فوتبال7

بررسی آمار فوق العاده‌ی خط دفاعی اینترمیلان؛ بهترین عملکرد در پنج لیگ معتبر اروپا

فینالیست لیگ قهرمانان اروپا آماده‌تر از همیشه...

1402/09/28 16:11 احمد رستمی

بررسی آمار فوق العاده‌ی خط دفاعی اینترمیلان؛ بهترین عملکرد در پنج لیگ معتبر اروپا

شاید در ابتدای فصل 2023-24 کمتر کسی انتظار عنوان بهترین خط دفاعی اروپا را از آبی‌های میلان داشت، اما واقعیت این است که هنوز هیچ تیمی در پنج لیگ معتبر دنیا کمتر از اینتر گل دریافت نکرده، و هیچ دروازه‌بانی به اندازه‌ی یان زومر، خرید تابستانی نراتزوری، کلین شیت نداشته است!

اینتر در سری‌آ از 16 بازی خود تنها هفت گل دریافت کرده است! این رقم کمتر از نیمی از تعداد گل‌هایی است که حریفان آرسنال، صدرنشین لیگ برتر، مقابل این تیم به ثمر رسانده‌اند(15).

در فرانسه نیز، نیس تحت هدایت فرانسسکو فاریولی (Francesco Farioli) با 9 گل، کمترین گل را در لیگ 1 دریافت کرده، در حالی که بایر لورکوزن در بوندسلیگا و رئال مادرید تحت هدایت کارلو آنچلوتی در لالیگا هر دو تا به اینجای فصل 12 گل خورده‌اند.

برای مقایسه در ایتالیا، ناپولی در راه قهرمانی در فصل گذشته از 16 بازی اول سری‌آ تنها 13 گل دریافت کرده بود (6 گل بیشتر از اینتر کنونی). در حالی که پارتنوپی با مجموع 26 گل خورده فصل را به پایان رساند.

اینتر و دروازه‌بانش یان زومر همچنین با 11 کلین شیت از 16 بازی درین فصل بیشترین کلین شیت را در پنج لیگ برتر اروپا داشته‌اند. در حالی که فقط والتر بنیتز از آیندهوون در کل قاره سبز توانسته این تعداد کلین شیت را به نام خود ثبت کند.

گفتنی است که اینتر با به ثمر رساندن 39 گل بهترین خط حمله ایتالیا را نیز مال خود کرده است و قرمز-مشکی‌پوشان همشهری با 10 گل اختلاف در جایگاه دوم ایستاده‌اند.

حال باید دید یاران سیمونه اینزاگی که صدرنشین فعلی ایتالیا نیز هستند، قادر به حفظ این آمار خیره کننده خواهند بود یا خیر.

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار