فوتبال7

به مناسبت پیروزی قاطعانه بایرن در خانه دورتموند؛ رکورد‌های جالب برای توخل و کین

هری کین کلید قلب سکونشینان مونیخی را بدست آورد!

1402/08/14 14:49 علی ساغری

به مناسبت پیروزی قاطعانه بایرن در خانه دورتموند؛ رکورد‌های جالب برای توخل و کین

هواداران دورتموندی شنبه شب با دیدن بازی تیم‌شان برابر بایرن مونیخ به این نتیجه رسیدند که شکست باواریایی‌ها در درکلاسیکر کاملا به منزله خروج از ماتریکس می‌باشد! شاگردان توخل در این بازی زردپوشان وست فالن را با 4 گل تحقیر کردند و نشان دادند که کوبیدن مشت بر دهان منتقدان را خوب بلدند. اما این بازی و نتیجه‌ای که تیم قرمز پوش مونیخی کسب کرد سبب ثبت رکورد‌هایی جالب برای خرید انگلیسی این فصل بایرن یعنی هری کین و سرمربی آلمانی‌شان یعنی توماس توخل شد که به آن‌ها خواهیم پرداخت. پس این مطلب جذاب از سایت فوتبال7 را تا انتها همراهی کنید.

شکست مقابل سابروکن سوتفاهم بود!

چند روز پیش بود که باواریایی‌ها مقابل تیم گمنام ساربروکن به میدان رفتند و با شکست مقابل این تیم از جام حذفی کنار رفتند. این باخت بایرینی‌ها در دی اف بی‌پوکال سبب شد که توخل و شاگردانش مورد هدف انتقاد‌های بسیاری قرار گیرند. اما این برد مقابل رقیب سنتی تمامی این انتقادات را خنثی کرده و خشم هواداران مونیخی را تسکین داد. نکته دارای اهمیت این است که هنوز هم کار برای بایرن تمام نشده است. چرا که شاگردان ژابی آلونسو در تیم بایرلورکوزن موفق شدند هوفنهایم را در یک بازی خارج از خانه با نتیجه سه بر دو شکست دهند و صدرنشینی خود را تثبیت کنند. 

هری کین دست از سر دورتموند برنمیدارد!

شاید بسیاری از افراد گلزنی کاپیتان سه شیر‌ها به دورتموند را فقط به بازی شنبه شب محدود بدانند. اما بد نیست که نگاهی به 5 یا 6 سال پیش بیندازید. لیگ قهرمانان اروپا فصل 2017 – 2018 را به یاد بیاورید که در آن سال تاتنهام، دورتموند، رئال مادرید و آپوئل قبرس با هم در یک گروه بودند. در دو مسابقه‌ای که دو تیم تاتنهام و دورتموند در آن دوره برگزار کردند هری کین مجموعا سه گل را وارد دروازه دورتموند کرد. دو گل در وایت هارت لین و یک گل هم در سیگنال ایدونا پارک از سوی این بازیکن انگلیسی از خط دروازه رومن بورکی؛ گلر آن زمان زنبور‌ها عبور کرد. 

بی رحمی‌های کین نسبت به دورتموند سال بعد یعنی در لیگ قهرمانان اروپا 2018 – 2019 هم ادامه پیدا کرد. در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپای آن سال برای اولین بار سه تیم انگلیسی مقابل سه تیم آلمانی قرار گرفتند. منچستر سیتی با شالکه، لیورپول با بایرن مونیخ و باز هم بوروسیا دورتموند با تاتنهام قرار بود رو به رو شوند. در بازی برگشت سفید پوشان لندنی با زردپوشان وست فالن باز هم هری کین موفق به زدن یک گل شد. 

حال با هتریک شاهزاده هری در بازی شنبه شب مجموع گل‌هایی که او به این تیم محبوب آلمانی زده است به عدد هفت رسید. از زمان پیوستن شاهزاده انگلیسی به جمع مونیخی‌ها این بازیکن موفق به ثبت سه هتریک شده است و آخرین آن همین بازی شنبه شب مقابل دورتموند بود. او اولین بازیکنی است که در نخستین تجربه درکلاسیکر موفق به زدن سه گل می‌شود. اما آمار‌های هری کین به این موارد محدود نمی‌شود. رکورد زدن 15 گل در 10 بازی هم دیگر شاهکاری است که او از خود بجای گذاشته است. 

شباهت جالب توخل با اوتمار هیتسفلد افسانه‌ای!

هوادارانی که فوتبال را با عشق دنبال می‌کنند احتمالا نام مربی افسانه آلمانی – سوئیسی یعنی اوتمار هیتسفلد را شنیده‌اند. ژنرال دوست داشتنی سال‌های نه چندان دور فوتبال باشگاهی آلمان و تیم ملی سوئیس از نظر حضور در درکلاسیکر به عنوان سرمربی رکورد‌دار است. او موفق به تجربه 29 درکلاسیکر در کسوت سرمربی شده و 16 بار آن را به عنوان مربی بایرن مونیخ و 13 بار آن را هم روی نیمکت بوروسیا دورتموند تجربه کرده است . نکته دارای اهمیت این نکته میباشد که او با هردو تیم سابقه پیروزی در رقابت جذاب درکلاسیکر را داراست!

حال توخل 50 ساله که سابقه مربیگری برای دو تیم بوروسیا دورتموند و بایرن مونیخ را داراست از این نظر به اوتمار هیتسفلد افسانه‌ای شباهت دارد. او از سال 2015 تا 2017 روی نیمکت بوروسیا دورتموند می‌نشست و در نیمه نهایی جام حذفی آلمان فصل 2016 – 2017 توانست در ورزشگاه آلیانز آرنا مونیخ بایرن مونیخ را شکست دهد. درست در همان سال زنبور‌ها آینتراخت فرانکفورت را شکست دادند و قهرمان دی اف بی‌پوکال شدند. حال با پیروزی چهار بر صفر شنبه شب مقابل دورتموند او نیز توانست رکورد پیروزی در مسابقه درکلاسیکر با هردو تیم را برای خود ثبت کند. 

این مطالب را هم از دست ندهید:

داستان یک صعود تا سقوط: لسترسیتی چگونه از قهرمانی در فصل 2016 به سقوط به دسته پایینتر در فصل 2023 رسید؟

جاودانه شدن نام هالند و گواردیولا در تاریخ دربی منچستر

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار