فوتبال7

بیوگرافی مارک گویو؛ از توپ زدن در آکادمی لاماسیا تا انفجار اینستاگرام تنها با یک گل!

مارک گویو کیست؟

1402/08/02 22:13 علی ساغری

بیوگرافی مارک گویو؛ از توپ زدن در آکادمی لاماسیا تا انفجار اینستاگرام تنها با یک گل!

اگر رقابت‌های این فصل لالیگا را دنبال کرده باشید احتمالا از رقابت تنگاتنگ رئال مادرید و بارسلونا برای تصاحب صدر جدول خبر دارید. در جریان بازی این هفته بلوگرانا با اتلتیک بیلبائو بازیکنی حکم پیروزی بارسلونا را امضا کرد که شاید خوشبین‌ترین هوادار آبی اناری‌ها هم انتظار گلزنی او را نداشت. مارک گویو بازیکن هفده ساله محصول آکادمی لاماسیا با گلزنی به تیم شناخته شده ایالت باسک نوید روز‌های خوب را به کاتالان‌ها و هوادارانشان داد. در این مطلب از فوتبال7 قصد داریم توضیحات کاملی درباره این جوان آینده‌دار بدهیم. با ما همراه باشید!

معرفی مارک گویو 

مارک گویو پاز متولد 4 ژانویه سال 2006 در شهر گرانیرس در کاتالونیای مرکزی می‌باشد. او دارای قامت 1.87 متری می‌باشد و هم اکنون در پست مهاجم برای تیم بارسلونا توپ می‌زند. قد و قامت بلند او برای گلزنی روی ارسال‌های هوایی بسیار مناسب به نظر می‌رسد. شروع عالی او در ترکیب اصلی آبی و اناری‌ها در بازی با اتلتیک بیلبائو سبب شده تا نام او بیش از اندازه بر زبان هواداران فوتبال جاری شود. مادر مارک بعد از گلزنی او به رقیب رئال سوسیداد در دربی باسک با حالتی از خود بیخود شده روی سکو‌های ورزشگاه شروع به اشک ریختن کرد و پدرش اعتراف کرده که هیچکس احتمال این را نمی‌داد که او امروز به زمین برود و بتواند باعث پیروزی بارسلونا برابر اتلتیک بیلبائو بشود. 

مارک گویو و بارسلونا؛ تا یک ماه این خبرا نیست!

ساعاتی بعد از گلزنی مارک گویو به اتلتیک بیلبائو بود که خبر دعوت شدن مارک جوان به تیم ملی زیر 17 ساله‌های اسپانیا منتشر شد. این تیم قرار است عازم رقابت‌های جام جهانی در کشور اندونزی شود و بر این اساس بازیکن جوان و آینده‌دار بارسلونا می‌تواند برابر شاختار دونتسک و رئال مادرید به میدان برود، اما بعد از آن باید برای درخشش این بار در پیراهن تیم ملی کشورش برنامه‌ریزی کند. شاید خود او هم در اوج خوش بینی احتمال این را نمی‌داد که با گلزنی آن هم تنها 23 ثانیه بعد از ورودش به زمین این چنین اتفاقاتی سبب سیر کردن او در آسمان‌ها بشود. مسابقات جام جهانی زیر 17 سال کشور اندونزی از 19 آبان با حضور تیم ملی کشورمان آغاز می‌شود. 

1 گل = 500 هزار فالوور!!!!

دیگر اثر جالبی که گلزنی گویو به اتلتیک بیلبائو به همراه داشته است افزایش باور نکردنی دنبال کنندگان او در اینستاگرام می‌باشد. روز 22 اکتبر تعداد فالوور‌های او 44 هزار نفر بود. اما بعد از گلزنی به بارسلونا این رقم به 550 هزار نفر ارتقا پیدا کرد. این نشان می‌دهد که هواداران بارسلونا حتی در صفحات مجازی هم ذره‌ای برای حمایت از ستاره نوظهورشان تعلل نکرده‌اند. حال خودتان حدس بزنید که اگر این بازیکن در ال کلاسیکوی پیش رو و یا در جام جهانی موفق به گلزنی شود چه تغییر در رقم تعداد دنبال کنندگان ایجاد می‌شود؟

الگو‌های مارک گویو

به گفته برخی از افراد نزدیک به این بازیکن جوان الگو‌های مارک در زندگی داوید ویا و یا زلاتان ابراهیموویچ می‌باشند. البته بدلیل استعداد و توانایی بالای او و همچنین قد و قامت بالایش برخی از فوتبال دوستان از او به عنوان بچه غول نوظهور فوتبال اروپا و یا همان ارلینگ هالند بارسا یاد می‌کنند!

این مطلب را هم بخوانید: آنالیز | سبک بازی لامین یامال چگونه است؟ آیا او مناسب فلسفه بارسلوناست؟

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار