فوتبال7

امید ایران 2 – امید تایلند 0؛ هانگژو استیج جدید گیتاریست آبی

شاگردان عنایتی به جمع هشت تیم برتر بازی های آسیایی راه یافتند.

1402/07/06 4:30 علی ساغری

امید ایران 2 – امید تایلند 0؛ هانگژو استیج جدید گیتاریست آبی

تیم ملی فوتبال امید ایران روز چهارشنبه در مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو به مصاف تیم تایلند رفت و با دو گل این تیم را شکست داد. شاگردان عنایتی با این برد به مرحله یک چهارم نهایی صعود می‌کردند و روز یکشنبه مورخ 9 مهر برای صعود به مرحله نیمه نهایی تلاش خواهند کرد. در این مطلب از سایت فوتبال7 به بررسی این بازی و شرح فکت‌های جالب آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

صفر تا صد صعود تیم ملی امید به هشت تیم برتر

نمایش امیدوار‌کننده ملی پوشان در بازی روز چهارشنبه هواداران را به پیروزی این تیم در مرحله یک چهارم نهایی و صعود به جمع 4 تیم برتر این رقابت‌ها امیدوار کرده است. حال نوبت به شناخت رقبای احتمالی تیم ملی در مراحل بعدی می‌رسد. 

ایران – هنگ کنگ؛ رویارویی مجدد این بار در هانگژو

شاگردان عنایتی شهریور ماه 1402 در تورنومنت جام ملتهای آسیا زیر 23 با تیم ملی هنگ کنگ رو به رو شدند و این تیم را به راحتی از پیش رو برداشتند. در آن بازی برای تیم ملی امید ایران محمد قربانی، محمد امین حزباوی و الهیار صیادمنش گلزنی کردند. به نظر می‌رسد که تیم ملی ایران برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی کار سختی نداشته باشد. قطعا کسب مدال در دیگر رشته توپی بازی‌های آسیایی هانگژو خواسته هر ورزش دوست ایرانی می‌باشد. چقدر خوب می‌شود که این مدال توسط محبوب‌ترین ورزش توپی؛ یعنی فوتبال کسب شود. بازی تیم‌های ملی امید ایران و هنگ کنگ ساعت 15 روز یکشنبه مورخ نهم مهر ماه برگزار خواهد شد. 

احتمال رویارویی با ژاپن

درصورت پیروزی تیم ملی امید مقابل هنگ کنک، شاگردان عنایتی باید به مصاف برنده دیدار کره شمالی و یکی از دو تیم ژاپن و میانمار بروند که در مرحله یک هشتم نهایی قرار است با هم رو به رو شوند. به نظر نمی‌رسد که تیم ژاپن برای پیروزی مقابل تیم گمنام میانمار کار سختی داشته باشند. بنابراین احتمال رویارویی زیر 23 ساله‌های کشورمان با سامورایی‌ها چندان غیرمحتمل نیست. مگر این تیم توسط کره شمالی در یک چهارم نهایی شکست بخورد. 

یاسین برای اثبات خود زمان زیادی نیاز ندارد!

یاسین سلمانی؛ خرید جدید سرخ‌ها در بازی امروز از روی نقطه پنالتی گل دوم تیم ملی امید کشورمان را به ثمر رساند. او در دقیقه 78 بازی بجای سینا شاه عباسی وارد زمین بازی شد و درست دو دقیقه بعد گلزنی کرد. این گل، فوتبال دوستان را به یاد بازی پرسپولیس و فولاد انداخت. جایی که سلمانی درست چند دقیقه بعد از ورود به زمین گل دوم تیمش را به ثمر رساند. به نظر می‌رسد که کاپیتان تیم ملی امید برای اثبات توانایی هایش به کمترین زمان ممکن قانع است!

گلزنی ارسلان و کار زیبای گیتاریست در اینستاگرام

ارسلان مطهری همان دقایق ابتدایی بازی توانست درست مانند بازی با ویتنام گلزنی کند. اما این بار سماجت او باعث شد که او گلر تیم تایلند را شدیدا تحت پرس سنگین قرار دهد و درست درنتیجه همین پرس سنگین دروازه بان حریف هنگام دفع توپ به شکل سراسیمه توپ را به پای مطهری کوبید و سبب بازگشت توپ به دروازه خودی شد. ارسلان مطهری بازیکن باشگاه استقلال بعد از این بازی با یک استوری که در آن قلب‌های آبی و قرمز کنار هم دیده می‌شد به خوبی از اتحادی که میان قرمز و آبی‌ها در تیم ملی وجود دارد پرده برداشت. 

سید دست از کلین شیت برنمیدارد!

عملکرد دو ستاره استقلال که به عنوان سهمیه بزرگسال تیم ملی امید را همراهی می‌کنند شدیدا هواداران تیم آبی پوش پایتخت را امیدوار کرده است. بعد از گلزنی‌های ارسلان مطهری این بار باید به عملکرد خوب سید حسین حسینی در چهارچوب دروازه تیم اشاره کنیم. کاپیتان آبی‌ها در 4 بازی برگزار شده تا به اینجای کار؛ یعنی سه بازی دور گروهی و یک بازی یک هشتم نهایی تا به الآن گلی را دریافت نکرده است! باید ایستاد و دید که آیا حسینی می‌تواند به عملکرد خوبش در دروازده استقلال و تیم ملی امید ادامه بدهد یا خیر؟ این موضوع زمانی اهمیت خود را بیشتر نشان می‌دهد که به خود یادآوری کنیم در مرحله حذفی بازی‌ها برگزار می‌شوند و ممکن است کار به ضربات پنالتی بکشد. در این صورت باتجربه‌ترین بازیکن تیم ملی امید کشورمان می‌تواند گره از کار باز کند. 

سوی دیگر جدول حذفی چه خبر است؟ 

در سمت دیگر جدول حذفی رقابت‌های فوتبال بازی‌های آسیایی هانگژو تیم‌های کره جنوبی و چین میزبان قرار است یکی از دیدار‌های یک چهارم نهایی را برگزار کنند. بازی دیگر بین برنده ازبکستان و اندونزی و نیز برنده هند و عربستان برگزار خواهد شد. برنده دو بازی مذکور با برنده کره جنوبی و چین در نیمه نهایی رو به رو خواهد شد؟ 

نکته نگران‌کننده درباره 4 بازیکن

درمیان بازیکنان تیم ملی، چهار بازیکن ممکن است خطر دوکارته شدن را در بازی یکشنبه مقابل هنگ کنگ تجربه کنند. یاسین سلمانی؛ زننده گل دوم درکنار امیر جعفری، امید حامدی فر و محمد خدابنده لو بازیکنانی هستند که درصورت دریافت کارت زرد بازی نیمه نهایی را از دست خواهند داد. 


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار