فوتبال7

مهم ترین رکوردهایی که با دبل بلینگام مقابل بارسلونا به ثبت رسید!

دو گل ستاره انگلیسی رئال مادرید, همین ابتدای کار نام او را کنار نامهای بزرگ نشاند.

1402/08/07 19:1 علی ساغری

مهم ترین رکوردهایی که با دبل بلینگام مقابل بارسلونا به ثبت رسید!

گذر از جهنم به بهشت بهترین توصیفی است که درباره هواداران رئالی حاضر در ورزشگاه المپیک می‌توان داشت. هوادارانی که برای دیدن مسابقه الکلاسیکو دور رفت لالیگا این فصل خود را به استادیوم رسانده بودند و منتظر بودند تا ببینند کدام تیم مدعی با برد جایکاه خود را در صدر جدول تثبیت می‌کند. شاید گل زود هنگام گندوغان در ابتدای بازی برای بارسلونا و تداوم بازی خوب آبی و اناری‌ها در نیمه اول بسیاری را نسبت به پیروزی مقتدرانه بلوگرانا امیدوار کرده بود. اما در نیمه دوم ناگهان ورق برگشت و خرید جدید مادریدی ها؛ یعنی جود بلینگام که تا پیش از این هم رکورد گلزنی خوبی را از خود بجا گذاشته بود، با دو گلی که به ثمر رساند سرنوشت برنده این بازی را تغییر داد. در این مطلب از سایت فوتبال7 قصد داریم عملکرد بلینگام را با بزرگان رئالی مقایسه کنیم.

جوان انگلیسی خاطره اسطوره این باشگاه را زنده کرد!

از ابتدای پیوستن بلینگام به رئال مادرید، او 13 بار برای این تیم به میدان رفته و موفق به 13 بار گلزنی شده است. این رکورد را تا پیش از این فقط دو بازیکن توانسته بودند به ثبت برسانند. کریستیانو رونالدو و آلفردو دی استفانو درکنار خرید انگلیسی جوان مادریدی‌ها تنها بازیکنانی هستند که در کسوت رئال مادرید موفق به زدن 13 گل در 13 بازی شده‌اند. جالب اینجاست که نام‌هایی محبوب‌تر و افسانه‌ای‌تر از بلینگام رکورد این بازیکن جوان را نتوانسته‌اند ثبت کنند. برای نمونه فرانس پوشکاش در سیزده بازی اول خود 11 گل، رائول گنزالس هفت گل و البته کریم بنزما 4 گل را به ثمر رسانده بودند. باید ایستاد و دید که بلند پروازی‌های ستاره انگلیسی تا کجا ادامه دارد؟

خاطره بازی با دبل جود دوست داشتنی!

بدون شک یکی از خاطرانگیزترین الکلاسیکو‌هایی که هواداران فوتبال بخاطر دارند، رویارویی بارسلونا و رئال مادرید در فصل 2013 – 2014 می‌باشد. بازی که با تساوی 2 – 2 به پایان رسید و برای دو تیم لیونل مسی و کریستیانو رونالدو گلزنی کردند. دبل شب گذشته بلینگام مقابل آبی اناری‌ها به نوعی یاد این بازی را برای فوتبال دوستان زنده کرد. 

بزرگان رئال مادرید در حسرت این رکورد بلینگام

از سال 1947 میلادی هیچ بازیکن مادریدی نتوانسته بود در اولین الکلاسیکوی خود دبل کند. دو گلی که ستاره انگلیسی این فصل رئالی‌ها وارد دروازه بارسلونا کرد باعث شد که او تبدیل به اولین بازیکن تاریخ این باشگاه از سال 1947 بشود که در نخستین الکلاسیکو اولین فصل حضور خود در رئال مادرید دبل می‌کند. کاری که نام‌های بزرگی مانند رونالدو، بنزما و .... انجام نداده بودند. 

مقایسه بلینگام با سایر انگلیسی‌های تاریخ رئال مادرید 

بازیکن سابق بوروسیا دورتموند با ورودش به جمع کهکشانی‌ها تبدیل به هفتمین بازیکن انگلیسی رئال مادرید و ششمین گلزن با این ملیت در این رقابت حساس شد. تا پیش از این استیو مک منمن، لینه کر، آرتور جانسون، کونینگام و مایکل اوون گلزنان انگلیسی دیگر این بازی برای تیم اول شهر مادرید بودند و دیوید بکهام در این بازی موفق به گلزنی نشده است. 

از شوت سرکش این بازیکن جوان ساده نگذرید!

آخرین باری که رئال مادرید با یک شوت بیرون از محوطه جریمه توانسته بود دروازه بارسلونا را باز کند به 5 سال پیش باز می‌گردد. بازی که گرت بیل در آن موفق به زدن یک شوت زیبا و باز کردن دروازه بلوگرانا شده بود. اگر نگاهی به تاریخ این مسابقه حساس از فصل 2004 – 2003 به بعد بندازید می‌بینید که گل بلینگام پنجمین گلی است که به این شکل به ثمر رسیده است. 

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار