فوتبال7

حقایق و آمارهای عجیب و باورنکردنی در فوتبال که احتمالا تا به حال نشنیده‌اید!

در این بخش برای شما 12 حقیقت از دنیای فوتبال آماده کرده‌ایم که باور کردن آن‌ها بسیار سخت است!

1402/08/15 16:37 احمد رستمی

حقایق و آمارهای عجیب و باورنکردنی در فوتبال که احتمالا تا به حال نشنیده‌اید!
1- نیمار قبل از مسی برنده جایزه بازیکن ماه لالیگا شد!

البته این جایزه تا سال 2013 وجود خارجی نداشت. اما جالب است بدانید تا پیش از اینکه مسی در اوایل 2016 موفق به کسب این جایزه شود، 17 برنده‌ی متفاوت دیگر موفق به تصاحب آن شده بودند.

2- فیلیپ لام، یک سال هیچ خطایی مرتکب نشد!

دفاع اسطوره‌ای فوتبال آلمان که مشهور به بازی‌خوانی بود و به‌ندرت پیش می‌آمد که بی‌دلیل روی پای حریفان برود، رکورد بی‌نظیر عدم خطا از سپتامبر 2014 تا اکتبر 2015 را ثبت کرد. ضمناً فیلیپ لام سابقه‌ی اخراج را هم در کارنامه‌اش ندارد! البته بازیکنان دیگری نیز هستند که در طول دوران بازیگری خود کارت قرمزی دریافت نکرده‌اند: بنزما، اینیستا، گری لینه‌کر، ژوائو موتینیو، رائول گونزالز و گائتانو شیره‌آ (مدافع اسطوره‌ای یوونتوس)

3- مارک هیوز، در یک روز ، دو بازی رسمی برگزار کرد!

در نوامبر 1978، او در ساعات ظهر، برای تیم ملی ولز مقابل چکسلواکی به میدان رفت و سپس سوار هواپیما شد تا برای تیم باشگاهیش، بایرن‌مونیخ بازی کند؛ البته مارک هیوز به نیمه‌ی دوم این بازی رسید و به‌عنوان تعویضی وارد زمین شد.

4- هر چهار گل یک بازی توسط یک بازیکن!

در مارس 1976، کریس نیکول بازیکن استون‌ویلا، دو بار با یک گل به‌خودی تیمش را مقابل لستر پیش انداخت و هر دو بار جبران کرد تا بازی 2-2 مساوی شود.

5- روجریو سِنی، 131 گل به‌عنوان دروازه‌بان به ثمر رسانده

آمار خیره‌کننده‌ای که از بعضی مهاجمان نیز بیشتر است؛ او پنالتی زن و ایستگاهی زن اصلی سائوپائولو بود. بهترین آمار او نیز 21 گل در سال 2005 است. سنی 17 بار برای تیم ملی برزیل بازی کرده، اما گل ملی ندارد.

6- ژوزه مورینیو، نه سال شکست خانگی را تجربه نکرد

آقای خاص، در 150 بازی لیگ با پورتو، چلسی، اینتر و رئال‌مادرید از 2002 تا 2011، حتی یک بازی را نیز در خانه واگذار نکرد.

7- تعداد گل‌های کریستیانو پس از 30 سالگی  از کل گل های وین رونی در دوران بازیش بیشتر است

400 گل در برابر 366 گل !!

8- آث میلان، فقط با زدن 36 گل قهرمان سری آ شد

این آمار گلزنی برای یک تیم قهرمان شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما آث میلان در فصل 94-93، بیشتر به لطف دفاع مستحکم و نتایج عمدتاً 1-0 یا 0-0 خود موفق به قهرمانی شد. آن‌ها در کل لیگ 18 تیمی، فقط 15 گل دریافت کردند. جالب آنکه تیم‌های سقوط‌کرده‌ی اودینزه و آتالانتا در آن فصل نیز 35 گل زده بودند، یعنی فقط یک گل کمتر از میلان. و جالب‌تر آنکه میلان قهرمان چمپیونزلیگ آن فصل هم شد !!

9- آخرین باری که منچستر در نیمه اول در الدترافورد جلو افتاده و شکست خورده، به سال 1984 برمی‌گردد!

یونایتدی ها در 7 می 1984 ، برد 1 صفر نیمه‌ی اول مقابل ایپسویچ‌تاون را با باخت 2-1 عوض کردند و پس از آن، این اتفاق تا به امروز دیگر تکرار نشده است.

10- هت‌تریک مقابل سه دروازه‌بان متفاوت!

در بازی وستهام مقابل نیوکاسل در 1986، آلوین مارتین، مدافع وستهام، ابتدا به دروازه‌بان نیوکاسل گل زد که مصدوم شد، سپس به یکی از مدافعان نیوکاسل که جایگزین دروازه‌بان شده بود، گل زد و پس از اینکه او نیز مصدوم شد، به مدافع جایگزین دیگری که در نقش دروازه‌بان ظاهر شد، گل زد! نیوکاسل در آن فصل با مصدومیت‌های متعددی دست و پنجه نرم می‌کرد و درین بازی 8-1 شکست خورد.

11- بازیکنانی با 3 تیم ملی

لاسلو کوبالا یکی از اسطوره‌های بارسلونا، برای سه تیم ملی چک، مجارستان و اسپانیا به میدان رفته است که در فیفا ثبت شده است. آلفردو دی‌استفانو نیز برای سه تیم ملی آرژانتین، اسپانیا و کلمبیا، سابقه بازی دارد، اما کلمبیا در زمان بازی او، جزو فیفا محسوب نمی‌شد.

12- حضور در چهار جام‌جهانی بدون حضور در مقدماتی جام‌جهانی!

مدافع سابق اینتر، جوزپه برگومی، در جام‌جهانی 1982 در سن 18 سالگی در دقایق آخر به لیست نهایی تیم ملی ایتالیا اضافه شد. سپس به دلیل قهرمانی در 1982، ایتالیا مستقیماً به جام 1986 راه یافت ! در 1990 نیز ایتالیا میزبان جام بود. و بالاخره در 1998، برگومی در سن 34 سالگی، در انتخابی عجیب و دوباره لحظه‌ی آخری، به لیست ایتالیا اضافه شد.


این مطالب را هم از دست ندهید:

حقایقی جالب درباره توپ طلا که شاید آن‌ها را ندانید!

جذابیت فوتبال؛ عشقی که دنیا را در گرما و سرما به سمت مستطیل سبز خود می‌کشاند

آنالیز | ژابی آلونسو و سبک جدیدی از فوتبال مدرن؛ هدیه‌ای برای هواداران لورکوزن و البته رئال مادرید!

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار