فوتبال7

بررسی آمار شگفت انگیز هری کین در فصل جاری؛ آیا هری بهترین مهاجم نوک حال حاضر دنیاست؟

به بهانه درخشش هری کین در بوندس لیگا، فوتبال7 نگاهی دقیق به آمار و عملکرد او دارد.

1402/09/02 23:30 بهروز شیعه‌یان

بررسی آمار شگفت انگیز هری کین در فصل جاری؛ آیا هری بهترین مهاجم نوک حال حاضر دنیاست؟
9 آمار باورنکردنی که نشان‌دهنده نمایش خارق‌العاده هری کین در فصل 2023 هستند

✅ در سال 2023، تا پیش از وقفه ملی این هفته، فقط هالند (48 گل) آمار گلزنی بهتری نسبت به کین داشته (47 گل)

✅ کین نخستین بازیکن بوندس‌لیگاست که در 11 بازی نخستش، 17 بار گلزنی کرده است.

✅ این 17 گل یعنی برابری با کل گل‌های لواندوفسکی در نخستین فصل حضورش در بایرن که در 31 مسابقه ، 17 گل به ثمر رسانده بود! کین با 20 بازی کمتر، به آمار او رسیده است: یک آمار واقعاً اعجاب‌انگیز !!

✅ او نخستین بازیکن تاریخ بوندسلیگاست که موفق به هت‌تریک در نخستین دربی خود برابر دورتموند (درکلاسیکر) شد، بازی‌ایی که با نتیجه تحقیرآمیز چهار صفر برای دورتموند تمام شد.

✅فقط سه بازیکن موفق شده‌اند در فصل نخست حضورشان در بوندس‌لیگا، سه بار هت‌تریک کنند، از جمله اووه زیلر ستاره سابق فوتبال آلمان در 64-1963. کین چهارمین نفر است.

✅ کین به همراه اولیویه ژیرو و هالند، دارنده بیشترین گل زده با سر در سال 2023 هستند (7 گل).

✅ با ادامه نرخ فعلی گلزنی هری کین، یعنی 17 گل در 11 بازی، او می‌تواند با حداقل 51 گل، رکورد لواندوفسکی در بوندس‌لیگا (41 گل) را بشکند.

✅ کین در کنار گلزنی، در 22 گل بایرن در بوندس‌لیگا مشارکت داشته است (شامل پنج پاس گل)، یعنی تقریباً در %52 گل‌های این فصل بایرن (42) که نشان‌دهنده نقش مهم او در بازیسازی تیم است.

✅ در بوندس‌لیگا، فقط ژیراسی در کل رقابت‌های 2023 بیشتر از کین گلزنی کرده است (29 در برابر 28).

 

تحلیل آماری کین

در فصل 72- 1971، زمانی که گردمولر به رکورد 40 گل در بوندس‌لیگا دست یافت، همه آن را رکوردی دست‌نیافتنی می‌دانستند، اما تقریباً 50 سال بعد، لواندوفسکی، با به ثمر رساندن پنجمین گل در آخرین دقیقه از آخرین بازی فصل 21-2020 برابر آگزبورگ، رکورد جدید 41 گل را به جا گذاشت. واکنش مردم و کارشناسان باز هم قابل‌انتظار بود: ««محال است کسی به این رکورد نزدیک شود!»»

شاید هم حق با آن‌ها باشد، چون خود لواندوفسکی فصل بعد فقط 35 گل به ثمر رساند. وقتی به این آمار و ارقام نگاه می‌کنیم، بیش از پیش به ارزش کار کین تا اینجای فصل پی می‌بریم، از جمله دو هت‌تریک متوالی او برابر دارمشتات و دورتموند و سپس بریس مقابل هایدنهایم. آخرین بازیکنی که موفق به دو هت‌تریک متوالی شده بود، ماریو گومز در فصل 2011 است و آخرین باری که یک بازیکن تا این مقطع از فصل موفق به سه هت‌تریک شده است، به فصل 65-1964 برمی‌گردد که کریستین مولر از کلن، موفق به این کار شد.

مهاجم انگلیسی، به‌لطف بریس خود برابر هایدنهایم، توانست با 17 گل بالاتر از ژیراسی مصدوم 15 گله، در صدر جدول گلزنان قرار گیرد. این در حالیست که بهترین گلزنان فصل پیش، فولکروک و انکونکو، فصل را با تنها 16 گل به پایان رساندند. تا پیش از این، تنها بازیکنی که پس از 10 هفته، 15 گل به ثمر رسانده بود، گرد مولر بود. به‌علاوه مولر و لواندوفسکی در فصولی که موفق به رکوردشکنی شده بودند و به‌ترتیب 40 و 41 گل به ثمر رساندند، تا 10 هفته به‌ترتیب 4 و 12 گل به ثمر رسانده بودند.

آیا کین می‌تواند رکورد لواندفسکی را بشکند؟ آمار و ارقام که چنین می‌گویند، چون کین در حال‌حاضر در هر 57 دقیقه در بوندس‌لیگا، یک گل به ثمر رسانده، اما مصدومیت‌ها، ترکیب چرخشی و شاید هم افت فُرم خود بازیکن، مانع ازین امر شوند.


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار