فوتبال7

نگاهی به شب اوّل دور گروهی فصل جدید UCL؛ از درخشش لژیونر‌های ایرانی تا جشنواره گل بارسا

آغاز مجدد تورنومنت جذاب فوتبال باشگاهی اروپا با طعم گلزنی طارمی و جهانبخش

1402/06/29 5:14 علی ساغری

نگاهی به شب اوّل دور گروهی فصل جدید UCL؛ از درخشش لژیونر‌های ایرانی تا جشنواره گل بارسا

بالاخره انتظار علاقه مندان به فوتبال اروپا به پایان رسید و فصل جدید لیگ لیگ قهرمانان اروپا روز سه شنبه با برگزاری هشت بازی آغاز شد. در این شب غول‌های فوتبال اروپا برای شکست حریفان خود کار زیاد سختی نداشتند. فوتبال دوستان ایرانی انتظار درخشش لژیونر‌های کشورمان را در شبی می‌کشیدند که ستاره فصول گذشته فوتبال اروپا؛ کریستیانو رونالدو در کشور خودمان مشغول بازی مقابل پرسپولیس بود. در این مطلب از سایت فوتبال سون به آنالیز هشت بازی نخستین شب رقابت‌های چمپیونز لیگ فصل جدید خواهیم پرداخت. 

فصل جدید چمپیونز لیگ چگونه آغاز شد؟

قطعا هریک از هشت بازی برگزار شده در نخستین شب UCL فکت‌های جالب خود را دارند. پس با ما باشید تا این حقایق جذاب را زیر ذره بین ببریم!

میلان 0 – نیوکسل 0؛ همچنان در شوک شکست سنگین در دلامادونینا

شاید روزی که تیم‌های حاضر در این گروه مشخص شدند بسیاری از افراد به نیوکسل برچسب زنگ تفریح سه تیم دیگر این گروه زدند. اما نماینده انگلیس در این گروه نشان داد برای اثبات توانایی‌های خود به این رقابت‌ها پا گذاشته است. قرمز و مشکی پوشان میلانی که هفته را با شکست سنگین مقابل رقیب دیرینه همشهری شروع کرده بودند، این بار هم نتوانستند در یک رقابت اروپایی از امتیاز میزبانی استفاده کنند و سه امتیاز حساس را از دست دادند. باید ایستاد و دید که تیم آث میلان برابر تیم‌های پاریس سنت ژرمن و دورتموند که روی کاغذ نسبت به نیوکسل قدرتمندتر به نظر می‌رسند چه خواهد کرد؟

یانگ بویز 1 – لایپزیش 3؛ زور پسران جوان سوئیسی هیچ وقت به آلمانی‌ها نمی‌رسد!

لاپیزیش؛ تیم شایسته آلمانی که از سوی بسیاری از افراد به عنوان نماد توسعه فوتبال باشگاهی آلمان تلقی می‌شود، امشب هم قدرت خود را به نمایش گذاشت. نماینده آلمان توانست در دیداری خارج از خانه مقابل همگروه سوئیسی خود به برتری ارزشمند برسد. اما این تنها شکست سنگین یانگ بویز مقابل نمایندگان فوتبال آلمان نیست. کافیست کمی به عقب برگردید و نتیجه بازی این تیم با مونشن گلادباخ را در مرحله پلی آف فصل 2016 – 2017 لیگ قهرمانان سرچ کنید!

فاینورد 2 – سلتیک 0؛ برتری مجدد بعد از 52 سال با گلزنی لژیونر ایرانی!

در مقالات قبلی به مقابله این دو تیم در فینال لیگ قهرمانان 1970 اشاره کردیم. برتری مطلق فاینورد در این بازی کاملا واضح بود. تاجایی که علاوه بر دو گل نماینده هلند، یک پنالتی تیم میزبان هم گل نشد و البته یک گل دیگر این تیم از سوی VAR رد شد. اما نکته‌ای که فوتبال دوستان ایرانی را خوشحال می‌کند گلزنی علیرضا جهانبخش در این بازی بود که گل دوم تیمش را به ثمر رساند. 

لاتزیو 1 – اتلتیکو مادرید 1؛ فرار لحظه آخری لاتزیو از شکست!

دومین تساوی تیم‌های ایتالیایی در هفته اول فصل جدید چمپیونز لیگ درشرایطی بوجود آمد که هواداران اتلتیکو مادرید خود را برای جشن گرفتن برد خارج از خانه آماده کرده بودند. این بازی تا واپسین ثانیه‌ها با نتیجه یک بر صفر به نفع راه راه پوشان اسپانیایی دنبال می‌شد. اما آخرین لحظات بازی بود که ورق برگشت و لاتزیو از تحمل شکست مقابل چشمان هوادارنش گریخت!

پاریس سنت ژرمن 2 – دورتموند 0؛ زنبور‌ها ناتوان درگرفتن انتقام 

شاید حساس‌ترین بازی درمیان هشت بازی برگزار شده سه شنبه شب، مصاف این دو تیم پرطرفدار فوتبال اروپا بود. بازی که یادآور تقابل این دو تیم در یک هشتم نهایی فصل 2019 – 2020 بود. زرد و مشکی پوشان دورتموند نتوانستند انتقام شکست در آن دوره از رقابت‌ها را بگیرند و درست با گل‌های امباپه و اشرف حکیمی؛ بازیکن سابق با نتیجه مشابه بازی 4 فصل پیش شکست خوردند. 

منچستر سیتی 3 – ستاره سرخ بلگراد 1؛ شروع مدافع عنوان قهرمانی با برد روحیه بخش

شاگردان گواردیولا در اوّلین بازی خود میزبان قهرمان 1991 این رقابت‌ها بودند. برخلاف انتظارات این تیم صربستانی بود که دقیقه 45 با گلزنی در اتحاد باعث شگفتی همگان شد. اما خیلی سریع سیتیزن‌ها با گلزنی خولین آلوارز به خودشان آمدند و با گلی دیگر از همین بازیکن و همچنین گل رودری در دقیقه 73 توانستند اولین سه امتیاز خود را کسب کنند. 

بارسلونا 5 – آنتورپ 0؛ جشنواره گل بلوگرانا با درخشش لواندوفسکی و فیلیکس

شاگردان ژاوی در تیم بارسلونا که با پیروزی روحیه بخش 5 بر 0 مقابل بتیس پا به این رقابت‌ها گذاشته بودند همین نتیجه را مقابل این تیم بلژیکی تکرار کردند. دبل ژائو فیلیکس در این بازی امید بردهای پرگل بیشتر را در دل هواداران آبی اناری پوشان بیشتر کرد. همچنین رابرت لواندوفسکی مهاجم باتجربه کاتالان‌ها هم با گلزنی در بازی امشب نشان داد قصد دارد از دوران افت خود فاصله بگیرد. 

شاختار 1 – پورتو 3؛ طارمی بازهم داغ دل میلان را تازه کرد!

پورتوی پرتغال؛ قهرمان دو دوره رقابت‌های چمپیونز لیگ و قهرمان سال 2011 جام یوفا امشب در یک بازی خارج از خانه موفق شد شاختار دونتسک نماینده کشور اوکراین را با نتیجه سه بر یک شکست دهد. نکته خوشحال‌کننده این بازی برای فوتبال دوستان ایرانی، گلزنی مهدی طارمی لژیونر شایسته کشورمان بود. همه ما اخبار پیوستن احتمالی طارمی به میلان را در نقل و انتقالات تابستانی 2023 فوتبال اروپا شنیدیم. گلزنی طارمی در بازی امشب قطعا حسرت میلانی‌ها را آن هم در این روز‌ها که این تیم وضعیت بحران زده‌ای دارد بیشتر می‌کند. 

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار