فوتبال7

یک سال از شکست مقابل آمریکا در جام جهانی گذشت؛ مرور اشک‌ها و لبخند‌های ۸ آذر

دیگر 8 آذر یادآور خاطرات خوب نیست!

1402/09/09 14:7 علی ساغری

یک سال از شکست مقابل آمریکا در جام جهانی گذشت؛ مرور اشک‌ها و لبخند‌های ۸ آذر

وقتی قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ در نوروز ۱۴۰۱ انجام شد بسیاری از افراد منتظر ماندند تا ببینند آیا پیروزی مقابل آمریکا در سال ۱۹۹۸ بعد از ۲۴ سال تکرار می‌شود یا خیر؟ قطعا آمریکای سال ۲۰۲۲ بسیار پرستاره‌تر از آن سال‌ها بود. طوری که اصلا عقلانی نبود این تیم را دست کم گرفت. در این مطلب قصد داریم ابتدا به بررسی آخرین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی قطر بپردازیم و سپس یک بازی خاطرانگیز دیگر در این تاریخ را مرور کنیم. 

وضعیت دو تیم قبل از بازی 

تیم ملی ایران ابتدا یک شکست سنگین مقابل انگلیس متحمل شد و سپس به پیروزی ارزشمند مقابل ولز رسید. تیم ملی آمریکا هم مقابل ولز بازی یک هیچ برده را با تساوی ۱ – ۱ عوض کرد و موفق شد انگلیس قدرتمند را با یک نمایش تحسین برانگیز بدون گل متوقف کند. بین تمامی ادواری که ایران در جام جهانی حضور پیدا کرده بود، شاید در این دوره بیشترین احتمال صعود را برای روز آخر مرحله گروهی میدادیم. اما آمریکای ۲۰۲۲ خیلی رشد کرده بود. وینستون مک کنی در یوونتوس، کریستین پولیسیچ در دورتموند و چلسی و سرجینیو دست در بارسلونا توپ زده بودند. به هر حال سه شنبه ۸ آذر ساعت ۲۲:۳۰ فراراسید…

ترکیب تیم ملی در آخرین بازی جام جهانی ۲۰۲۲

علیرضا بیرانوند برخلاف بازی با ولز در چهارچوب دروازه تیم بود و مجید حسینی، میلاد محمدی، احسان حاج صفی، رامین رضاییان، سعید عزت اللهی، علی قلی زاده، احمد نوراللهی، مهدی طارمی و سردار آزمون دیگر نفرات فیکس تیم ملی در این بازی بودند. در نیمه دوم هم مهدی ترابی، ابوالفضل جلالی، علی کریمی، کریم انصاری فرد و سامان قدوس به عنوان یاد تعویضی به زمین بازی آمدند

شرح بازی و تنها گل آن 

تیم ایران حتی با یک تساوی در این بازی هم به دور بعد صعود میکرد. به همین دلیل است که ادعا می‌کنیم احتمال صعود را بیشتر از هر دوره دیگری میدادیم. علی رغم بازی برتری که در بازی با ولز از خود به نمایش گذاشتیم، متاسفانه در بازی با آمریکا آن تیم تهاجمی که فوتبالی روان ارائه می‌کرد نبودیم. گویی برای تساوی آمده بودیم. این درحالی بود که آمریکا نتوانسته بود تیم ولز که به ما با نتیجه دو بر صفر باخته بود را شکست دهد. دقیقه ۳۸ بود که کریستین پولیسیچ موفق شد دروازه علیرضا بیرانوند را باز کند. بعد از آن هرچه تلاش کردیم به در بسته خورد و تیم ملی ایران سوم گروه خود شد و از صعود به دور بعد بازماند. انگلیس و آمریکا به دور بعد صعود کردند و به ترتیب با سنگال و هلند رو به رو شدند. 

۸ آذر؛ سالروز یک بازی خاطرانگیز دیگر

اگر فوتبال ملی را از دهه ۷۰ دنبال کرده باید احتمالا می‌دانید که هشتم آذر سالروز یک بازی مهم دیگر نیز می‌باشد. بازی برگشت پلی آف جام جهانی ۱۹۹۸ بین ایران و استرالیا در سال ۱۳۷۶ در این روز برگزار شد و تساوی ۲ – ۲ ایران مقابل استرالیا حکم صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی ۱۹۹۸ را امضا کرد. قطعا گل خداداد عزیزی و گزارش جواد خیابانی را همه ما بارها دیده و شنیده ایم. به همین دلیل است که می‌توان درباره فوتبال ملی، از روز ۸ آذر به عنوان روز اشک‌ها و لبخند‌ها یاد کرد.

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار