فوتبال7

همه چیز راجع به مسابقه جنجالی تاتنهام مقابل چلسی; از ظهور رونالدوی جدید تا حمله به آرتتا

بررسی کامل حواشی بازی تاتنهام و چلسی در این مطلب از فوتبال7

1402/08/17 7:1 علی ساغری

همه چیز راجع به مسابقه جنجالی تاتنهام مقابل چلسی; از ظهور رونالدوی جدید تا حمله به آرتتا

نتایج ناامید‌کننده چلسی از یکسو و آمار بدون باخت پوستکوگلو همه هواداران فوتبال را آماده دیدن شکست آبی پوشان لندنی مقابل یاران سونگ هیون مین کرده بود. احتمال پیروزی اسپرز مقابل چلسی بعد از گل زود هنگام تاتنهام قوت بیشتری هم گرفت. اما ورق به طور کامل برگشت. در این مطلب از سایت فوتبال7 قرار است درباره پیروزی پوچتینو مقابل تیم سابق خود و حواشی آن برای شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید!

شجاعت وصف نشدنی سفید پوشان لندنی

اخراج کریستین رومرو در دقیقه 33 و دستینی اودوگی در دقیقه 55 بسیاری از کارشناسان فوتبال و هواداران این رشته ورزشی را به این باور رساند که دیگر نوبت رفتن شاگردان پوستکوگلو در لاک دفاعی می‌باشد. اما تاتنهامی‌ها نشان دادند که برتری عددی حریف ترس به جان آن‌ها ننداخته و قصد ندارند اتوبوس در محوطه جریمه خود پارک کنند. تا آنجا که حتی در مواقعی برای فشار روی دروازه چلسی از مدافعان جلو کشیده خود استفاده می‌کردند! سرمربی یونانی تاتنهام در کنفرانس خبری بعد از بازی گفت که اگر عدد اخراجی‌های این تیم به 5 هم می‌رسید بازهم همین سیستم را پیاده می‌کرد. زمانی ارزش این نوع پیاده‌سازی سیستم مشخص شد که بازیکنان سفید پوش یاران پوچتینو را دوبار در بند آفساید گرفتار کردند و همین امر سبب شد که دو گل آن‌ها مردود شناخته شود.

مدیسون و ریچارلیسون روی زخم تاتنهام نمک پاشیدند.

جیمز مدیسون یکی از ارکان تیم پوستکوگلو در دقایق پایانی نیمه اول دچار پیچ خوردگی مچ پا شد و بسیاری را به این باور رساند که از ناحیه همسترینگ دچار آسیب جدی شده است. همین امر سرمربی این تیم را وادار کرد که او را تعویض کرد. نکته ناراحت‌کننده دیگر برای هواداران اسپرز این است که میکی فن د فن هم پیش از مدیسون بدلیل مصدومیت عضلات پشت ران مجبور به ترک زمین شده بود. حال به خود یادآوری کنید که ریچارلیسون هم مدتی است که در بند مصدومیت گرفتار شده است. مصدومیت این بازیکن برزیلی از ناحیه لگن سبب نگرانی سرمربی و هواداران این تیم لندنی شده است. این بازیکن شکست چهار بر یک تیم خود مقابل همشهریان آبی پوش را هم از روی نیمکت دنبال کرد و به تازگی در مصاحبه‌ای با شبکه ESPN برزیل گفته است که باید از این ناحیه متحمل عمل جراحی شود.

وقتی پوستکوگلو سبب تحت الشعاع قرارگرفتن آرتتا شد!

رفتار سرمربی تاتنهام بعد از شکست این تیم مقابل چلسی نشان از تسلط او به خودش می‌داد. او درباره تصمیمات داور بازی بویژه گل‌هایی که مردود اعلام شدند اینگونه صحبت کرد که: " شما باید داور را بپذیرید. رفتار‌های فرسایشی و اعتراض و به دنبال آن وقفه‌های مداوم سبب می‌شود که از اقتدار داور کم شود. تصمیم، تصمیم است و بی‌توجه به اشتباه و یا صحیح بودن تصمیم داور باید سبب افزایش اختیارات و اقتدار او بشویم."

از صحبت این سرمربی موفق می‌توان اینگونه برداشت کرد که او علی رغم داشتن انتقاداتی نسبت به داوری و VAR به خوبی هنگام حرف زدن درباره قاضی بازی به خود مسلط است. همین امر سبب شده است که بسیاری از بزرگان فوتبال و همچنین کاربران فوتبالی در فضای مجازی رفتار او را با میکل آرتتا؛ سرمربی آرسنال مقایسه کنند. براین اساس کاربران شبکه‌های مجازی پوستکوگلو را به رهبری عاقل و باهوش و سرمربی اسپانیایی آرسنال را به بچه‌ای بهانه گیر تشبیه کرده‌اند. بسیاری از رسانه‌های انگلیسی هم استفاده از واژه "کلاس" از سوی‌گری نویل را مصداق طعنه زدن به مرد اول نیمکت آرسنال تلقی کرده‌اند.

احساس پوچتینو بعد از شکست تیم سابق

حتما بخاطر دارید که تا همین چند سال پیش مائوریتسیو پوچتینو، روی نیمکت سفید پوشان شمال لندن می‌نشست و بازی تاتنهام و چلسی رویارویی او با تیم سابقش بود. او بعد از بازی گفت که خوشحالم در این بازی با کسانی دیدار کردم که فرصت رویارویی با آنها را پیدا نکرده بودم. همچنین درباره شکست تیم سابق خود گفت:" برای ما کسب سه امتیاز شیرین است و ربطی به تاتنهام بودن تیم رقیب ندارد."

ظهور یک رونالدوی دیگر؛ این بار با ملیت سنگالی و لباس چلسی

تا دقیقه 75 این مسابقه با نتیجه برابر دنبال می‌شد تا اینکه روی پاس گل رحیم استرلینگ گل دوم را روی ضربه نیکولاس جکسون به ثمر رساند. اما این پایان کار برای آبی پوشان لندنی نبود و این تیم توسط بازیکن سنگالی خود دوبار دیگر به گل رسید و اختلاف با رقیب همشهری درنهایت به چهار گل رسید. نکته جالب توجه این بود که جکسون بعد از هتریک در این بازی به سبک کریستیانو رونالدو خوشحالی خود را جشن گرفت. این بازیکن تا قبل از این بازی مورد انتقاد بسیاری از هواداران قرار گرفته بود و فرصت اعاده حیثیت در بازی مقابل رقیب همشهری را به خوبی غنیمت شمرد.

پوچتینو گواردیولا را صدرنشین کرد!

تاتنهام با این شکست خانگی، اولین باخت خود را در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر جزیره کسب کرد و اکنون منچسترسیتی با یک امتیاز بیشتر نسبت به این تیم در رده اول جدول قرار دارد. شاگردان گواردیولا با 27 امتیاز سایه سنگین سفیدپوشان لندنی را حس می‌کنند و باید ایستاد و دید که این رقابت تنگاتنگ به کجا خواهد رسید.


این مطالب را هم بخوانید:

حقایق و آمارهای عجیب و باورنکردنی در فوتبال که احتمالا تا به حال نشنیده‌اید!

تحلیل و بررسی وضعیت تیم شگفتی ساز اسپانیا؛ چرا خیرونا صدرنشین لالیگاست؟

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار