فوتبال7

به مناسبت گل زیبای رونالدو به ضمک؛ چرا 38 سالگی هم مانع از بلند پروازی‌های اسطوره پرتغالی نمی‌شود؟

درخشش کریس در پیراهن قرمز و زرد تمامی ندارد!

1402/07/30 20:39 علی ساغری

به مناسبت گل زیبای رونالدو به ضمک؛ چرا 38 سالگی هم مانع از بلند پروازی‌های اسطوره پرتغالی نمی‌شود؟

شاید ابتدای پیوستن کریستیانو رونالدو به النصر خیلی از افراد انتظار این را نداشتند که ستاره پرتغالی در عربستان هم بتواند بلند پروازی کند. بسیاری از افراد پیراهن قرمز منچستر یونایتد را آخرین سکانس از سری دلبری‌های رونالدو در فوتبال می‌دانستند. اما حال او تبدیل شده است به یکی از دلایلی که افراد جمعه شب‌ها و یا شب‌های شنبه به سراغ پلتفرم‌هایی می‌روند که مسابقات فوتبال عربستان را نشان می‌دهند. در این مطلب از فوتبال7 قصد داریم به درخشش رونالدو در فصل 2023 – 2024 فوتبال اروپا بپردازیم. با ما همراه باشید!

سایه سنگین رونالدو برسر میتروویچ در جدول گلزنان

اگر رونالدو تنها فوق ستاره اروپایی شاغل در فوتبال عربستان بود، صدرنشینی او در جدول گلزنان شاید زیاد کار بزرگی به نظر نمی‌رسید. اما وقتی در این رقابت‌های جذاب نام بازیکنانی مانند میتروویچ، نیمار، مانه، کریم بنزما و ... هم به چشم می‌خورد، کاملا بدور از انصاف است که از آمار گلزنی رونالدو در 38 سالگی تحسین نکنیم. هم اکنون رونالدو با 11 گل بالاتر از الکساندر میتروویچ؛ ستاره صربستانی الهلال دیده می‌شود که موفق به زدن 8 گل شده است. خرید‌های گران قیمت تیم‌های عربستانی از فوتبال اروپا باعث شده است که در جدول گلزنان برتر این لیگ خیلی کم شاهد نام‌های عربستانی در رتبه‌های بالا باشیم و سالم الدوساری باتجربه در رده چهارم این جدول می‌باشد. 

دود از کنده بلند می‌شود!

اگر از طرفداران پر و پا قرص دنیای فوتبال باشید شاید گل‌های زیبایی که رونالدو با شوت‌های زیبایش، چه در جریان بازی و چه از روی ضربات ایستگاهی به ثمر رسانده است را به یاد داشته باشید. از گل خیره کننده به ولفسبورگ در لیگ قهرمانان 2016 – 2017 گرفته تا ضربه آزاد بی‌نظیر به اسپانیا در جام جهانی 2018 و البته شوت سرکشی که روی یک فرصت ایستگاهی منجر به باز شدن دروازه سوئیس در لیگ ملت‌های 2018 – 2019 شد. شاید کمتر کسی انتظار این را داشت که فوق ستاره پرتغالی النصر در این سن و سال باز هم بتواند چنین گل‌های تحسین برانگیز را روی ضربات ایستگاهی به ثمر برساند. اما گل دیشب کریس افسانه‌ای به ضمک نشان داد برای او سن یک عدد است، نه بهانه‌ای برای محدودیت و بازنشستگی!

عملکرد رونالدو در کسوت ملی پوش؛ همان همیشگی!

روبرتو مارتینز در دعوت از رونالدو به تیم ملی در سال 2023 عاقلانه عمل کرده و نبود او در یک تیم اروپایی بزرگ را بهانه‌ای برای عدم دعوت از او تلقی نکرده است. البته که ستاره سابق رئال مادرید و منچستر یونایتد هم پاسخ اعتماد سرمربی اسپانیایی خود را داده است و هم اکنون با نه گل در یک قدمی صدرنشینی مشترک با روملو لوکاکو در جدول گلزنان برتر رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های اروپا می‌باشد. اما عملکرد قابل تحسین او در رقابت‌های مقدماتی یورو 2024 تنها بهانه ما برای بی‌نظیر تلقی کردن او نیست. ارزش کار کریستیانو رونالدو زمانی بیشتر مشخص می‌شود که او در 38 سالگی اختلاف خود با نفر دوم بهترین گلزنان ملی که علی دایی از کشور خودمان باشد را به عدد 18 رسانده است!

📊 آمار و رکوردهای استثنایی کریستیانو بعد از بازی با ضمک:

⚽ 41 گل در 2023

⚽ 32 گل برای النصر

⚽ 860 گل در دوران حرفه ای

🎯 3 گل از ضربه آزاد در 2023

🎯 2 گل از ضربه آزاد برای النصر

⚽ 11 گل برای النصر در لیگ این فصل

🎯 61 گل از ضربه آزاد در دوران حرفه ای


از اینجا ببینید:

ضربه کاشته دیدنی کریستیانو رونالدو مقابل ضمک (با شادی بعد از گل و کیفیت عالی)

لحظات خنده‌دار و بامزه کریستیانو رونالدو در فوتبال

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار