فوتبال7

به مناسبت تولد پائولو دبیالا؛ نگاهی به سابقه عملکرد او در مستطیل سبز

بررسی زندگینامه ستاره سابق یوونتوس و کنونی باشگاه رم

1402/08/25 14:37 علی ساغری

به مناسبت تولد پائولو دبیالا؛ نگاهی به سابقه عملکرد او در مستطیل سبز

امکان ندارد کسی پیگیر فوتبال باشگاهی اروپا و فوتبال ملی در قاره آمریکای جنوبی باشد و پائولو دیبالا را نشناسد. ۱۵ نوامبر ۱۹۹۳ این فوتبالیست آرژانتینی ۳۰ساله می‌شود و سومین دهه زندگی‌اش را درحالی آغاز میکند که مشغول تمرین و تلاش زیر نظر خوزه مورینیو در باشگاه رم است. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم زندگینامه دیبالای آرژانتینی را خدمت شما شرح دهیم. با ما همراه باشید. 

مشخصات شخصی پائولو دیبالا 

او که در سال ۱۹۹۳ در کوردوبای آرژانتین متولد شده است دارای دو برادر بزرگ‌تر از خود می‌باشد و در سن ۱۵ سالگی پدر خورد را به دلیل تومور مغزی از دست داد. پدربزرگ او لهستانی الاصل می‌باشد و در دوران جنگ جهانی دوم به کشور آرژانتین فرار کرده است. مادربزرگ وی دارای رگ و ریشه ناپلی می‌باشد. ستاره این فصل باشگاه آ اس رم چند سالی است که با مدل و خواننده مشهور آرژانتینی، یعنی اوریانا ساباتینی در رابطه عاطفی است. ساباتینی تقریبا سه سال از دیبالا کوچک‌تر است. او قبلا در رابطه عاطفی با آنتونلا کاوالیری بود که بنا به دلایلی که هنوز مشخص نیست، این رابطه به پایان رسیده است. او افتخارات فوتبالی زیاد با باشگاه یوونتوس در سطح باشگاهی دارد. اما افتخاری چون کسب جام جهانی که در سال 2022 با پیراهن تیم ملی آرژانتین بدست آورد قطعا شیرینی بیشتری دارد.

فعالیت‌های فوتبالی دیبالا

او به طور حرفه‌ای فوتبال خود را در سال ۲۰۱۱ از باشگاه اتلتیکو پارانائنزه شروع کرد. عملکرد خوب وی در این تیم سبب پیوستنش به باشگاه پارما شد. دیبالا فرصت حضور در یک لیگ معتبر اروپایی را به خوبی غنیمت شمرد و توانست با عملکرد خوبی که در پارما داشت مسئولین یوونتوس را برای جذب خود متقاعد کند. درنهایت در سال ۲۰۱۵ به این تیم پیوست و توانست جام‌های مختلف از جمله جام حذفی و لیگ برتر ایتالیا را کسب و فینال لیگ قهرمانان اروپا را هم تجربه کند. حتما می‌دانید که یوونتوس ناکام‌ترین فینالیست تاریخ لیگ قهرمانان است و نتیجه‌ای که این تیم برابر رئال مادرید در سال ۲۰۱۷ گرفت قابل پیش بینی بود! او توانست در مدت زمان حضور خود در یوونتوس رکورد یک گل در هر ۱۵۱ دقیقه را ثبت کند و از این نظر بازیکنانی مانند کارلوس توز و الکساندر دل پیرو در رتبه‌های پایین‌تری نسبت به دیبالا هستند.  دیبالا در سال 2022 به آ اس رم پیوست و درست در همین سال توانست به همراه تیم ملی آرژانتین به مقام قهرمانی جام جهانی برسد.

تجربه ملی پائولو دیبالا

شاید یکی از مقاطع زمانی که هم به آرژانتین و هم به بازیکنانی چون سرخیو آگوئرو یا پائولو دیبالا ظلم شد جام جهانی ۲۰۱۸ بود. خورخه سم پائولی سرمربی وقت آلبی سلسته هیچ اعتقادی به این بازیکنان که در آن زمان بهترین عملکرد خود را داشتند نداشت. همین باعث شد که این تیم برابر فرانسه در یک بازی نزدیک به قضاوت علیرضا فغانی شکست بخورد. به هر حال از سال ۲۰۱۵ تاکنون دیبالا ۴۸ بازی ملی را تجربه کرده است و سه گل به تیم‌های مکزیک، ایتالیا و شیلی زده است.

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار