فوتبال7

بررسی حواشی کامل دیدار حساس منچسترسیتی-لیورپول؛ از دعوت به سکوت تا توهین به پپ

در این بخش، فوتبال۷ حواشی و اتفاقات جنجالی بازی بزرگ هفته‌ی لیگ جزیره را مورد بررسی قرار میدهد.

1402/09/05 16:52 بهروز شیعه‌یان

بررسی حواشی کامل دیدار حساس منچسترسیتی-لیورپول؛ از دعوت به سکوت تا توهین به پپ
سکوت سنگین

ستاره لیورپول پس از نمایش درخشان در خط هافبک، بار دیگر منتقدان خود را به سکوت دعوت کرد؛ این بار در برابر چشمان تماشاگران سیتی در اتحاد.

الکساندر آرنولد که در دوران فوتبالی خود همیشه در حال جدال با منتقدین بوده، در مصاحبه خبری پس از بازی نیز صریح و بی‌پرده، به شادی گل خود اشاره کرد: ««شادی جلو چشم هوادارای حریف، لذت دیگه‌ای داره. دیدن چهره‌های اونا درین حالت، یجور تفریحه.»»

ترنت الکساندر آرنولد که همواره به‌خاطر مهارت‌های فنی‌اش مورد ستایش و به‌خاطر ضعف‌های آشکار در پست دفاع راست، مورد سرزنش قرار گرفته است، در حال‌حاضر روزگار خوشی را در نقش جدید خود سپری می‌کند.

کلوپ بالاخره فوت کوزه‌گری برای به حداکثر رساندن توانایی‌های آرنولد را پیدا کرد و در نقش ترکیبی جدیدی که برای او تعریف کرده، زمانی که لیورپول مالکیت توپ را در اختیار دارد، آرنولد به خط هافبک منتقل می‌شود تا اثرگذاری بسیار بیشتری در حملات داشته باشد.

در بازی دیروز در اتحاد، او هر دو نقش را به خوبی ایفا کرد. در نقش دفاعی، پا به پای جرمی دوکو وینگر سریع سیتی دوید و سپس، در حالی که 10 دقیقه بیشتر به پایان بازی نمانده بود، خود را به پشت محوطه سیتی رساند و با یک شوت زمینی زیبا روی پاس محمد صلاح، نقش هجومی خود را به نحو احسنت ایفا کرد.

کلوپ بعد از پایان بازی در مورد آرنولد گفت: ««ترنت عالی بود. اثرگذاری مثبتی داشت. در نیمه اول بیشتر درگیر جرمی دوکو و مهار دریبل‌های او بود. اما نیمه دوم ما ریسک‌پذیرتر شدیم و از او خواستم که رو به جلوتر بازی کنه. و البته جواب گرفتیم. آماده شدن برای یکی از سخت‌ترین بازی‌های فصل با فقط 30 دقیقه تمرین (بخاطر وقفه بازی‌های ملی) واقعاً چالش‌برانگیزه، ولی آرنولد از پسش براومد»»

جالب اینجاست که گرت ساوتگیت نیز در آخرین لیست خود، آرنولد را به‌عنوان هافبک دعوت کرده است که به‌نوعی اذعان به توانایی او درین پُست محسوب می‌شود.

اما نباید عملکرد دفاعی آرنولد مقابل جرمی دوکو که این فصل بسیاری از دفاع‌های کناری را آزار داده است، نادیده گرفت. بازیکن بلژیکی موقعیت‌هایی خلق کرد اما آرنولد پا پس نکشید و چند قطع توپ مهم در مقابل او داشت. آرنولد در مورد بازی گفت: ««قطعاً نمایش جذابی نداشتیم، ولی مساوی 1-1 در قیاس با شکست 4-1 پارسال ما در اینجا، نتیجه رضایت‌بخشیه. اول با آرایشی بازی رو شروع کردیم که خیلی باهاش سازگار نبودیم، اما در نیمه دوم اوضاع رو تغییر دادیم. وقتی جلو سیتی بازی میکنی، مجبوری بهشون احترام بزاری، ولی نیمه دوم سعی کردیم کمی گستاختر بشیم !»»

از آمارها و نحوه بازی آرنولد، اینطور به نظر می‌رسد که او از برچسب ««جوان خام»» که منتقدین در گذشته به او می‌زدند، فاصله گرفته و به‌لحاظ تاکتیکی، رشد چشمگیری داشته است. ««احساس می‌کنم سیتی نقشه‌هایی برای مهار من داشت، مثلاً اینکه برناردو سیلوا خیلی نزدیک به من حرکت می‌کرد. ولی ما هم ضدتاکتیک‌هایی داشتیم، مثل بازی عرضی‌تر از طریق سوبوسلای و مک‌آلیستر به‌عنوان بازیکنای آزاد.»»

گواردیولا نیز در پایان بازی گریزی به تکامل تاکتیکی آرنولد زد: ««لیورپولی‌ها فقط 2 تا موقعیت داشتن- اما موقعیت دوم دست بازیکن مستعدی افتاد که استاد استفاده از اینجور موقعیتاست.»»

روی زشت بازی

پس از پایان بازی، همه توجهات معطوف به جدال لفظی‌ایی شد که بین نونیز و گواردیولا درگرفت، مشاجره‌ایی که با وساطت کلوپ و کادر فنی لیورپول، ختم به خیر شد.

کلوپ در کنفرانس خبری پس از بازی گفت: ««به نظرم نباید از من توضیح بخواید، چون من تو این درگیری هیچ نقشی نداشتم !»» ««من فقط وارد عمل شدم، چون هر دو نفر رو قلباً دوست دارم، ولی یک کلمه هم از مشاجرشون نفهمیدم. صادقانه بگم فکر نمیکنم اتفاق خاصی افتاده باشه و پیش‌زمینه‌ایی داشته باشه، بیشتر تأثیر هیجان بازی بود؛ طبیعیه که هر دو نفر به دنبال کسب پیروزی باشن و صلاح تیم خودشون را بخوان.»»

صحبت‌های گواردیولا نیز تأییدی بر مصاحبه کلوپ بود: ««اتفاق خاصی نیفتاد. کلوپ نسبت به من آدم قویتریه. وقتی دومین پرسش شما بعد از همچین بازی مهمی، در مورد این درگیریه، احساس میکنم قصد آزار منو دارید. به نظرم این پرسش باید آخرین پرسش کنفرانس می‌بود.»»

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار