فوتبال7

یکشنبه از پای گیرنده خود تکان نخورید; نگاهی به دو دربی حساس این هفته فوتبال اروپا

نگاه کل دنیا به لندن و مادرید

1402/06/31 23:27 علی ساغری

یکشنبه از پای گیرنده خود تکان نخورید; نگاهی به دو دربی حساس این هفته فوتبال اروپا

قطعا هر فوتبال دوستی از خبر برگزاری بازی‌های جذاب اروپایی در یک روز استقبال می‌کند. روز یکشنبه فوتبال دوستان اروپایی قرار است دو بازی زیبا را در فوتبال انگلیس و اسپانیا تماشا کنند. دو دربی زیبای فوتبالی؛ یکی در شمال لندن و دیگری در شهر مادرید باعث شده است که هواداران فوتبال برای فرارسیدن یکشنبه مورخ دوم مهر ماه لحظه شماری کنند. با این مطلب از سایت فوتبال سون همراه باشید تا اختصاصا به این دو مسابقه محبوب فوتبال اروپا برای شما صحبت کنیم. 

اتلتیکو مادرید – رئال مادرید؛ نگرانی رئالی‌ها از مشکل این بازیکن 

همیشه دربی دو تیم بزرگ شهر مادرید برای فوتبال دوستان جذاب بوده است. رقابت بین قدرت مطلق لیگ قهرمانان و البته راه راه پوشان مادریدی هر فوتبال دوستی را به سمت گیرنده می‌نشاند. ساعت 22:30 یکشنبه شب در ورزشگاه واندا متروپولیتانو شاگردان آنجلوتی و سیمئونه قرار است دربرابر یکدیگر صف آرایی کنند. اما بد نیست به چند مورد از حواشی دربی پیش روی شهر مادرید بپردازیم. 

شاگردان سیمئونه در اندیشه انتقام

آخرین تقابل این دو تیم در ورزشگاه خانگی اتلتیکو مادرید در لالیگا با برتری دو بر یک رئالی‌ها به پایان رسید. این دو تیم فصل پیش سه بار به مصاف هم رفتند که راه راه پوشان مادریدی در هیچ بازی به پیروزی نرسیدند. بازی برگشت این دو تیم در رقابت‌های فصل پیش لیگ برتر فوتبال اسپانیا با تساوی 1- 1 به پایان رسید. البته این دو تیم در جام حذفی اسپانیا هم به مصاف هم رفتند که رئال مادرید در آن بازی با نتیجه قاطع سه بر صفر به پیروزی رسید.

اهمیت دربی مادرید از دیدگاه شوامنی

اظهارنظر شوامنی درباره بازی رئال مادرید و اتلتیکو مادرید باعث تعجب بسیاری از فوتبال دوستان شده است. این بازیکن فرانسوی در مصاحبه‌ای اشاره کرده است که :" بازی با اتلتیکو به اندازه بازی با یونیون برلین و ختافه اهمیت دارد." این صحبت‌های مدافع کهکشانی‌ها نشان از بی‌اهمیت بودن این بازی دست کم در ظاهر برای او دارد. باید ایستاد و دید که عملکرد او در خط دفاعی تیمش علی رغم اظهارنظر هایش چطور خواهد بود؟

تثبیت صدرنشینی رئال یا بهبود جایگاه نه چندان خوب اتلتیکو؟

اتلتیکو مادرید با یک بازی کمتر نسبت به سایر تیم‌های جدول رده بندی لالیگا اسپانیا در رتبه هفتم با هفت امتیاز قرار دارد. از طرف دیگر رئال مادرید با دو امتیاز اختلاف نسبت به رقیب دیرینه یعنی بارسلونا در صدر جدول لالیگا قرار دارد. شاگردان سیمئونه در این بازی خانگی این فرصت را دارند تا به هواداران خود و سایر فوتبال دوستان ثابت کنند که لیاقت آن‌ها بسیار بیشتر از جایگاه کنونی آنهاست. 

آرسنال – تاتنهام؛ شمال لندن بازهم ملتهب می‌شود!

شاید رجزخوانی بین هواداران آرسنال و تاتنهام؛ دو تیم شناخته شده شمال پایتخت یکی از شدیدترین رجزخوانی‌های فوتبالی باشد. توپچی‌ها که با آرتتا روز‌های خوبی را تجربه می‌کنند در پنج بازی اخیر خود برابر رقیب همشهری عملکرد بهتری را داشته‌اند. در ادامه این آمار را به تفضیل شرح خواهیم داد. 

تاتنهام تشنه انتقام

فصل گذشته دو تیم آرسنال و تاتنهام در دو بازی رفت و برگشت در رقابت‌های لیگ برتر جزیره به مصاف هم رفتند که هردو بازی با برد آرسنال به پایان رسید. بازی رفت این دو تیم در ورزشگاه ومبلی با نتیجه سه بر یک به سود توپچی‌ها به پایان رسید. اما قهرمان اولین دوره لیگ اروپا در بازی برگشت نتوانست این شکست را جبران کند و بازهم شاگردان آرتتا بودند که در وایت هارت لین رقیب دیرینه را با نتیجه دو بر صفر شکست دادند. 

سنگربان آرسنال چه کسی خواهد بود؟

شاید یکی از تصمیم‌هایی که توجه کارشناسان فوتبال را حسابی جلب کرده است بازی دادن آرتتا به داوید رایا می‌باشد. مربی اسپانیایی در دو بازی این تیم مقابل آیندهوون در لیگ قهرمانان و نیز اورتون در لیگ برتر جزیره آرون رمزدیل را کنار گذاشت و به داوید رایا بازی داد. این تصمیم انتقاد دروازه بان سابق این تیم را هم به همراه داشته است. تا جایی که برد لنو، گلر آلمانی سالهای نه چندان دور آرسنال هم از این تصمیم آرتتا انتقاد کرده است. 

واکنش هری کین به بازی تیم سابق با آرسنال

هری کین؛ ستاره فصول گذشته تاتنهام که هم اکنون عضوی از قرمز‌های مونیخی به شمار می‌رود پیش‌بینی کرده است که این بازی با برد تاتنهام به پایان خواهد رسید. اما نکته‌ای که در صحبت‌های کاپیتان تیم ملی انگلیس توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است استفاده از کلمه ما هنگام اشاره به تیم تاتنهام می‌باشد. این نشان می‌دهد که شاهزاده انگلیسی هنوز هم خود را عضوی از تاتنهام می‌داند. 

دغدغه بزرگ پوستکوگلو

سرمربی تیم تاتنهام پیش از این بازی نسبت به مصدومیت ایوان پریشیچ؛ بازیکن کروات این تیم ابراز ناراحتی شدید کرده است. بازیکن سابق اینترمیلان، وولفسبورگ و دورتموند بدلیل پارگی رباط صلیبی تا هفته‌ها نمی‌تواند سفید پوشان لندنی را همراهی کند. باید ایستاد و دید که آیا مربی جدید تاتنهام دربی اولین دربی خود مقابل آرسنال برابر تیم تیم آماده آرتتا می‌تواند نتیجه بگیرد یا خیر؟


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار