فوتبال7

ویکتور اسیمن: جایگزین ایده‌آل رئال‌مادرید برای کریم بنزما؟

آیا مهاجم زهردار نیجریه‌ای بهترین گزینه برای جانشینی کریم بنزما در مادرید است؟

1402/07/11 18:55 بهروز شیعه‌یان

ویکتور اسیمن: جایگزین ایده‌آل رئال‌مادرید برای کریم بنزما؟

در دنیای فوتبال، دوران گذار پس از انتقال یا خداحافظی بازیکنان اسطوره‌ای، همیشه یکی از چالش‌های اصلی باشگاه‌ها است. رئال‌مادرید نیز که باشگاهی با تاریخ درخشان است، پس از قطعی شدن خروج مهاجم برجسته کریم بنزما، با چالش قابل‌توجهی مواجه شد. با این‌حال، ویکتور اسیمن از ناپولی، با توجه به فرم حال‌حاضر خود می‌تواند راه‌حل جذابی برای آن‌ها باشد. علی‌رغم ارتباط عمیقی که بین او و شهر ناپل وجود دارد، پس از مجادله‌ی اخیر در شبکه‌های اجتماعی، روابط او با باشگاه به سردی گراییده و چشم‌انداز انتقال او به رئال‌مادرید در زمستان پیش‌رو، بیش از هر زمان دیگری وسوسه‌انگیز به نظر می‌رسد.

در جستجوی یک شماره‌ی 9

مربی ناپولی، رودی گارسیا، ضمن تمجید از استعدادهای بلینگام، خاطرنشان ساخت که او بهرحال شماره‌ی 9 نیست و رئال‌مادرید به یک مهاجم نوک در کلاس جهانی نیاز دارد، چیزی مشابه اسیمن که در بازی آتی لیگ قهرمانان در برابر خود رئالی‌ها نیز به میدان خواهد رفت.

خطای غیر قابل‌بخشش در شبکه‌های اجتماعی

پست‌های جنجالی ناپلی و تمسخر پنالتی از دست‌رفته‌ی اسمین و مقایسه‌ی او با یک نارگیل (نارگیل در فرهنگ انگلیسی به غیر سفیدپوستان اشاره دارد)، منجر به یک نزاع دیپلماتیک شد و حتی پای وزیر ورزش نیجریه نیز به این داستان باز شد. تلاش‌های ناپولی برای عذرخواهی نیز با تهدیدهای بازیکن به اقدام حقوقی علیه باشگاه مواجه شد و تنش بین او و باشگاه را تشدید کرد.

عشق شهر ناپل به اسیمن

اسیمن علاقه‌ی بی‌پایان خود به شهر ناپل و مردمانش را ابراز کرد اما خبری از اِبراز علاقه به باشگاه نبود و بنابراین حدس و گمان‌ها درباره‌ی آینده‌ی او، دوباره شدت گرفت.

مذاکرات قرارداد

مجادله بر سر میزان بند فسخ، تلاش‌های ناپولی برای تمدید قرارداد با اسیمن را به حالت تعلیق درآورده است. پیشنهاد قابل‌توجهی که الهلال در پیش‌فصل به او ارائه کرد، زنگ خطری برای ناپولی بود تا برای حفظ ارزشمندترین دارایی باشگاه، تلاش بیشتری به خرج دهد.

خروج اجتناب‌ناپذیر

تمایل اسیمن به بازی برای یک باشگاه لیگ برتری و جذابیت رئال‌مادرید، احتمال انتقال در آینده را افزایش داده است. بنابراین ناپولی باید در تمدید قرارداد یک بند فسخ مناسب را در نظر بگیرد تا سود خود از فروش را به حداکثر برساند.

گزینه‌ای بی‌نقص برای مادریدی‌ها

در حالی‌که هری کین محتملترین و مشابه‌ترین گزینه برای جایگزینی بنزما در نظر گرفته می‌شد، اما اسیمن نیز مهاجمی با مجموعه مهارت‌های متفاوت است. سرعت، قدرت، مهارت و توانایی سرزنی، او را به گزینه‌ای جذاب برای رئال‌مادرید بدل ساخته است.

تنوع اسیمن

توانایی اسیمن برای از پیش رو برداشتن مدافعان حریف و چندمنظوره بودن او، دورنمای جذابی از او ترسیم کرده است. او شاید قدرت گلزنی ارلینگ هالند را نداشته باشد، اما سبک و تنوع بازیش، او را به یک بازیکن متمایز بدل می‌سازد.

نیاز رئال‌مادرید

شروع قدرتمندانه‌ی رئال‌مادرید در فصل جدید، امیدوارکننده است، اما غیبت یک مهاجم در کلاس جهانی، ممکن است در مراحل بالاتر چمپیونزلیگ دامنگیر آن‌ها شود. تأثیرگذاری بالقوه‌ی اسیمن، امری انکارناپذیر است و در جدال پیش‌روی رئالی‌ها در شهر ناپل نیز او می‌تواند تهدید خود را به رخ بکشاند و اثبات کند.

فرصتی که نباید از دست داد

در میانه‌ی تنش موجود در ناپولی، رئال‌مادرید باید موقعیت اسیمن را به‌دقت زیر نظر بگیرد و احتمال انتقال او در زمستان را بررسی کند. ارتباط قلبی اسیمن با شهر ناپل همچنان قوی است، اما رابطه‌ی او با باشگاه لکه‌دار شده است و سایر باشگاه‌ها باید این فرصت را غنیمت بشمارند.

نتیجه‌گیری نهایی

برای رئالی‌ها که در جستجوی جانشینی برای کریم بنزما هستند، ویکتور اسیمن، گزینه‌ی قابل‌قبولی به نظر می‌رسد. در حالی که مشاجرات در شبکه‌های اجتماعی ناپولی منجر به تیرگی روابط شده، استعدادها و تنوع بازی اسیمن او را به یک گزینه‌ی جذاب برای مادریدی‌ها تبدیل ساخته است. رئال‌مادرید نباید ساده از کنار فرصت پیش‌آمده بگذرد و می‌تواند با انتقال یک مهاجم کلاس‌جهانی، آرزوهای خود در لیگ قهرمانان را دست‌یافتنی‌تر کند.

این مطلب را هم بخوانید: بررسی عملکرد درخشان بلینگام در ابتدای حضورش در مادرید؛ آیا این راه ادامه دارد؟


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار