فوتبال7

جاودانه شدن نام هالند و گواردیولا در تاریخ دربی منچستر

نگاهی به آمار گواردیولا و هالند از زمان حضور در دربی منچستر

1402/08/08 20:40 علی ساغری

جاودانه شدن نام هالند و گواردیولا در تاریخ دربی منچستر

برد شب گذشته منچستر سیتی مقابل رقیب همشهری قرمزپوش خود سبب ثبت رکورد‌های جالبی برای پپ گواردیولا؛ سرمربی این تیم و همچنین ستاره نروژی سیتیزنها یعنی ارلینگ هالند شده است. دراین مطلب از سایت فوتبال7 قصد داریم به بررسی چند نکته جالب دربی منچستر بپردازیم. با ما همراه باشید. 

ارلینگ هالند = منچستر یونایتد

در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر جزیره تیم منچستر یونایتد که یکی از بحرانی‌ترین مقاطع خود را تجربه می‌کند تنها موفق به زدن 11 گل شده است. این درحالیست که ارلینگ هالند، بچه غول نروژی سیتیزن‌ها به تنهایی این تعداد گل را در رقابت‌های این فصل لیگ برتر انگلیس به نام خود ثبت کرده است. باید ایستاد و دید که نتایج ناامید‌کننده تیم اریک تن هاخ تا کی قرار است دل هوادارانی که به تئاتر رویاها، یعنی اولدترافورد میایند را می‌شکند؟

هالند بالاتر از رونالدو، در تعقیب اریک کانتونا

برترین گلزن تاریخ دربی منچستر وین رونی، بازیکن سابق منچستر یونایتد می‌باشد که با 11 گل در صدر جدول گلزنان تاریخ این رقابت است. این درحالی است که خرید فصل پیش سیتیزن‌ها از دورتموند، یعنی ارلینگ هالند تا به الان موفق شده است 5 بار دروازه شیاطین سرخ را باز کند. او با اریک کانتونا که توانسته است 8 گل به ثمر برساند اختلاف 3 گله دارد. جو هایز و فرانسیس لی هرکدام 10 گل، سرخیو آگوئرو و بابی چارلتون 9 گل و کالین بل درکنار کانتونای افسانه‌ای 8 گله‌های این رقابت جذاب هستند. 

از دیدگاه دیگری هم می‌توان رکورد هالند را بررسی کرد. او بازیکنی است که توانسته مجموعا هشت گل و پاس گل را در دربی‌های منچستر به نام خود ثبت کند. از این نظر رکورد او با رکورد سرخیو آگوئرو برابری می‌کند. از طرف دیگر فقط رایان گیگز موفق شده است رکورد بهتری را نسبت به او داشته باشد. گیگز در 13 بازی 29 گل را برای تیم خود در دربی‌های منچستر به ثمر رسانده است. 

گواردیولا متخصص برد‌های خارج از خانه با سیتی

سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی با پیروزی شب گذشته مقابل یونایتدی ها، به رکورد هفت پیروزی خارج از خانه مقابل این تیم رسید. نکته جالب این است که او برابر یک تیم انگلیسی آمار بهتری دارد و آن آرسنال میباشد. مرد اول نیمکت سیتیزن‌ها توانسته است توپچی‌های لندن را هشت بار در بازی‌های خارج از خانه شکست دهد. به علاوه اینکه به برکت حضور سرمربی اسپانیایی روی نیمکت سیتی، رنگ آبی آسمان منچستر شدت بیشتری دارد. تاجایی که آن‌ها 60 پیروزی، 229 گل و 145 گل بیشتر نسبت به رقیب سنتی و همشهری خود کسب کرده‌اند. 

هالند به رکورد کوین فیلیپس هم رحم نکرد!

او شب گذشته توانست به رکورد 20 گل در 23 بازی برسد که رکورد بسیار خوبی برای یک بازیکن تازه وارد می‌باشد. او در این زمینه آماری رتبه یک می‌باشد و دومین رتبه مربوط به کوین فیلیپس می‌باشد که توانسته است 20 گل را در 28 بازی به ثمر برساند. 

طلسم پنالتی اولدترافورد شکست!

اگر نگاهی به 26 بازی قبلی این دو تیم در ورزشگاه خانگی تیم منچستر یونایتد بندازید به نتیجه جالبی می‌رسید. تا قبل از بازی یکشنبه شب سیتیزن‌ها در خانه حریف صاحب ضربه پنالتی نشده بودند و پنالتی هالند در این باره طلسم شکنی کرد. 


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار