فوتبال7

کودی گاکپو یا داروین نونیز: کدام یک باید مهاجم اصلی لیورپول باشند؟

کودی هلندی یا نونیز اروگوئه‌ای؟ کدام یک برای بازی در ترکیب اصلی شایسته‌تر است؟

1402/07/08 17:21 بهروز شیعه‌یان

کودی گاکپو یا داروین نونیز: کدام یک باید مهاجم اصلی لیورپول باشند؟

گاکپو و نونیز هر دو دقایقی ازین فصل را برای لیورپول بازی کرده‌اند. هر دوی آن‌ها، جایگزین‌های آماده‌ای برای فیرمینیو هستند که به تازگی از تیم جدا شده است.

بنابراین در فوتبال۷، ارزیابی می‌کنیم که کدام یک باید مهاجم اصلی لیورپول باشند.

لیورپول، این تابستان با یکی از بزرگترین مهاجمان تاریخ خود، روبرتو فیرمینیو، خداحافظی کرد و این بازیکن با اتمام قراداد، به‌عنوان بازیکن آزاد، آنفیلد را ترک کرد. معمولاً وقتی بازیکنی در حد و اندازه‌های او، از تیم جدا می‌شود، یک دوره‌ی گذار آغاز می‌شود و باشگاه‌ها در یافتن جانشین، به مشکل می‌خورند. اما لیورپول مشکلی ازین بابت نداشته است. لیورپول از قبل دو جایگزین کاملاً مناسب کودی گاکپو و داروین نونیز را برای فیرمینیو آماده کرده بود و تنها مسأله‌ی آن‌ها این بود که: کدام یک باید در ترکیب اصلی قرار بگیرد؟

ما تلاش داریم تا به این پرسش پاسخ دهیم. در ادامه معیارهایی را مطرح و برنده هر معیار را معرفی می‌کنیم:

فُرم

خُب، در اولین معیارمان، ظاهراً کار سختی برای انتخاب برنده نداریم. گاکپو، تا اینجای فصل 24- 2023 فقط یک گل به ثمر رسانده است، اما نونیز، در تمام رقابت‌ها، چهار بار نام خود را به‌عنوان گلزن و دو بار هم برای پاس گل، ثبت کرده است.

بنابراین برنده‌ی این بخش کاملاً مشخص است: داروین نونیز.

بازی ترکیبی

در چند هفته‌ی نخست فصل که لیورپول با کمبود هافبک روبرو بود، این معیار یکی از دلایل اصلی ترجیح گاکپو به نونیز برای پوشش بیشتر در میانه‌ی میدان بود.

با توجه به توانایی گاکپو برای بازی متمایل به مرکز زمین، یا به عنوان یک 9 کاذب در انتهای خط میانی که در فصل پیش به اثبات رسید، می‌توان توپ را با اطمینان بیشتری به او سپرد.

آمارها گویا هستند. با اینکه تعداد پاس‌های رو به جلو تیم هلند در 90 دقیقه، دو برابر است، اما آمار پاس صحیح این بازیکن %10 بهتر است. در مجموع انتظار می‌رود که گاکپو در مقایسه با نونیز، در هر بازی 4 پاس صحیح بیشتر بدهد که به‌معنای موفقیت بیشتر او در بازی با هم‌تیمی‌های لیورپولیش است.

برنده: کودی گاکپو

دوندگی و پوشش زمین (مسافت طی‌شده)

اگر برد آخر هفته مقابل وستهم را ببینیم، یورگن کلوپ بعد از بازی، با اشاره به مشارکت نونیز در دفاع، پیشرفت چشمگیر او درین زمینه را ستایش کرد.

کلوپ: ««تلاش دفاعی او، احتمالاً تفاوت اصلی او با فصل گذشته است. البته همیشه همینقدر تلاش می‌کرد، اما هماهنگی کمتری داشت. اما حالا بسیار هماهنگ‌تر به نظر می‌رسد و ظاهراً ما راه‌حل مشارکت بهتر او در دفاع را پیدا کرده‌ایم.»»

وقتی پایه‌گذار ««سبک هوی‌متال heavy metal در فوتبال»» که جنگندگی حرف اول را در تیمش می‌زند، لب به تحسین دوندگی و کار دفاعی شما می‌گشاید، نباید ذره‌ای به پیشرفت خود شک کنید.

برنده: داروین نونیز

قدرت تمام‌کنندگی

اگر به‌دنبال مهاجمی هستید که کیفیت شوت‌هایش به سمت چارچوب بر کمیت شوت‌ها می‌چربد، آن مرد قطعاً گاکپو است. نسبت چشمگیر گلزنی مهاجم هلندی از طریق شوتزنی، %53 ، باعث شد که امید به گلزنی او در سال گذشته، 06. 0+ بهبود یابد. از سوی دیگر، امید به گلزنی نونیز، 12. 0 - کاهش یافت.

بنابراین اثربخشی گاکپو در مقابل دروازه، این معیار را به نفع او تمام می‌کند.

برنده: کودی گاکپو

پتانسیل

هر دو بازیکن 24 سال سن دارند و فقط یک ماه فاصله‌ی سنی دارند- نونیز متولد ژوئن و گاکپو متولد می- بنابراین هر دو تازه در آستانه‌ی ورود به اوج بازی خود هستند.

دورنمای فعلی اینست که باید شاهد شگفتی‌های بسیار بیشتری از نونیز و گاکپو باشیم. در مورد نونیز، با توجه به پیشرفت سالانه و چشمگیر نمایش‌های او از زمان پیوستنش به لیورپول، این دورنما مشهود است.

بازیکن اروگوئه‌ای بازیکن بهتری در قیاس با فصل پیش است و آگاهی محیطی او در داخل و اطراف محوطه افزایش یافته، در مقابل دروازه بی‌رحم‌تر شده و همان‌طور که کلوپ اشاره کرد نرخ ««مشارکت دفاعی»» او نیز بهبود یافته است. از سوی دیگر گاکپو نیز عالی بوده اما او هنوز در همان سطح فصل پیش خود است.

برنده: داروین نونیز

برنده‌ی نهایی: داروین نونیز

رقابت نزدیکی بود و در آینده شاید برنده‌های هر معیار عوض شود، اما داروین نونیز در نهایت گزینه‌ی مطلوب به‌عنوان مهاجم اصلی لیورپول برای ادامه‌ی فصل است. 

فُرم اخیر بازیکن 24 ساله، مثل ارسال یک کرنر دقیق برای یک مهاجم است و پیشرفت کلی بازی او در ابتدای فصل 24- 2023 ، قابل‌تحسین است.

منبع: وبسایت جهانی گل

این مطلب را هم بخوانید: برونو فرناندز؛ نعمتی بزرگ برای منچستر یونایتد بحران زده!

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار