فوتبال7

یکسال از پیروزی مقابل ولز در جام جهانی فوتبال گذشت؛ نگاهی به دومین بازی ایران در جام جهانی قطر

مروری بر پیروزی مقتدرانه تیم ملی فوتبال برابر یاران گرت بیل

1402/09/05 0:14 علی ساغری

یکسال از پیروزی مقابل ولز در جام جهانی فوتبال گذشت؛ نگاهی به دومین بازی ایران در جام جهانی قطر

۴ آذر ۱۴۰۲ سالروز سومین پیروزی ایران در تاریخ جام‌های جهانی می‌باشد. شاگردان کارلوس کیروش که بعد از حدود سه سال این مربی را دوباره روی نیمکت تیم ملی ایران دیدند ساعت ۱۳:۳۰ جمعه چهارم آذر ۱۴۰۱ قرار بود برای زنده نگه داشتن امید صعود از گروه خود برابر ولزی قرار بگیرند که تا قبل از این بازی اوضاع بهتری داشت. در این مطلب از سایت فوتبال۷ قرار است به یک سال پیش برگردیم و هرآنچه که در این بازی گذشت را با هم مرور کنیم. با ما همراه باشید. 

اوضاع دو تیم تا پیش از این بازی 

تا قبل رویارویی این دو تیم، ولز در اولین بازی مقابل آمریکا توانسته بود باخت یک بر صفر را با مساوی عوض کند و یک امتیاز بگیرد. اما تیم ملی کشورمان متحمل شکست برابر انگلیس مدعی شده بود. بنابراین هردو تیم برای زنده نگه داشتن امید‌ صعود به پیروزی در این بازی نیاز داشتند. اما شاید کسی فکرش را نمی‌کرد تیم ملی ایران بعد از باخت ۶ بر ۲ مقابل انگلیس بتواند از نظر روحی و روانی طوری ریکاوری شود که این بار در قامت برنده ظاهر شود. این فکر آنقدر هم درست نبود. 

شرح بازی و نحوه به ثمر رسیدن گل‌ها 

بدور از تعصب‌های میهن دوستانه در این بازی نسبت به قرمزپوشان ولز بهتر بودیم. اما در گل کردن توپ‌هایمان بدشانس بودیم. حتی در نیمه موفق شدیم به گل برسیم که البته این گل بعد از بازبینی توسط کمک داور ویدیویی مردود تشخیص داده شد. اخراج دروازه بان ولز، بدلیل خطای خطرناکی که روی مهدی طارمی مرتکب شد از نظر روحی و روانی یاران گرت بیل را حسابی به هم ریخت. شاید جدی‌ترین موقعیت تیم ایران که گل نشد؛ ضربه علی قلی زاده بود که تیرک دروازه ولز برخورد کرد و ضربه سر سردار آزمون هم در توپ برگشتی از سوی دروازه بان به آغوش کشیده شد. دقایق انتهایی بازی برتری سفیدپوشان کشورمان مطلق بود و درنهایت توپ برگشتی از محوطه جریمه ولز توسط روزبه چشمی با یک شوت سرکش به گل تبدیل شد. ولز که چیزی برای از دست دادن نداشت رو به حمله آورد. اما شاگردان کیروش هوشمند ظاهر شدند و با طراحی یک ضد حمله، روی ضربه چیپ رامین رضاییان در موقعیت تک به تک توانستند دروازه ولز را برای دومین بار باز کنند. 

سرنوشت دو تیم در پایان دور گروهی

تیم ملی ایران در سومین بازی خود مقابل آمریکا باید قرار می‌گرفت که توانسته بود برابر انگلیس مدعی به تساوی بدون گل برسد. شاگردان کیروش در این بازی نتوانستند موقعیت‌های زیادی خلق کنند و با شکست یک بر صفر مقابل یاران پولیسیچ به خانه بازگشتند. ولز هم متحمل شکست سنگین مقابل انگلیس شد و آخرین تیم گروه دوم جام جهانی قطر شد.

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار