فوتبال7

نگاهی به رده بندی جدید باشگاه‌ها توسط یوفا؛ صدرنشینی سیتی و سقوط بارسلونا

فوتبال۷ نگاهی ویژه دارد به رنکیگ جدید یوفا.

1402/09/25 10:6 اشکان زارع

نگاهی به رده بندی جدید باشگاه‌ها توسط یوفا؛ صدرنشینی سیتی و سقوط بارسلونا

در به‌روزرسانی اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) که دیروز (جمعه) اعلام شد، رتبه‌بندی جدید باشگاه‌های فوتبال در قاره اروپا مشخص گردید. در این رنکینگ جالب، تیم منچسترسیتی به عنوان صدرنشین این رده‌بندی خودنمایی میکند و با ۱۴۱ امتیاز، جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. پس از یاران پپ، باشگاه‌های بایرن مونیخ و رئال مادرید نیز به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

اما نکته چشم‌گیر این رده‌بندی، سقوط بارسلونا است. باشگاه بزرگ اسپانیایی برخلاف انتظارات، در میان 10 تیم برتر اروپایی حضور نداشته و در جایگاه دوازدهم قرار گرفته است. این واقعیت نشان‌دهنده عملکرد ناامیدکننده بارسلونا در فصول گذشته لیگ قهرمانان و تأثیر آن در رتبه‌بندی فعلی یوفا است.

همچنین، با وجود نتایج مطلوب آرسنال در مسابقات لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری، این تیم نیز هنوز موفق به ورود به جایگاه 20 تیم برتر اروپا نشده است. یوفا در سیستم امتیازدهی خود، عملکرد پنج سال اخیر تیم‌ها را در نظر گرفته و از این فرمول برای ترتیب باشگاه‌ها استفاده می‌کند.

نکته جالب توجه بعدی، حضور لایپزیش در رده هفتم این جدول است! تیمی که بدون کسب قهرمانی در لیگ داخلی و افتخار خاصی در اروپا توانسته نام خود را در میان ثروتمندان بالانشین اروپایی قرار دهد.

گفتنی است که امتیازات تیم‌ها و عملکردشان در فصل 24-2023 نیز بررسی شده است. رئال مادرید و منچسترسیتی بیشترین امتیاز را کسب کرده و چلسی نیز با عدم کسب امتیاز در این فصل، و صرفا با توجه به عملکرد خوبش در گذشته (به خصوص فصل ۲۰۲۰-۲۱)، جایگاه تک رقمی خود در این رده‌بندی را حفظ کرده است.

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار