فوتبال7

متس هوملس ۳۵ساله شد؛ هرآنچه که از مسافر قطار مونیخ – دورتموند باید بدانید

شرح بیوگرافی و ذکر چند نکته جالب درباره هوملس

1402/09/25 22:43 علی ساغری

متس هوملس ۳۵ساله شد؛ هرآنچه که از مسافر قطار مونیخ – دورتموند باید بدانید

متس هوملس را می‌توان یکی از شناخته شده‌ترین بازیکنان مشغول در پست دفاع وسط فوتبال آلمان دانست. او عضو تیم قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ بود و اتفاقا تا مسابقات یورو ۲۰۲۰ هم تیم ملی کشورش را همراهی کرد. در این مطلب از سایت فوتبال۷ قصد داریم مروری به بیوگرافی و سوابق فوتبالی این بازیکن شناخته شده فوتبال آلمان داشته باشیم. با ما همراه باشید. 

اطلاعات شخصی 

متس یولیان هوملس روز ۱۶ دسامبر ۱۹۸۸ در شهر برگیش گلادباخ کشور آلمان متولد شد. او در خانواده‌ای فوتبالی بدنیا آمده است. به طوری که پدر او؛ هرمان هوملس سابقه بازی و نیز مربیگری در این عرصه را دارا می‌باشد. متس یک برادر کوچکتر به نام یوناس دارد که او نیز سابقه بازی در زمین‌های فوتبال را داراست. اما بدلیل آسیب دیدگی‌های پی در پی نتوانست دستاورد‌های بزرگی در این رشته ورزشی داشته باشد. متس هوملس بعد از تجربه دو سال رابطه عاطفی با کتی فیشر سرانجام در سال ۲۰۱۵ با او ازدواج کرد و اولین فرزند آن‌ها در سال ۲۰۱۷ متولد شد. 

ویژگی‌های تاکتیکی و فیزیکی هوملس

مدافع بلند قامت آلمان‌ها از جمله بازیکنانی است که تنها خود را محدود به خط دفاع نمی‌داند و هنگام ضربات ایستگاهی سریعا خود را به محوطه جریمه حریف می‌رساند. البته که نباید از عملکرد حرفه‌ای او هنگام ضد حملات هم غافل شد. چرا که به محض بازپس گیری توپ با پاس‌های زیبا سریعا شرایط ضد حمله را فراهم می‌کند. هوملس بدلیل قد و قامت بالای خود در نبرد‌های هوایی عالی عمل می‌کند و سهم مهمی در گل شدن ضربات ایستگاهی تیمش دارد. 

نکته جالب درباره سابقه فوتبالی هوملس

او محصول آکادمی باشگاه بایرن مونیخ است و در سال ۲۰۰۷ عضو تیم بزرگسالان این باشگاه شد. سپس حدفاصل سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ بازیکن تیم بوروسیا دورتموند شد. در این بازه زمانی توانست افتخارات مختلفی از جمله قهرمانی بوندسلیگا و یا قهرمانی دی اف پوکال (جام حذفی آلمان) را بدست آورد. اما سال ۲۰۱۶ با یک انتقال جنجالی مجددا به جمع باواریایی‌ها بازگشت. او در دومین مقطع حضور خود در بایرن مونیخ توانست دوبار دروازه دورتموند را در رویارویی‌های این دو تیم باز کند. متس سال ۲۰۱۹ قطار مونیخ – دورتموند را برای سومین بار سوار شد و بازهم لباس زرد و مشکی را پوشید. 

مهم‌ترین وقایع فوتبالی دوران حرفه‌ای هوملس

هوملس هم اکنون یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان فوتبال آلمان است و لحظات تلخ و شیرین بسیاری را در دو تیم بزرگ بایرن مونیخ و دورتموند و همچنین تیم ملی آلمان تجربه کرده است. 

گلزنی به پرتقال در جام جهانی ۲۰۱۴ 

اولین بازی تیم ملی آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل مقابل پرتغالی بود که در آن مقطع زمانی قدرت همیشگی را نداشت. آلمان‌ها در آن بازی با هتریک توماس مولر و ضربه سر قدرتمند هوملس توانستند پرتغال را با ۴ گل شکست دهند. 

عملکرد جالب هوملس مقابل تیم ملی فرانسه

مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود که دو تیم آلمان و فرانسه مقابل هم قرار گرفتند و در این بازی ژرمن‌ها با تک گل هوملس به پیروزی رسیدند. این فرصت گلزنی با یک ضربه ایستگاهی فراهم شد و تونی کروس به زیبایی توپ را روی دروازه فرانسه ارسال کرد. در این هنگام مدافع بلند قامت آلمان‌ها با پشت سر توپ را به طاق دروازه خروس‌ها کوباند. 

اما درست هفت سال بعد این بار در یورو ۲۰۲۰ این دو تیم با هم رو به رو شدند. همان دقایق ابتدایی بود که این بار هوملس روی یک اشتباه در دفع توپ دروازه خودی را باز کرد. درست بابت همین گل به خودی آلمان میزبان مقابل دیدگان هوادرانش بازهم مقابل فرانسه شکست خورد. 

زدن دو گل به دورتموند با پیراهن بایرن مونیخ 

هوملس در فصل ۲۰۱۸ – ۲۰۱۹ بازیکن بایرن مونیخ بود و به صورت فیکس در ترکیب این تیم برای مسابقه درکلاسیکر قرارگرفته بود. او در آن بازی موفق شد دروازه زنبور‌ها را باز کند. کمی قبل‌تر به رفت و آمد‌های پی در پی این بازیکن بین دو تیم بزرگ فوتبال آلمان اشاره کردیم و با ذکر این نکته حتما شما هم پی برده‌اید که هوملس با این گل دروازه تیم سابق خود را باز کرد.  گلزنی هوملس به دورتموند اتفاقی بود که سال 2017 نیز رخ داده بود.

افتخارات متس هوملس

مهم‌ترین افتخارات فوتبالی متس هوملس چه در کسوت ملی‌پوش آلمان و چه در پیراهن قرمز و زرد تیم‌های بایرن مونیخ و دورتموند به شرح زیرند: 

• قهرمانی فصول ۲۰۱۰ – ۲۰۱۱ و ۲۰۱۱ – ۲۰۱۲ بوندسلیگا با بوروسیا دورتموند 

• قهرمانی جام حذفی آلمان در فصل ۲۰۱۱ – ۲۰۱۲ با بوروسیا دورتموند

• قهرمانی سوپر کاپ آلمان با بوروسیا دورتموند در سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴

• قهرمانی فصول ۲۰۱۶ – ۲۰۱۷.۲۰۱۷ – ۲۰۱۸ و ۲۰۱۸ – ۲۰۱۹ بوندسلیگا با بایرن مونیخ 

• قهرمانی جام حذفی آلمان ۲۰۱۸ – ۲۰۱۹ با بایرن مونیخ 

• قهرمانی سوپرجام آلمان در سالهای ۲۰۱۶.۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ با بایرن مونیخ 

• قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با تیم ملی آلمان 

• قهرمانی جام ملتهای اروپا ۲۰۰۹ با تیم ملی زیر ۲۱ سال آلمان

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار