فوتبال7

به مناسبت تولد ۲۷ سالگی دیگو ژوتا؛ هرآنچه که از این مهاجم پرتغالی باید بدانید.

از پاسوس فریرا تا شاگردی کلوپ

1402/09/14 0:18 علی ساغری

به مناسبت تولد ۲۷ سالگی دیگو ژوتا؛ هرآنچه که از این مهاجم پرتغالی باید بدانید.

پیوستن یک بازیکن آینده دار از وولوهمپتون به لیورپول در سال ۲۰2/۰ امید هواداران آنفیلدی را درباره خط حمله این تیم افزایش داد. دیگو ژوتا نامی بود که در آن سال هم توانست در میان قرمزپوشان مرسی ساید بدرخشد و هم تیم ملی پرتغال را در فاز حمله یاری کند. دراین مطلب قصد داریم درباره دیگو ژوتا و هرآنچه که درباره این بازیکن پرتغالی باید بدانید, توضیحات کاملی را خدمت شما ارائه کنیم. پس این مطلب از سایت فوتبال۷ را به هیچ عنوان از دست ندهید. 

اطلاعات شخصی ژوتا 

دیگو ژوزه تیشیرا دا سیلوا که او را با نام دیگو ژوتا می‌شناسیم در ۴ دسامبر ۱۹۹۶ در کشور پرتغال متولد شد. او فوتبال حرفه‌ای خود را از تیم پاسوس دی فریرا شروع کرد و در هفده سالگی عضو این تیم پرتغالی شد. او بعد از دو سال بازی در این تیم شاگرد سیمئونه شد و درمیان راه راه‌پوشان اتلتیکو مادرید فوتبال خود را ادامه داد. وولورهمپتون و لیورپول از دیگر تیم‌هایی هستند که ژوتا سابقه بازی در آن‌ها را دارد. او علاوه بر ایفای نقش در مستطیل سبز، به بازی‌های ویدیویی هم علاقه دارد و به عنوان گیمر حرفه‌ای شناخته می‌شود. او سابقه کسب رتبه یک جهانی بازی فیفا را دارا می‌باشد. در ادامه درباره سوابق فوتبالی این بازی پرتغالی توضیحات کامل‌تری را خواهیم داد. 

شروع کار با پاسوس فریرا و پیوستن به اتلتیکو مادرید

او کار خود را در سال ۲۰۱۴ با این تیم شروع کرد و با زدن دو گل در اولین بازی تبدیل به اولین بازیکنی شد که توانسته است در اولین بازی خود برای این تیم دو گل به ثمر برساند. سپس در سال ۲۰۱۶ از این تیم جدا شد و به تیم اتلتیکو مادرید پیوست. اما در آنجا فرصت زیادی برای بازی کردن در این تیم پیدا نکرد. 

پیوستن به پورتو و ولورهمپتون 

بعد از اتلتیکو مادرید او به صورت قرضی به تیم پورتو پیوست و سپس به ولورهمپتون پیوست و به آن‌ها کمک کرد تا در سال ۲۰۱۸ به لیگ برتر انگلیس صعود کنند. وی در ۱۳۱ بازی که برای این تیم انجام داد ۴۴ گل به ثمر رساند و سپس در سپتامبر ۲۰۲۰ به تیم لیورپول پیوست و شاگرد یورگن کلوپ شد. 

دیگو ژوتا در لیورپول 

مهاجم تیم ملی پرتغال و حال حاضر باشگاه لیورپول تا به امروز در ۸۸ بازی برای لک لک‌های آنفیلدی به میدان رفته است و موفق به زدن ۳۵ گل برای این تیم شده است. عملکرد درخشان او در این تیم راه را برای حضور در تیم ملی پرتغال هموار کرد و سبب شد که او در تورنومنت‌های معتبر بسیار، از جمله یورو ۲۰۲۰ برای این تیم به میدان رود. وی اولین گل خود برای لیورپول در پریمیر لیگ را در بازی برابر آرسنال در جریان برد ۳ – ۱ قرمز‌های مرسی ساید به ثمر رساند. ژوتا در بازی مقابل میتلیند دانمارک در لیگ قهرمانان اروپا همان فصل موفق شد ده هزارمین گل تاریخ این باشگاه را به ثمر برساند. همچنین در بازی مقابل آتلانتا در چمپیونز لیگ همان سال موفق به ثبت هتریک شد. او بعد از رابی فولر تبدیل به دومین بازیکن تاریخ باشگاه شد که توانسته است در ۱۰ بازی اول خود ۷ گل به ثمر برساند. 

این رکورد از سال ۱۹۹۳ توسط کسی زده نشده بود. نوامبر همان سال، وقتی ژوتا در بازی مقابل لستر سیتی موفق به گلزنی شد، تبدیل به اولین بازیکنی شد که توانسته است در هر ۴ بازی ابتدایی خانگی‌اش گل به ثمر برساند. در اولین فصل حضور خود در لیورپول توانست ۹ گل را درجریان بازی‌های لیگ برتری به ثمر برساند. آگوست ۲۰۲۲ قرارداد جدیدی با این تیم امضا کرد و سپتامبر همان سال اولین بازی بعد از ثبت قرارداد جدید خود را مقابل اورتون انجام داد. او در این بازی دقیقه ۸۰ بجای داروین نونیز وارد زمین بازی شد. ابتدای فصل ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴ یک مصدومیت باعث شد که او مدتی را از میادین به دور باشد. اما این دوران برای او سپری شد و توانست در ۵ اکتبر ۲۰۲۳ برای تیم خود در لیگ اروپا گلزنی کند. 

عملکرد ژوتا در تیم ملی پرتغال 

او سابقه بازی برای تمامی رده‌های سنی تیم ملی پرتغال را داراست. ژوتا در سال ۲۰۱۹ برای بازی‌های لیگ ملت‌های اروپا تیم ملی کشورش که در آن دوره قهرمان شد را همراهی کرد. اما نتوانست فرصت بازی پیدا کند. اما عملکرد خوب او در تیم لیورپول سبب شد تا برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی کشور قابل اعتمادتر باشد. علاوه بر لیورپول، در مسابقان مقدماتی یورو ۲۰۲۰ هم این بازیکن جوان به خوبی درخشید. در بازی مقابل لیتوانی اولین گل ملی خود را به ثمر رساند. در آن بازی ژوتا در دقیقه ۸۴ بجای کریستیانو رونالدو وارد زمین بازی شد. او در یورو ۲۰۲۰ تیم ملی کشورش را همراهی کرد و موفق شد دروازه تیم ملی آلمان را هم باز کند. آن هم در مسابقه‌ای که آلمان میزبان آن بود. در بازی پرتغال مقابل لوکزامبورگ از سری رقابت‌های مقدماتی یورو ۲۰۲۴ او موفق شد دو گل به ثمر برساند.

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار