فوتبال7

سالروز بازی ایران و انگلیس; بررسی هرآنچه که در ورزشگاه بین المللی خلیفه گذشت

سنگین ترین شکست ایران در تاریخ جام جهانی چگونه رقم خورد؟

1402/08/30 0:6 علی ساغری

سالروز بازی ایران و انگلیس; بررسی هرآنچه که در ورزشگاه بین المللی خلیفه گذشت

نوروز 1401 بود که فوتبال دوستان ایرانی با انجام شدن قرعه کشی جام جهانی 2022 قطر خبر رویارویی ملی پوشان کشورمان با یاران هری کین را شنیدند. در واپسین ساعات آبان ماه سال پیش این اتفاق به وقوع پیوست و شاگردان کارلوس کیروش مقابل یاران هری کین تحت نظر گرت ساوتگیت صف آرایی کردند. در این مطلب از سایت فوتبال7 قصد داریم درباره هرآنچه در آن بازی گذشت صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

هرآنچه که پیش از بازی رخ داده بود

حدودا دو ماه قبل از انجام این بازی بود که با بازگشت مهدی تاج به جایگاه خود در فدراسیون فوتبال, جای دراگان اسکوچیچی که تیم ملی ایران را به جام جهانی برده بود, توسط کارلوس کیروش پرتغالی پر شد. مردی که تا قبل از این دو بار دیگر هم روی نیمکت تیم ملی کشورمان در جام های جهانی نشسته بود. شاید این تغییر وضعیت ناگهانی از سوی بسیاری از افراد خوشایند به نظر نمی‌رسید. چون در فاصله کوتاه باقی مانده تا جام جهانی ثبات تاکتیکی امری مهم بود.

از طرف دیگر گرت ساوتگیت; سرمربی تیم ملی انگلیس در واکنش به همگروه شدن شاگردانش با سفید پوشان ایرانی گفته بود که "هیچکدام از بازیکنان ایرانی را نمیشناسم." کاربران ایرانی فضای مجازی هم در واکنش به این مسابقه با ادبیاتی طنز و طعنه آمیز از هری مگوایر خواسته بودند که به اشتباهاتش این بار در خط دفاعی انگلیس ادامه بدهد. به هر حال دوشنبه30 آبان فرارسید!

در مستطیل سبز چه گذشت؟

ترکیب فیکس ایران در آن بازی متشکل از بیرانوند, میلاد محمدی, مجید حسینی, محرمی, چشمی, نوراللهی, پورعلی گنجی, حاج صفی, جهانبخش و طارمی بود. مصدومیت علیرضا بیرانوند در نیمه اول سبب شد که جای او را سید حسین حسینی بگیرد. همچنین علی قلی زاده, سردار آزمون, مهدی ترابی, محمد حسین کنعانی زادگان و سعید عزت اللهی دیگر نفراتی بودند که در دقایق بعدی بازی وارد زمین شدند.

بازی از همان ابتدای با فشار های انگلیس آغاز شد و این گل اول خود را با ضربه بلینگام وارد دروازه ما کرد. این تیم تا پایان نیمه اول دو بار دیگر هم موفق شد به گل برسد و با شروع نیمه دوم و ورود قلی زاده و آزمون ایران در فاز تهاجمی بهتر کار کرد و توانست توسط طارمی در دقایق 65 و 13 + 90 به گل برسد. استرلیگ, ساکا, گریلییش و رشفورد دیگر گلزنان انگلیس به تیم ملی کشورمان بودند.

حواشی بعد از بازی

هرچند همان شب دو تیم ولز و آمریکا به تساوی رسیدند و این خبر خوبی برای تیم ملی کشورمان بود, اما علی رغم برد خاطرانگیز مقابل ولز در بازی دوم بدلیل شکست برابر یاران پولیسیچ در تیم ملی آمریکا بازهم تیم ملی کشورمان نتوانست به دور حذفی معتبرترین تورنومنت فوتبالی صعود کند. 


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار