فوتبال7

شکست تیم ملی ایران مقابل انگلیس و بررسی احتمال صعود از گروه

تیم ملی کشورمان در چه صورت به دور بعد جام جهانی صعود میکند؟

1402/08/24 21:20 علی ساغری

شکست تیم ملی ایران مقابل انگلیس و بررسی احتمال صعود از گروه

شاگردان حسین عبدی در تیم ملی فوتبال نوجوانان که در اولین بازی خود در جام جهانی ۲۰۲۳ مقابل برزیل شگفتی خلق کرده بودند و شکست سه بر دو به این تیم تحمیل کردند، نتوانستند کار بزرگ خود را مقابل انگلیس; دیگر مدعی قهرمانی این رقابت‌ها تکرار کنند و با نتیجه ۲ بر ۱ شکست خوردند. در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که سابقه تیم ملی کشورمان در این رقابت‌ها چگونه است و در چه صورت ایران بخت صعود از گروه را دارا می‌باشد؟ 

سابقه عملکرد ایران در جام جهانی نوجوانان

جام جهانی ۲۰۲۳ نوزدهمین دوره این رقابت‌ها می‌باشد که شاگردان حسین عبدی پنجمین بار است در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند. در سال ۲۰۰۱ تیم ملی کشورمان نتوانست از دور گروهی صعود کند. اما دوره‌های بعدی توانستند به دور بعدی بروند و بهترین عملکرد مربوط به ۲۰۱۷ می‌شود که به یک چهارم نهایی راه یافتیم. باید ایستاد و دید که آیا میتوانیم این رکورد خوب را تکرار کنیم یا خیر. 

احتمال صعود ایران چقدر است؟ 

در این مسابقات شش گروه چهار تیمی وجود دارد و دو تیم اوّل هرگروه به طور مستقیم راهی دور حذفی می‌شوند. از طرف دیگر چهار تیم برتر رده سوم هم جواز حضور در دور بعدی را کسب خواهد کرد. اگر دو تیم از نظر امتیاز وضعیت مشابهی داشته باشند، ابتدا تفاضل گل و سپس گل زده تعیین کننده تیمی که صعود می‌کند خواهد بود. حال با توجه به شکست ایران مقابل انگیس و بازی نسبتا آسانی که در روز آخر مقابل کالدونیای جدید داریم، قصد داریم حالات زیر و احتمال صعود ایران در هریک از این موارد را بررسی کنیم: 

حالت اوّل: پیروزی ایران مقابل کالدونیای جدید و برد انگلیس مقابل برزیل

در این صورت تیم ملی کشورمان ۶ امتیازی می‌شود و برزیل سه امتیازی باقی خواهد ماند. پس دو تیم انگلیس با نه امتیاز و ایران با شش امتیاز به دور بعد صعود می‌کنند. 

حالت دوم: پیروزی ایران و برد بزریل مقابل انگلیس

در این صورت هرسه تیم ایران و انگلیس و بزریل شش امتیازی می‌شوند و تفاضل گل تیم‌ها ملاک صعود برنده خواهد بود. در این صورت بچه‌های تیم ملی کشورمان باید با اختلاف گل هرچه بهتر کالدونیای جدید را ببرند تا امکان صعود به دور بعد همچنان وجود داشته باشد. 

پیروزی ایران و تساوی برزیل و انگلیس

در این صورت ایران با شش امتیاز به دور بعد به عنوان تیم دوم صعود میکند و انگلیس هم با هفت امتیاز صدرنشین می‌شود. برزیل مدعی هم با این اوضاف رده سوم گروه را کسب خواهد کرد. 

پیروزی ایران و برد برزیل

در این صورت دو تیم ایران و برزیل ۶ امتیازی می‌شوند و برای صعود کار به تفاضل کشیده می‌شود. اینجا هم اهمیت دارد که با تفاضل گل کالدونیای جدید را ببریم. 

باخت ایران و هرنتیجه دیگر در بازی انگلیس و برزیل

در این صورت حتی شانس کسب رتبه دوم باقی نخواهد ماند. مگر اینکه برزیل حدودا با اختلاف ده گل مقابل انگلیس شکست بخورد.

رقیب احتمالی ایران در صورت صعود به دور جذفی

درصورتی که تیم ملی ایران به عنوان تیم دوم به دور بعدی صعود کند به تیم دوم گروه اوّل که در حال حاضر کشور مراکش می‌باشد خواهد خورد. اما درصورتی که به عنوان یکی از تیم‌های سوم برتر به دور بعد صعود کند احتمالا با یکی از تیم‌های گروه یک و یا دو رو به رو می‌شود که در حال حاضر این دو تیم اکوادور و اسپانیا هستند.

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار