فوتبال7

به مناسبت تولد ۲۵ سالگی مهدی قائدی؛ بررسی صفر تا صد سوابق فوتبالی باشوی کوچک

از توپ زدن در زمینهای بوشهر تا بازی برای استقلال

1402/09/14 23:31 علی ساغری

به مناسبت تولد ۲۵ سالگی مهدی قائدی؛ بررسی صفر تا صد سوابق فوتبالی باشوی کوچک

مهدی قائدی که یک پدیده نوظهور در سالهای اخیر فوتبال ایران تلقی میشود, امروز وارد سن 26 سالگی میشود. در دو مقطع مختلف این بازیکن پیراهن استقلال را برتن کرده و جدایی او از این باشگاه همواره حسرت هواداران این تیم را به همراه داشته است. در این مطلب از سایت فوتبال7 قصد داریم زندگینامه و سوابق فوتبالی باشوی کوچک را خدمت شما شرح دهیم. با ما همراه باشید.

اطلاعات شخصی مهدی قائدی

او در ۱۴ آذر ۱۳۷۷ در بوشهر متولد شد و فوتبال خود را با تیم فوتبال ایرنجوان این شهر آغاز کرد. فصل ۱۳۹۵ – ۱۳۹۶ بود که او توانست به تیم اصلی راه یابد. درخشش مهدی قائدی دراین تیم جنوبی سبب شد که علیرضا منصوریان؛ سرمربی وقت استقلال او را به خدمت بگیرد. همسر او، ستاره معصومی یک مدل است که متولد بهمن ماه ۱۳۷0 بوده و اختلاف سنی هفت‌ساله با این بازیکن بوشهری دارد. قائدی تصاویر و ویدیو‌های بسیاری را با همسر کنونی خود در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است. 

اولین مقطع حضور در استقلال 

فصل ۱۳۹۶ – ۱۳۹۷ اولین فصل حضور باشو در تیم استقلال بود. حرکات تکنیکی او در اولین بازی‌اش با پیراهن آبی تحسین بسیاری از هواداران و کارشناسان را به همراه داشت. اوج درخشش او به فصل ۱۳۹۸ – ۱۳۹۹ برمیگردد. او در این فصل درکنار شیخ دیاباته عملکرد بی‌نظیری در خط حمله استقلال از خود نشان داد و گل‌های مهمی را برای تیم خود به ثمر رساند. هواداران استقلال لقب باشوی کوچک را به او داده‌اند که نام یکی از شخصیت‌های معروف آثار بهرام بیضایی می‌باشد. او در دوران مربیگری شفر یکبار توسط این مربی آلمانی توبیخ شده بود. علت این امر ترک ناگهانی تمرین از سوی باشو بود. ولی وساطت برخی از بزرگان استقلال سبب شد که او امکان حضور مجدد در تمرین استقلال را داشته باشد. با رفتن وینفرد شفر و آمدن فرهاد مجیدی در انتهای فصل ۱۳۹۷ – ۱۳۹۸ فرصت بیشتری برای بازی پیدا کرد. حتی در بازی مقابل الهلال هم به میدان رفت

شروع درخشش قائدی در استقلال 

فصل ۱۳۹۸ – ۱۳۹۹ را می‌توان آغاز درخشش قائدی با پیراهن آبی دانست. او گفته بود که در پایان فصل ده گل برای تیم خود می‌زند و به وعده خود وفا کرد. علاوه بر گل‌های بسیار، توانست در خلق موقعیت هم به عنوان یک وینگر خوب عمل کند و روی گل دوم استقلال در دربی برگشت ۱۳۹۸ – ۱۳۹۹ که توسط امیر ارسلان مطهری به ثمر رسید تاثیر بسیار مهمی داشت. استقلال و پرسپولیس در تابستان ۱۳۹۹ این بار در جام حذفی برابر هم صف آرایی کردند. قائدی در همان دقایق ابتدایی با عبور توپ از بین پاهای بشار رسن و یک ضربه دیدنی به دنبال آن توانست اولین گل خود را در دربی‌های پایتخت به ثمر برساند. 

او در فصل ۱۳۹۹ – ۱۴۰۰ هم از کلیدی‌ترین مهره‌های استقلال بود. وی درکنار دیاباته و امیر ارسلان مطهری خط حمله خطرناک آبی‌ها را در این فصل تشکیل می‌دادند. در اولین شهرآورد لیگ بیستم قائدی در دقایق انتهایی موفق شد گل تساوی تیم خود را به ثمر برساند. در لیگ قهرمانان آسیا همان فصل،مهدی قائدی توانست دروازه الدحیل و الاهلی را باز کند که گل او به الاهلی از زیباترین گل‌های این رقابت‌ها بود. وینگر بوشهری آبیها تابستان ۱۴۰۰ استقلال را به مقصد شباب الاهلی ترک کرد. 

دومین مقطع حضور قائدی در استقلال 

او در مرداد ماه ۱۴۰۱ با تلاش‌های شبانه روزی سردار آجرلو؛ مدیرعامل وقت استقلال به این تیم بازگشت. مهدی در اولین بازی خود مقابل ملوان یک گل به ثمر رساند و یک پنالتی هم برای این تیم گرفت. باشوی کوچک هواداران آبی در این مقطع هم عملکرد خوبی را در این تیم از خود نشان داد و علاوه بر به ثمر رساندن گل‌های بسیار، توانست روی گل‌های مختلفی هم موثر باشد. از جمله در بازی مقابل تراکتورسازی در جام حذفی که موفق شد دو پنالتی برای استقلال بگیرد. انتهای فصل او از این تیم جدا شد و شاگرد فرهاد مجیدی در الاتحاد کلبا شد. 

پیوستن به تیم ملی 

او در دوران دراگان اسکوچیچ به تیم ملی فوتبال دعوت شد. قائدی با پیراهن تیم ملی فوتبال توانست دروازه تیم ملی بوسنی را در یک بازی دوستانه و همچنین دروازه کامبوج را از سری بازی‌های مقدماتی جام جهانی باز کند.

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار