فوتبال7

بیوگرافی نیکولاس فولکروگ؛ ستاره این فصل بوروسیا دورتموند و تیم ملی آلمان کیست؟

از تیم دوم وردبرمن تا گلزنی برای دورتموند و مانشافت در لیگ قهرمانان و جام جهانی

1402/09/09 15:25 علی ساغری

بیوگرافی نیکولاس فولکروگ؛ ستاره این فصل بوروسیا دورتموند و تیم ملی آلمان کیست؟

یکی از نام‌هایی که به تازگی هم در تیم ملی المان و هم در بوروسیا دورتموند زیاد شنیده می‌شود، نیکولاس فولکروگ می‌باشد. در روزهایی که تیم ملی آلمان یکی از بحرانی‌ترین روزهای خود را تجربه می‌کند، این نام تبدیل به یکی از اصلی‌ترین بخت‌های گلزنی برای قهرمان ۴ دوره جام جهانی شده است. در این مطلب از سایت فوتبال۷ قصد داریم ابتدا درباره اطلاعات شخصی این بازیکن آلمانی صحبت‌هایی شرح دهیم و سپس به رکوردهای فوتبالی او اشاره خواهیم کرد. 

اطلاعات شخصی نیکولاس فولکروگ

او متولد ۹ فوریه ۱۹۹۳ در شهر هانوفر می‌باشد. هم اکنون فولکروگ از بلند قامت‌ترین بازیکنان تیم ملی آلمان است و با ۱.۸۹ متر قد به خوبی می‌تواند برتری را در نبردهای هوایی برای خود کند. او دارای همسری به نام لیسا می‌باشد و سال ۲۰۱۹ صاحب یک فرزند دختر شده است. خواهر او هم فوتبالیست است و در تیم هانوفر ۹۶؛ باشگاه فوتبال مستقر در زادگاه فولکروگ توپ میزند. آنا خواهر نیکولاس در پست مهاجم بازی می‌کند. همچنین پدربزرگ او نیز سابقه فعالیت در مستطیل سبز را دارد و در تیم آرمنیا هانوفر بازی کرده است. زمانی که در وردربرمن تمرین میکرد، بخاطر یک آسیب دیدگی و فرورفتن دندان هم تیمی‌اش در پیشانی او راهی بیمارستان شد. در ادامه درباره سوابق فوتبالی او بیشتر صحبت خواهیم کرد. 

فوتبال نیکولاس از کجا شروع شد؟ 

او حد فاصل ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ در رده‌های سنی پایه وردربرمن بازی میکرد. زمانی که سن او به بازی برای رده سنی بزرگسالان رسید، در وردبرمن دو مشغول به توپ زنی شد. عملکرد نیکولاس در این تیم بد نبود و طی ۲۶ بازی ۱۰ گل برای این تیم به ثمر رساند. او حد فاصل سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ در تیم دو وردربرمن بود و بعد از آن راهی تیم اصلی شد. ۲۳ بازی را برای تیم اصلی وردبرمن انجام داد و دو گل به ثمر رساند. بعد از دو فصل بازی برای این تیم سبزپوش به صورت قرضی یک سال برای گروتر فورث بازی کرد. عملکرد او در گروتر فروث نسبت به وردبرمن بهتر بود و در ۲۱ بازی ۶ گل را برای این تیم به ثمر رساند. سپس به نورنبرگ پیوست و از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ در این تیم توپ زنی بازی کرد. نمایش فولکروگ در نورنبرگ نشان از آن میداد که او تشنه پیشرفت است. ۵۴ بازی برای این تیم زرشکی‌پوش انجام داد و ۱۷ گل هم به ثمر رساند. بعد از آن راهی تیم زادگاهش یعنی هانوفر شد. نیکولاس در این تیم هم آمار خوبی از خود بجای گذاشت و در ۷۵ بازی موفق به ثبت ۲۱ گل برای خود شد. بعد از بازگشت به وردبرمن در سال ۲۰۱۹ او در ۹۰ بازی برای این تیم به میدان رفت و موفق به ثبت ۴۵ گل شد. این یعنی هر دو بازی یک گل از سوی فولکروگ به ثمر می‌رسد. 

پیوستن به بوروسیا دورتموند

مهاجم تیم ملی آلمان در ۳۱ آگوست ۲۰۲۳ با قراردادی سه‌ساله به بوروسیا دورتموند پیوست. او در بازی مقابل هوفنهایم که با برتری سه بر یک زنبورها به پایان رسید اولین گل خود را به ثمر رساند. همچنین در بازی این تیم مقابل نیوکسل فولکروگ اولین گل اروپایی خود را برای بوروسیا دورتموند به ثمر رساند. بدون شک دو عامل سبب شدند که فولکروگ به تیم بزرگ بوروسیا دورتموند بپیوندد. اولین عامل عملکرد بی‌نظیر او در تیم ملی آلمان است و عامل دیگر نمایش فوق العاده او در وردربرمن است. در ادامه درباره هردو مورد صحبت خواهیم کرد. 

پوشیدن تیم ملی آلمان و ثبت رکوردی تحسین برانگیز

عملکرد بی‌نظیر نیکولاس در وردبرمن سبب شد که هانس دیتر فیلیک سرمربی وقت ژرمن‌ها او را به تیم ملی آلمان دعوت کند. او تنها بازیکن آلمانی است که در هفت بازی اول خود موفق به زدن هفت گل شده است. نخستین گل ملی این بازیکن در بازی مقابل عمان در یک مسابقه دوستانه به ثمر رسید. در این بازی که در ماه نوامبر میلادی برگزار میشد، مهاجم کنونی دورتموند به عنوان یار تعویضی به زمین بازی آمد. اولین تجربه جدی فولکروگ به عنوان ملی‌پوش مانشافت به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برمیگردد. علی رغم اینکه ژرمن‌ها نتوانستند از دور گروهی صعود کنند، اما نیکولاس با زدن دو گل در سه بازی حسابی توانایی‌های خود را به نمایش گذاشت. اسپانیا و کارستاریکا دو تیمی بودند که فولکروگ در جام جهانی قطر دروازه آن‌ها را باز کرد. ترکیه، مکزیک، آمریکا، اوکراین، پرو و بلژیک دیگر تیم‌هایی هستند که تا به این لحظه دروازه‌شان توسط این مهاجم زهردار باز شده است. 

بهترین گلزن بوندسلیگا در فصل ۲۰۲۲ – ۲۰۲۳

او در این فصل توانست ۱۶ گل را برای تیم وردربرمن به ثمر برساند. این رکورد باعث شناخته شدن او به عنوان بهترین گلزن بوندسلیگا در این فصل شد.

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار