فوتبال7

بایرن مونیخ 4 – منچستر یونایتد 3؛ وقتی فوتبال از هوادار دلبری می‌کند!

آیا بازهم کسی هست که بپرسد دیدن فوتبال چه لذّتی دارد؟

1402/06/30 15:17 علی ساغری

بایرن مونیخ 4 – منچستر یونایتد 3؛ وقتی فوتبال از هوادار دلبری می‌کند!

بدون شک زیباترین و پرهیجان‌ترین بازی هفته اول رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا مصاف دو تیم بایرن مونیخ و منچستر یونایتد در ورزشگاه آلیانز آرنا بود. شاید بسیاری از افراد باتوجه به شرایط بحران زده شیاطین سرخ پیش‌بینی یک برد راحت را برای باواریایی‌ها می‌کردند. اما اوضاع آنقدرا هم طبق پیش‌بینی‌ها پیش نرفت. بازی دیروز دو تیم پرطرفدار کشور انگلیس و آلمان علاوه بر هفت گل، نکات جالب دیگری هم داشت که به آن‌ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. 

چهارشنبه شب در آلیانز آرنا چه گذشت؟

شاگردان توخل قطعا در اوّلین بازی خانگی خود در فصل جدید چمپیونز لیگ به دنبال نخستین سه امتیاز برابر مدعی اصلی صعود به عنوان تیم دوّم؛ یعنی منچستر یونایتد بودند. جذابیت‌های این بازی به اندازه‌ای بود که هیچ هواداری آرزوی به پایان رسیدن این بازی را نداشت و قطعا خیلی از فوتبال دوستان با دیدن این بازی زیبا حسرت پایان این بازی در دقیقه 90 یا به بیان بهتر محدود بودن تایم یک بازی فوتبال را خوردند!

لشگر عظیم مصدومان مانع از عملکرد آبرومند منچستر نشد!

اریک تن هاخ؛ سرمربی تیم منچستر یونایتد بسیاری از ستاره‌های خود را برای بازی دیشب دراختیار نداشت. در راس این ستارگان نام ستاره سابق بوروسیا دورتموند یعنی جیدون سانچو دیده می‌شد. لشگر عظیم مصدومان و محرومان از یک سو و از طرف دیگر عملکرد ناامید‌کننده این تیم مقابل برایتون هواداران فوتبال را برای تماشای برد آسان بایرن مونیخ آماده کرده بود. اما شیاطین سرخ نشان دادند نتایج اخیری که آن‌ها گرفته‌اند بدور از‌ شان این تیم بوده و در ورزشگاه سراسر قرمز آلیانز آرنا عملکرد قابل قبولی را به نمایش گذاشتند. به طوری که هم در آغاز نیمه اول و هم در شروع 45 دقیقه دوم نسبت به بایرن عملکرد بهتری داشتند. شاید اگر اشتباه بزرگ اونانا؛ گلر منچستر یونایتد سبب به ثمر نرسیدن گل اول بایرن نمی‌شد اوضاع کاملا متفاوت پیش می‌رفت. 

تداوم درخشش هری کین با پیراهن بایرن؛ بازهم گلزنی شاهزاده به منچستر یونایتد

گل سوم شاگردان توخل روی یک ضربه پنالتی به ثمر رسید که طی آن توپ توسط هری کین؛ ستاره انگلیسی بایرینی‌ها به تور دروازه شیاطین سرخ چسبید. هری کین قبلا بارها موفق به بازکردن دروازه نماینده انگلیس در لباس تاتنهام شده بود. اما مهم‌تر از گلزنی مجدد به منچستر، چیزی که تحسین منتقدان فوتبال را به همراه داشته است درخشش بی‌وقفه هری کین در لباس بایرن می‌باشد. نکته دیگری که درباره این گل هری کین می‌توان ذکر کرد این است که کاپیتان تیم ملی انگلیس در بازی دیشب اولین گل اروپایی خود را برای باواریایی‌ها به ثمر رساند. 

رئالی سابق احیا می‌شود!

به عقیده بسیاری از کارشناسان فوتبال یکی از دلایل افت منچستر یونایتد در فصل 2023 – 2024 عملکرد ضعیف بازیکنان باسابقه این تیم نظیر کاسمیرو؛ بازیکن سابق رئال مادرید می‌باشد. اما بازی دیشب زمان اثبات توانایی‌های این بازیکن برزیلی بود. به طوری که از سه گل شاگردان اریک تن هاخ دو گل این تیم توسط این بازیکن 31 ساله به ثمر رسید. او دو بار در دقایق 88 و 95 موفق شد دروازه بایرن مونیخ را باز کند. 

منچستر ناموفق در کلین شیت مقابل بایرن 

یکی از فکت‌های جالب درباره تقابل این دو تیم محبوب فوتبال اروپا این است که تا به حال نماینده انگلیس مقابل رقیب آلمانی خود موفق به کلین شیت نشده است! حتی در فینال دراماتیک 1999 هم علی رغم کامبک رویایی شاگردان فرگوسن مقابل پسران اوتمار هیتسفلد، بازهم بایرن موفق به باز کردن دروازه منچستر شده بود. علاوه بر آن در سال 2014 هم بایرن در تئاتر رویاها؛ یعنی ورزشگاه اولدترافورد موفق به زدن گل به قرمز پوشان شهر منچستر شده بود. 

جای خالی توخل روی نیمکت بایرن 

فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا بود که توماس توخل؛ سرمربی باواریایی‌ها بدلیل اعتراض به داور با دریافت کارت قرمز ادامه هدایت تیمش از کنار زمین را از دست داد و البته که بازی بعدی بایرن در لیگ قهرمانان اروپا را از دست داد. این محرومیت در بازی دیشب عملی شد و سرمربی آلمانی نتوانست از کنار زمین تیم خود را هدایت کند. اما نمایش خوب مردان مونیخی سبب شد که مرد اوّل نیمکت نماینده آلمان بتواند شبی بی‌دغدغه را سپری کند!

منچستر قعر نشین سربلند گروه A

دیگر بازی این گروه بین گالاتاسرای ترکیه و کپنهاگن دانمارک برگزار شد که این بازی با نتیجه 2- 2 به پایان رسید. این نتیجه سبب شد که منچستر یونایتد بدون کسب امتیاز از هفته اول رقابت‌های یو سی ال رتبه چهارم گروه A این رقابت‌ها را تصاحب کند!

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار