فوتبال7

نگاهی به هفته دوم دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا 2024 – 2023

رویارویی طارمی و جهانبخش با اسپانیایی ها!!!!

1402/07/10 15:17 علی ساغری

نگاهی به هفته دوم دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا 2024 – 2023

بازهم سه شنبه و چهارشنبه‌های محبوب فوتبال اروپا با بازی‌های زیبای فوتبال لیگ قهرمانان اروپا این هفته فرا می‌رسند. این هفته از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با 16 بازی برگزار می‌شود که در این مطلب از سایت فوتبال7 قرار است به بررسی این مسابقات و فکت‌های مرتبط با آن‌ها بپردازیم. بررسی این فکت‌ها زمانی جذاب می‌شود که به خود یادآوری کنیم دو لژیونر ایرانی قرار است برابر غول‌های فوتبال اسپانیا به میدان بروند. با ما همراه باشید!

غول‌های اروپایی این هفته دربرابر کدام تیم‌ها قرار می‌گیرند؟

فرقی نمی‌کند که برخی از غول‌های اروپایی مانند منچستر یونایتد و یا پریس سنت ژرمن این روزها نتایج خوبی نمی‌گیرند. این موارد به هیچ وجه روی هیجان و جذابیت لیگ قهرمانان اروپا تاثیر منفی نخواهد گذاشت. 

کپنهاگن – بایرن مونیخ؛ باواریایی‌ها در انتظار اولین برد خارج از خانه 

در این هفته از فوتبال باشگاهی آلمان شاگردان توماس توخل بازی دو بر صفر باخته مقابل لایپزیش را با تساوی 2 – 2 عوض کردند. قرمز پوشان مونیخی در دومین بازی خود میهمان کپنهاگنی هستند که در بازی اول به تساوی 2 – 2 مقابل گالاتاسرای رسیدند. هواداران بایرن انتظار درخشش مجدد ستاره انگلیسی این فصل خود؛ هری کین هستند. 

منچستر یونایتد – گالاتاسرای؛ آیا ناکامی‌های شیاطین سرخ تداوم می‌یابد؟

منچستر یونایتد در این فصل یکی از ناکام‌ترین مقاطع زمانی تاریخ خود را تجربه می‌کند. قهرمان سه دوره این مسابقات این بار در تئاتر رویاها؛ یعنی ورزشگاه اولدترافورد میزبان یاران ایکاری در گالاتاسرای هستند. 

آیندهوون – سویا؛ بدنبال جبران شکست مقابل بارسلونا؟

یاران سرخیو راموس ابتدای هفته جاری دربرابر بارسلونا قرار گرفتند که با گل به خودی کاپیتان سابق رئال مادرید این بازی خانگی را واگذار کردند. آیندهوون هم به دنبال جبران شکست سنگین هفته اول مقابل آرسنال می‌باشد. 

لانس – آرسنال؛ تداوم روز‌های خوب آرتتا؟

آرسنال که روز‌های خوبی را با بازیکن سابق اسپانیایی خود در کسوت مربی تجربه می‌کند این هفته قرار است دربرابر نماینده فرانسه قرار گیرد. باید ایستاد و دید که توپچی‌ها در این بازی خارج از خانه به چه نتیجه‌ای مقابل حریف نه چندان نام آشنا خواهند رسید؟

ناپولی – رئال مادرید؛ تقابل جذاب مربیان ایتالیایی 

آخرین تقابل این دو تیم به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2017 – 2016 می‌رسد. در آن سال کهکشانی‌ها بازی رفت و برگشت را با نتیجه مشابه سه بر یک به نفع خود پایان دادند. اما این بار ناپولی قدرتمندتر از آن سالهاست و باید دید شگاردان آنجلوتی برابر ناپلی‌ها چه عملکردی خواهند داشت؟

یونیون برلین – براگا؛ اولین امتیاز اروپایی تیم آلمانی بدست می‌آید؟

یونیون برلین که اولین حضور خود را در این رقابت‌ها تجربه می‌کند، در هفته اول دور گروهی این رقابت‌ها علی رغم بازی قابل قبول برابر رئال مادرید با گل دقیقه آخری بلینگام نتیجه را مقابل این تیم واگذار کرد. زردپوشان آلمانی به دنبال پیروزی در اولین بازی خانگی هستند و برای این کار نماینده پرتغال را پیش رو دارند. 

سالزبورگ – رئال سوسیداد؛ دومین پیروزی نماینده اتریش یا اولین برد باسکی ها؟

سالزبورگ که در اولین هفته این رقابت‌ها برابر بنفیکا به برد ارزشمند دو بر صفر آن هم بیرون از خانه رسید این بار رئال سوسیداد را پیش رو دارد. راه راه پوشان اسپانیایی بعد از شکست بیلبائو در دربی باسک این بار با روحیه‌ای مضاعف پا به میدان گذاشته‌اند. 

اینتر میلان – بنفیکا؛ تکرار یک چهارم نهایی فصل پیش!

اینتر میلان در اولین هفته این رقابت‌ها با نتیجه 1 – 1 مقابل رئال سوسیداد متوقف شد و این بار قصد دارد برابر دیگر نماینده پرتغال به اولین پیروزی خود برسد. شاگردان اینزاگی درحالی قرار است با یاران دیماریا در سن سیرو رو به رو شوند که فصل پیش هم در دور یک چهارم نهایی برابر این تیم به میدان رفته بودند و در مجموع با نتیجه پنج بر سه به پیروزی رسیدند. 

اتلتیکو مادرید – فاینورد؛ این بار جهانبخش بجای آزمون برابر روخی بلانکو

شاگردان سیمئونه که در اولین بازی این فصل خود برد برابر لاتزیو را با تساوی دقیقه آخر عوض کرده بودند این بار میزبان نماینده هلند هستند. این بازی بدلیل حضور علیرضا جهانبخش در تیم فاینورد برای فوتبال دوستان ایرانی اهمیت زیادی دارد. پیش از این سردار آزمون با لباس روستوف در سال 2016 برابر اتلتیکو مادرید قرار گرفته بود. 

سلتیک – لاتزیو؛ نشان بده که یک روزی قهرمان بودی! 

سلتیک قهرمان لیگ قهرمانان اروپا 1967 که اولین بازی خود را برابر فاینورد واگذار کرده بود این بار میزبان لاتزیویی هستند که در بازی اول خود با گل دقیقه آخری دروازه بان خود شکست با تساوی عوض کردند. 

دورتموند – آث میلان؛ آیا شاگردان پیولی در جهنم وست فالن دوام میاورند؟

شاگردان ادین ترزیچ در اولین بازی خود مقابل پاریس سنت ژرمن با شکست دو بر صفر بدرقه شدند و این بار قرار است برابر دومین تیم پرافتخار این رقابت‌ها در ورزشگاه خانگی خود قرار گیرند. میلانی‌ها هم در بازی اول خود به نتیجه‌ای بهتر از تساوی 1 – 1 برابر نیوکسل نرسیده بودند!

نیوکسل – پاریس سنت ژرمن؛ تداوم روز‌های بد انریکه یا قطع نوار پیروزی نماینده انگلیس؟

بدون شک نتایج نیوکسل در فوتبال داخلی انگلیس تحسین همگان را به همراه داشته است. این تحسین زمانی بیشتر می‌شود که این تیم برابر پاریس سنت ژرمنی امتیاز بگیرند که این روزها وضعیت خوبی از نظر کسب امتیاز ندارد. باید ایستاد و دید که آیا لوئیز انریکه می‌تواند با پیروزی در این باز یخود را از زیر فشار انتقادات بیرون بیاورد؟

ستاره سرخ بلگراد – یانگ بویز؛ نبرد بازنده‌های هفته اوّل

دو تیم بازنده هفته اول این رقابت‌ها به دنبال کسب اوّلین امتیاز خود در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان هستند. یانگ بویز برابر لایپزیش به شکست خانگی رسید و ستاره سرخ بلگراد هم در بازی خارج از خانه علی رغم ارائه نمایش خوب نتیجه را به منچستر سیتی واگذار کرد!

لایپزیش – منچسترسیتی؛ آیا ترمز سیتیزن‌ها هم توسط نماینده آلمان کشیده می‌شود؟

در رقابت‌های این هفته بوندسلیگای آلمان لایپزیش در ورزشگاه خانگی خود با نتیجه 2 -2 بایرن را با ارائه نمایشی خوب متوقف کرد. باید ایستاد و دید که آیا قهرمان سال‌های اخیر جام حذفی آلمان می‌تواند این بار ترمز منچستر سیتی را بکشد یا خیر؟

پورتو – بارسلونا؛ تلاش گلزنی طارمی در شب تاریخ‌سازی ترشتگن

دیگر بازی جذاب لیگ قهرمانان اروپا از دید فوتبال دوستان ایرانی رقابت شاگردان ژاوی در تیم بارسلونا با یاران طارمی در تیم پورتو می‌باشد. این درحالی است که مارک آندره ترشتگن؛ دروازه بان آلمانی بارسلونا که نهمین فصل حضورش در این تیم را تجربه می‌کند، با قرارگیر یدر ترکیب آبی و اناری‌ها به رکورد 387 بازی برای تیم خواهد رسید و سومین دروازه بان تاریخ این تیم از این نظر لقب خواهد گرفت. 

شاختار – آنتورپ؛ نوبت اعاده حیثیت رسیده است!

دیگر بازی این گروه بین دو تیم بازنده هفته اول یعنی شاختار دونستک اوکراین و آنتورپ بلژیک برگزار خواهد شد. این دو تیم احتمالا باید برای سهمیه دور حذفی لیگ اروپا تلاش کنند. 



میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار