فوتبال7

اتلتیکو مادرید 3 – رئال مادرید 1؛ تعبیر کابوس از عرش به فرش آمدن

طلسم نبردن های سیمئونه در دربی مادرید شکست!

1402/07/03 16:52 علی ساغری

اتلتیکو مادرید 3 – رئال مادرید 1؛ تعبیر کابوس از عرش به فرش آمدن

یکشنبه شب در حساس‌ترین بازی هفته ششم لالیگای اسپانیا دو تیم مدعی رئال مادرید و اتلتیکو مادرید شهرآورد معروف پایتخت را برگزار کردند که در این دیدار راه راه پوشان مادریدی با نمایشی خیره‌کننده رقیب دیرینه خود را شکست دادند. این بازی سرشار از گل‌های زیبا بود که یکی بعد از دیگری تحسین هواداران را به همراه داشت. در این مطلب از سایت فوتبال سون تصمیم داریم به این دیدار جذاب و مهم‌ترین فکت‌های مرتبط با آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. 

یکشنبه شب در واندا متروپولیتانو چه گذشت؟

شاگردان سیمئونه که با یک بازی کمتر در رتبه هفتم جدول رده بندی قرار داشتند مقابل دیدگان هواداران خود نمایشی قابل تحسین را به نمایش گذاشتند. از طرف دیگر شاگردان آنجلوتی حتی یک شبه از رئال همیشگی نبودند. با این برد مقتدرانه اتلتیکو مادرید انتقام شکست سال پیش هم در لالیگای اسپانیا و هم در کوپا دل ری را از رقیب همشهری گرفت. 

ثبت آماری ناامید‌کننده برای رئال مادرید 

تا پیش از برگزاری این بازی رئال مادرید با سه گل خورده، بهترین خط دفاعی را میان تیم‌های حاضر در لالیگای این فصل داشت. اما تیمی که تا قبل از مسابقه یکشنبه شب تنها سه گل خورده بود، این بار تنها یک بازی به اندازه کل بازی‌های قبلی دروازه‌اش باز شد. هم اکنون تیم‌های اتلتیک بیلبائو و لاس پالماس که به مراتب نسبت به رئال مادرید کم طرفدارتر هستند گلهای کمتری را در این فصل دریافت کرده‌اند. 

عملکرد ضعیف شاگردان آنجلوتی در خط دفاعی

هر سه گل تیم میزبان روی ضربات سر به ثمر رسید. نکته‌ای که درباره این سه گل هر فردی را متعجب می‌کرد این بود که گلزنان اتلتیکو برای به ثمر رساندن گل کار سختی پیش رو نداشتند. به بیان بهتر هیچ یک از مهاجمان راه راه پوشان مادریدی توسط مدافعان شناخته شده رئال یارگیری نشده بودند. 

گریزمان دست از سر رئال برنمیدارد!

فصل کنونی فوتبال اروپا تنها مقطع حضور مهاجم فرانسوی در اتلتیکو مادرید نیست. اما نکته دارای اهمیت این است که هم با پیراهن تیم دوم شهر مادرید و هم با پیراهن بارسلونا، آنتوان گریزمان به خوبی راه باز کردن دروازه رئال مادرید را می‌داند! مهاجم 32 ساله فرانسوی علی رغم عبور از سی سالگی روز‌های خوبی را سپری می‌کند. به طوری که هم در اتلتیکو مادرید عملکرد خوبی دارد و هم تا به امروز جایگاه خود در تیم ملی فرانسه را حفظ کرده است. 

دود از کنده بلند می‌شود!

هر چهار گل این بازی توسط بازیکنان باتجربه و باسابقه دو تیم به ثمر رسید. در تیم رئال مادرید تونی کروس با 33 سال سن تنها گل زیبای تیمش را به ثمر رساند. از طرف دیگر سه گل راه راه پوشان مادریدی به زیباترین شکل ممکن به ثمر رسید. آنتوان گریزمان یکی از این گل‌ها را به زیبایی روی پاس سائول نیگوئز؛ دیگر بازیکن باسابقه این تیم به ثمر رساند و آلوارو موراتا دو گل دیگر را روی هوشیاری کامل به ثمر رساند. این درحالی است که علی رغم وجود بازیکنان کم سن و سال‌تر، این بازیکنان بالای 30 سال بودند که نام خود را به لیست گلزنان اضافه کردند. 

واکنش جالب سرمربی محبوب بارسلونا

همه هواداران فوتبال کامبک شگفت انگیز آبی اناری پوشان بارسلون را مقابل سلتاویگو در بازی شنبه شب دیدند. حال نوبت به مایورکا رسیده است که مقابل کاتالان‌ها برای بازی روز سه شنبه آماده شود. قطعا هیچ مربی به اندازه ژاوی هرناندز؛ سرمربی بارسلونا از این شکست رئال مادرید خوشحال نیست. بازیکن سابق بلوگرانا و السد قطر درباره شکست کهکشانی‌ها در دربی مادرید و قرارگیری تیمش در صدر جدول لالیگا گفت: " اتلتیکو برد و صدر را حفظ کردیم. کیف کردم و بهتر از این اتفاق نمی‌توانست رخ دهد!

روز‌های سخت رئال مادرید تا الکلاسیکو 

در فصل 2023 – 2024 لالیگای اسپانیا دو تیم رئال مادرید و بارسلونا قرار است الکلاسیکوی دور رفت را برگزار کنند. نکته اینجاست که شاگردان آنجلوتی تا فرارسیدن روز بازی با آبی اناری‌ها شش بازی را در لالیگای اسپانیا و دو بازی را در لیگ قهرمانان اروپا پیش رو دارند. بازی‌هایی که روی کاغذ نسبت به بازی‌های پیش روی شاگردان ژاوی سخت‌تر به نظر می‌رسد. کاتالان‌ها هم شش بازی را تا فرارسیدن تاریخ الکلاسیکو پیش رو دارند که درست مانند رقیب دیرینه 4 بازی در لالیگا و دو بازی در لیگ قهرمانان می‌باشد.بازی‌های پیش روی رئال مادرید تا فرارسیدن تاریخ الکلاسیکو به شرح زیرند:

لاس پالماس (میزبان) - خیرونا (بیرون از خانه) – اوساسونا (میزبان) – سویا (بیرون از خانه ) – بارسلونا (بیرون از خانه)

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار