فوتبال7

جود بلینگام ; وقتی دستاورد های بزرگ قبل از 20 سالگی بدست میایند.

بررسی سیر پیشرفت ستاره نوظهور انگلیسی از آکادمی بیرمنگام تا پیراهن رئال مادرید

1402/07/28 21:17 علی ساغری

جود بلینگام ; وقتی دستاورد های بزرگ قبل از 20 سالگی بدست میایند.

اگر فوتبال باشگاهی در قاره اروپا را دنبال کرده باشید احتمالا با یکی از پدیده های این فصل این رقابت ها آشنا هستید. نامی که بازهم نشان داد فلورنتینو پرز در انتقال بازیکنان جوان به تیم کهکشانی خود مهارت بالایی دارد و این بار برای تقویت تیم خود به سراغ ستاره نوظهور انگلیسی رفته است. در این مطلب قصد داریم درباره بازیکن محبوب این روزهای طرفداران رئال مادرید; یعنی جود بلینگام صحبت کنیم. با ما همراه باشید. 

همه چیز درباره ستاره این فصل رئال مادرید; از زندگینامه تا گل به ایران در جام جهانی

در حالی که این بازیکن هنوز 20 سالگی را هم تجربه نکرده است, اما دستاورد های مهمی را به نام خود ثبت کرده است. از حضور در یورو و جام جهانی گرفته تا بازی در دو تیم بزرگ رئال مادرید و بوروسیا دورتموند. در ادامه درباره هریک از این موارد توضیحات کامل تری خواهیم داد. 

آشنایی با خانواده بلینگام 

در سال 2003 میلادی جود بلینگام از پدری به نام مارک و مادری به نام دنیس بلینگام متولد شد. پدر او یک افسر پلیس است. علت تیره بودن پوست او نیز اصالت آفریقایی مادر او می باشد. جود یک برادر کوچکتر به نام جوب (Jobe) دارد و فرزند ارشد خانواده خود تلقی می شود. جوب ۱۸ ساله نیز فوتبالیست است و هم اکنون در تیم ساندرلند توپ میزند. نظر اطرافیانش درباره او همیشه این بوده است که فردی مطیع اما مصمم می باشد که شناخت خوبی از خواسته های خود دارد. او هم اکنون در رده سنی جوانی قرار دارد و ازدواج نکرده و به تبع صاحب فرزند نیست. اما با یکی از فعالان پلتفرم تیک تاک و اینستاگرام که اتفاقا فالوورهای بسیاری هم دارد, رابطه عاطفی دارد.  

استارت فوتبال از بیرمنگام 

او تنها شش سال داشت که تصمیم گرفت وارد دنیای فوتبال شود. او بدلیل علاقه ای که به تیم بیرمنگام سیتی داشت وارد آکادمی این باشگاه شد و کار خود را درمیان زیر 8 ساله های این باشگاه شناخته شده انگلیسی شروع کرد. او عملکرد خوبی در آکادمی این تیم از خود نشان داد و خیلی سریع ارتقا به رده های سنی بالاتر این باشگاه را تجربه کرد. او موفق به ثبت رکورد جوان ترین گلزن این باشگاه به نام خود شد و هنگامی که این رکورد را به ثبت رساند تنها 16 سال و 63 روز داشت. درخشش او سبب شد که بسیاری از باشگاه های بزرگ از جمله منچستر یونایتد تصمیم به جذب این بازیکن بگیرند. اما این بازیکن درپی رد این پیشنهاد تصمیم گرفت برای پیشرفت کردن جایی فراتر از مرز های انگلیس را انتخاب کند و با پیوستن به بوروسیا دورتموند, تجربه همبازی شدن با ارلینگ هالند را به خود هدیه داد. 

تداوم درخشش این بار در جمع زنبور ها

همه ما می دانیم که دورتموند در جذب بازیکن های جوان و پرورش دادن و تبدیل آن ها به یک فوق ستاره چقدر متخصص است. درخشش بلینگام درمیان زرد های وست فالن هم تداوم پیدا کرد و او موفق شد در نخستین تجربه پوشیدن پیراهن این تیم در جام حذفی آلمان گلزنی کند و در نخستین تجربه بوندسلیگایی اش برابر مونشن گلادباخ به نام خود یک پاس گل ثبت کرد. نخستین فصل حضور او در دورتموند با 46 بازی و 4 گل برای این بازیکن به پایان رسید و در فصل بعدی حضورش در این تیم در دربی درکلاسیکر برابر بایرن مونیخ پاس هردو گل هم تیمیانش را به نام خود ثبت کرد. بازی که در آن بایرن به برتری 3 بر 2 رسید. او در دومین فصل حضورش در دورتموند نیز عملکرد عالی از خود نشان داد و 4 گل در بوندسلیگا و 4 گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند. 

حضور در تیم ملی انگلیس 

او در سال 2020 اولین بار پیراهن تیم ملی بزرگسالان انگلیس را برتن کرد. اما تا پیش از این موفق به پوشیدن این پیراهن در رده های سنی پایین تر شده بود. اولین تورنومنت مهمی که او با پیراهن سه شیر ها به میدان رفت رقابت های یورو 2020 بود که موفق شد نایب قهرمانی این جام ملتهای اروپا را تحت هدایت گرت ساوتگیت بدست بیاورد. او در جام جهانی 2022 هم به میدان رفت و اتفاقا در اولین بازی مقابل تیم ملی ایران موفق به گلزنی شد. ضمن اینکه، دومین گل ملی خود را نیز به تازگی مقابل اسکاتلند به ثمر رسانده است.

حضور در رئال مادرید ; کوبیدن بر در های بهشت

او در سال 2023 به رئال مادرید پیوست و موفق شد رکورد دومین بازیکن گران رئال مادرید را به نام خود ثبت کند. ارزش قرارداد 6 ساله او با کهکشانی ها 103 میلیون یورو به علاوه 27 میلیون یورو پاداش می باشد. او تا به امروز در هشت بازی با پیراهن رئال مادرید به میدان رفته و موفق به ثبت هشت گل یعنی میانگین هر بازی یک گل شده است که این رکورد مصداق دلبری از سکونشینان مادرید می باشد.

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار