابت‌ها را به خاطر دارید. به هر حال محمد محبی هم اکنون، یعنی در فصل ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴ بازیکن روستوف بوده و تا به اینجای کار موفق به ثبت رکورد ۲ گل در ۱۷ بازی شده است. 

محمد محبی در کسوت ملی‌پوش 

او تجربه ۴ بازی برای تیم زیر ۲۳ساله‌های ایران دارد. اما اولین حضورش در تیم ملی بزرگسالان به زمان مربیگری مارک ویلتموس برمیگردد. جایی که در مرحله اول مقدماتی جام جهانی قطر، تیم ملی کشورمان باید مقابل کامبوج به میدان میرفت. در آن بازی محبی جوان موفق شد دو گل به ثمر برساند. این بازیکن بوشهری آینده دار در سال ۲۰۲۳ نیز به تیم ملی ایران از سوی امیر قلعه نویی دعوت شد و دوبار دروازه کنیا و بلغارستان را باز کرد.

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار