فوتبال7

روایتی از پایان تلخ ادن هازارد در فوتبال؛ ای کاش در چلسی می‌ماندی پسر!

به بهانه‌ی خداحافظی ادن هازارد از فوتبال، در فوتبال۷ نگاهی داریم به دوران حضور و دلایل عدم موفقیت مهاجم خوش تکنیک بلژیکی در رئال مادرید.

1402/07/19 16:36 احمد رستمی

روایتی از پایان تلخ ادن هازارد در فوتبال؛ ای کاش در چلسی می‌ماندی پسر!

در سال 2019، زمانی که رئال مادرید رکورد نقل و انتقالات خود را برای جذب ادن هازارد از چلسی شکست، جهان از این بازیکن بلژیکی انتظار بزرگی داشت. او که پیش از این دو بار قهرمان لیگ برتر شده بود و به عنوان یکی از بهترین‌های جهان شناخته می‌شد، با زدن 31 گل در طول فصل 2018/19، تیم نه چندان درخشان چلسی را به مقام سوم لیگ رساند و به کسب جام این تیم در لیگ اروپا کمک بسزایی کرد.

با این حال، ورود هازارد به رئال مادرید آنطور که انتظارش را داشتیم اتفاق نیفتاد. او به جای ارتقای میراث خود و تبدیل شدن به یک نماد در پایتخت اسپانیا، از الگوی نقل و انتقالات «گران قیمت، پرسر و صدا ولی ناموفق» پیروی کرد.

آغاز دوران مادرید و کابوس مصدومیت

ماجراجویی مادریدی او با یک اتفاق غیرمنتظره آغاز شد. او در سال 2019 با اضافه وزن وارد پیش فصل شد و متعاقباً شروع لالیگا را به دلیل مصدومیت از ناحیه ران از دست داد. این موضوع چهار سالِ پر فراز و نشیب را برایش رقم زد که در طی آن او با مشکلات بدنی و مصدومیت‌های مداوم دست و پنجه نرم کرد.

اگرچه ستاره بلژیکی در برخی بازی‌ها (از جمله مقابل ایبار و رئال سوسیداد) درخشان و تاثیرگذار ظاهر می‌شد، اما یک برخورد به ظاهر بی‌خطر با هموطنش توماس مونیر در جریان دیدار حساس لیگ قهرمانان اروپا مقابل پاریس سنت ژرمن، منجر به آسیب دیدگی مچ پا و به نوعی پایان دوران فوتبالش شد!

این ضربه به خودی خود خطرناک نبود و آسیب اولیه جزئی به نظر می‌رسید، اما بعد از آزمایشات بیشتر مشخص شد که اتفاقی ناگوار رخ داده است. پس از عمل جراحی و قرار دادن یک قطعه فلزی، مشکلات مچ پای هازارد ادامه یافت که منجر به ناراحتی‌های عضلانی بعدی و غیبت های مکرر شد. این موضوع کاملاً در تضاد با دوران قبلی او در چلسی و لیل بود، همان جایی که او به خاطر قابل اعتماد بودن و ثباتش شناخته می‌شد.

تسلیم در برابر سرنوشت (بدشانسی)

مادامیکه وینیسیوس جونیور به عنوان یک فوق ستاره مطرح و رودریگو به یک مهره‌ی مکمل ارزشمند تبدیل شد، رئال مادرید کمتر برای بهبود و اوج گرفتن هازارد صبر کرد و در نهایت شکست را در مورد وارث شماره 7 کریستیانو رونالدو پذیرفت!

او در طول چهار سال حضور خود در باشگاه، 18 مصدومیت مختلف را متحمل شد، 77 بازی را از دست داد و در مجموع 498 روز را در کنار زمین گذراند. درنهایت توافق در مورد فسخ قرارداد او در ژوئن 2023 حاصل شد.

پایان کار

تصمیم هازارد برای بازنشستگی پیش از موعد، در سن 32 سالگی، برای برخی تعجب آور است. او به جای اینکه به دنبال دستمزد بیشتر در لیگ‌هایی مانند MLS یا لیگ حرفه‌ای عربستان باشد، کفش‌هایش را آویزان کرد. دوران حضور او در اسپانیا بر سلامت جسمی و روحی وی تأثیر گذاشت و او را به این نتیجه رساند که چیز بیشتری برای ارائه ندارد. پس ترجیح داد قبل از تجربه‌ی مصدومیت‌های احتمالی بیشتر، از صحنه کنار برود...

هازارد در بیانیه بازنشستگی خود عنوان کرد به ندای درونی‌اش گوش داده و زمان مناسبی را برای خداحافظی انتخاب کرده است. پس از 16 سال زندگی حرفه ای و بیش از 700 مسابقه، او با تاکید بر اهمیت لذت بردن از زمان با عزیزان و جستجوی تجربیات جدید، با فوتبال حرفه‌ای وداع کرد.

جمع بندی

دوران ادن هازارد در رئال مادرید با مصدومیت‌، بدشانسی‌ و پایانی زودرس همراه بود. از این پس او نمادی می‌شود از شکنندگی و غیرقابل پیش بینی بودن سرنوشت یک فوتبالیست....

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار