فوتبال7

سالروز کامبک خاطرانگیز دورتموند برابر اینترمیلان؛ از بازیکنان آن موقع چه خبر؟

شبی که فاوره به سختی مچ کونته را خواباند!

1402/08/14 16:43 علی ساغری

سالروز کامبک خاطرانگیز دورتموند برابر اینترمیلان؛ از بازیکنان آن موقع چه خبر؟

خاطره بازی یکی از اصلی‌ترین و شاید هیجان انگیز‌ترین ویژگی‌های یک طرفدار فوتبال باشد. فرقی ندارد که تصمیم به یادآوری خاطرات یک مسابقه مربوط به سی سال پیش را داشته باشید، یا بخواهید مسابقه‌ای را یادآوری کنید که همین یکی دو سال پیش برگزار شده است. 5 نوامبر 2019 مصادف با 14 آبان 1398 یکی از روزهایست که هواداران دورتموند فرار از جهنم و کوبیدن بر درب‌های بهشت را با چشم‌های خود دیدند. به همین دلیل در این مطلب از سایت فوتبال7 قصد داریم مسابقه دراماتیک دورتموند و اینترمیلان لیگ قهرمانان اروپا 2019 – 2020 و رویداد‌های آن بازی را باهم مرور کنیم.

آن شب در وست فالن چه گذشت؟

شاگردان لوسین فاوره در بوروسیا دورتموند با انگیزه انتقام از رقیب ایتالیایی پا به زمین بازی گذاشته بودند. در جدال دور رفت این دو تیم در ورزشگاه جوزپه مئاتزآ شاگردان آنتونیو کونته با دو گل مقابل رقیب آلمانی به پیروزی رسیده بودند و گام بلندی برای صعود از گروهی برداشته بودند که بارسلونا و اسلاویا پراگ هم در آن حضور داشتند. زردپوشان در ابتدای هفته توانسته بودند مقابل ولفسبورگ به یک پیروزی روحیه بخش خانگی با نتیجه سه بر صفر برسند و با روحیه‌ای مضاعف به زمین آمدند.

شروع طوفانی شاگردان کونته

درحالی که همه منتظر حملات پی‌در‌پی بازیکنان دورتموند بودند، اما این شاگردان کونته بودند که در همان نیمه اول با دو گل پیش افتادند.ابتدا لائوتارو مارتنیز آبی و مشکی پوشان را پیش انداخت و چند دقیقه بعد ماتیاس وسینو دومین گل را هم وارد دروازه رومن بورکی کرد. عملکرد میلانی‌ها به گونه‌ای بود که هواداران دورتموندی آرزو می‌کردند‌ای کاش هرچه زودتر نیمه اول زودتر تمام شود اما .....

برانت و حکیمی آبروی فاوره را خریدند!

نیمه دوم ورق کاملا بازگشت و بازیکنان دورتموند عملکردی کاملا متفاوت را نسبت به نیمه اوّل به نمایش گذاشتند. بخصوص از لحظه‌ای که پاکو آلکاسر وارد زمین شد، زنبور‌ها بهتر از قبل عملکرد تهاجمی خود را به نمایش گذاشتند. ابتدا دقیقه 51 بود که اشرف حکیمی برای زردپوشان وست فالنی گل زنی کرد و سیزده دقیقه بعد به محض ورود آلکاسر به زمین، مهاجم اسپانیایی با اولین لمس توپ خود به جولین برانت در زاویه‌ای نسبتا بسته توپ را رساند و او هم با یک بغل پای دقیق دروازه اینتر میلان را باز کرد. اما کار اینجا به پایان نرسید و اشرف حکیمی دومین گل خود را در دقیقه 77 به ثمر رساند. بدین ترتیب تیم محبوب آلمانی مقابل چشمان سکونشینان متعصب خود انتقام مسابقه رفت مقابل نماینده ایتالیا را گرفت.

سرنوشت دورتموند و اینتر بعد از آن بازی 

دورتموند بعد از آن جدال نفسگیر در مسابقه برگشت با نتیجه سر به یک مقابل بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ شکست خورد و با پیروزی در جدال آخر مقابل اسلاویا پراگ به دور بعدی صعود کرد. اینتر میلان هم دو بازی بعدی خود در لیگ قهرمانان اروپا را با پیروزی مقابل اسلاویا پراگ و شکست خانگی مقابل بارسلونا پشت سر گذاشت و به دور حذفی لیگ اروپا صعود کرد. در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا آن فصل دورتموند مقابل پاریس سن ژرمن قرار گرفت. رقابت رفت این دو تیم که اولین تجربه اروپایی ارلینگ هالند با پیراهن زرد رنگ بود، با نتیجه دو بر یک به سود زنبور‌ها به پایان رسید. اما پاریسی‌ها بازی دور برگشت را با نتیجه دو بر صفر به نفع خود تمام کردند و به دور بعدی صعود کردند. 

اینتر میلان هم بعد از صعود به دور حذفی لیگ اروپا موفق شد تمامی رقبای خود را در دور حذفی شکست داد و در فینال این رقابت‌ها باید مقابل سویا که تحت هدایت لوپتگی بود قرار می‌گرفت. این مسابقه با برتری سه بر دو سویا به پایان رسید و رویای کسب یک جام در اولین فصل حضور روی نیمکت اینتر برای آنتونیو کونته از بین رفت. 

چه خبر از بازیکنان و مربیان آن بازی؟

از میان بازیکنان آن فصل دورتموند و اینترمیلان تعداد کمی هنوز هم در این دو تیم توپ می‌زنند. در ادامه درباره سرنوشت مربیان و بازیکنان آن بازی توضیح خواهیم داد. 

سرنوشت دورتموندی‌های 2019 

لوسین فاوره که سال 2018 نیس را به مقصد دورتموند ترک کرده بود بعد از برکناری در سال 2020 دوباره به این تیم فرانسوی بازگشت. پاکو آلکاسر هم اکنون در تیم الشارجه امارات توپ می‌زند و مقابل تراکتور‌سازی در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا هم بازی کرد. ماریو گوتزه ابتدا به آیندهوون و سپس به آینتراخت فرانکفورت پیوست. تورگان هازارد، برادر کوچکتر ادن هازارد بعد از دورتموند به صورت قرضی به آیندهوون پیوست و بعد پیراهن اندرلخت را پوشید. رومن بورکی به لیگ کشور آمریکا رفت و مانوئل آکانجی هم شاگرد گواردیولا در تیم منچستر سیتی شد. رافائل گوئررو هم مسیر ماریو گوتزه، متس هوملس و رابرت لواندوفسکی را پیش گرفت و به تیم رقیب، یعنی بایرن مونیخ پیوست. از بین آن بازیکنان جولین برانت، هوملس، امره جان و مارکو رویس هنوز در این تیم بازی می‌کنند. 

اینتری‌های 2019 الآن کجا هستند؟

شاید شناخته شده‌ترین بازیکن این تیم که هنوز در این تیم باقی مانده است، لائوتارو مارتینز باشد که آن روزها در ابتدای جاده مشهور شدن بود. آنتونیو کونته بعدها به تاتنهام پیوست و به تازگی با این تیم قطع همکاری کرده است. ماتیاس وسیو هم به لاتزیو رفت و روملو لوکاکو هم به پیراهن چلسی را پوشید و بعد از بازگشت قرضی به اینتر، این بار در دیگر تیم شناخته شده ایتالیایی یعنی آ اس رم توپ زنی کرد. کاندروا هم که در جدال دور رفت این دو تیم گلزنی کرده بود، اکنون در تیم سالرنیتانا بازی می‌کند. 


این مطالب را از دست ندهید:

بررسی دلایل اهدای توپ طلای هشتم به لیونل مسی؛ چرا مسی لایق دریافت این جایزه بود؟

حقایقی جالب درباره توپ طلا که شاید آن‌ها را ندانید!

به مناسبت پیروزی قاطعانه بایرن در خانه دورتموند؛ رکورد‌های جالب برای توخل و کین

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار