فوتبال7

نگاهی به مهم‌ترین رقابت‌های این هفته لیگ قهرمانان اروپا؛ خاطره دو فینال تکرار می‌شود!

سه شنبه‌ها و چهارشنبه‌های جذاب بازهم فرا می‌رسند!

1402/06/27 17:16 علی ساغری

نگاهی به مهم‌ترین رقابت‌های این هفته لیگ قهرمانان اروپا؛ خاطره دو فینال تکرار می‌شود!

دور گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه 28 شهریور آغاز می‌شود و بازهم نگاه فوتبال دوستان ایرانی به این تورنومنت فوتبالی جذاب خیره خواهد شد. طبق معمول در اولین هفته این رقابت‌ها 16 بازی قرار است برگزار شود که در این بین دو بازی یادآور فینال سالهای 1970 و 1999 این رقابت‌ها می‌باشند. این مطلب از فوتبال سون به بررسی فکت‌های جذاب درباره مهم‌ترین رقابت‌های این هفته از رقابت‌های UCL خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. 

بازی‌های جذاب هفته اول UCL؛ هیجان به فوتبال بازمیگردد!

هریک از لیگ‌های اروپایی اعم از لالیگا، بوندس لیگا و سری آ ایتالیا طرفداران خاص خود را دارا می‌باشند. اما قطعا محبوبیت هیچ یک از این لیگ‌ها به اندازه رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا نیست. اگر به شنیدن فکت‌های فوتبالی و نیز خاطره بازی درباره رقابت‌های فوتبالی علاقه‌مند هستید به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم ادامه مطلب را از دست بدهید. 

فینال دراماتیک 1999؛ این بار بدون هیتسفلد و فرگوسن!

منچستر یونایتد و بایرن مونیخ در اولین هفته از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا قرار است به مصاف هم روند. امکان ندارد کسی ادعای فوتبال دوستی کند و فینال لیگ قهرمانان اروپا 1999 را فراموش کرده باشد. جایی که بایرن با گل زود هنگام بازلر پیش افتاد، اما شرینگهام و سولسشر در کوتاه‌ترین زمان سرنوشت قهرمانی را عوض کردند. این دو تیم در لیگ قهرمانان 2013 – 2014 هم در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم رفتند که بازی رفت در ورزشگاه اولدترافورد با نتیجه تساوی 1 – 1 به پایان رسید و در آلیانز آرنا مونیخ شاگردان گواردیولا منچستری را شکست دادند که هوادارانش اولین فصل بدون فرگوسن را هوادارانش تجربه می‌کردند. این بار قرار است در اولین هفته دور گروهی این رقابت‌ها دو تیم در ورزشگاه آلیانز آرنا مونیخ به مصاف هم بروند و 21 آذر بازی برگشت در تئاتر رویاها؛ ورزشگاه اولدترافورد برگزار خواهد شد. 

رئال مادرید – یونیون برلین؛ فیل و فنجون‌های اروپایی!

یونیون برلین؛ نماینده فوتبال آلمان اولین حضور خود را در این رقابت‌ها تجربه می‌کند. اما اوّلین تجربه این تیم در این رقابت‌ها همراه شده است با تقابل نماینده آلمان با پرافتخارترین نام این رقابت‌ها. رئال مادرید بعد از برد روحیه بخش مقابل سوسیداد؛ دیگر نماینده اسپانیا در این رقابت‌ها قرار با روحیه مضاعف یونیون برلین را محک بزند. قطعا زرد پوشان برلینی هم نمی‌خواهند با اوّلین حضور خود در این رقابت‌ها لقب زنگ تفریح رئال مادرید را بگیرند. 

رئال سوسیداد – اینتر میلان؛ آزمون نه چندان آسان نایب قهرمان فصل پیش

هواداران آبی و مشکی پوشان میلانی روز شنبه 16 سپتامبر 2023 را فراموش نمی‌کنند. شاگردان اینزاگی رقیب همشهری دیرینه را در دربی دلامادونینا با نتیجه 5 بر 1 شکست دادند و حال با روحیه بسیار بالا قرار است به مصاف نماینده اسپانیا؛ یعنی رئال سوسیداد بروند. علی رغم نتایج خوب اینتر در فصل گذشته این رقابت‌ها و نیز صدرنشینی در رقابت‌های این فصل سری آ تا به اینجا، نباید سوسیداد را تیمی دست و پا بسته تلقی کرد. باید ایستاد و دید که اینزاگی برای شکست راه راه پوشان اسپانیایی چه تاکتیکی را در دستور کار قرار می‌دهد؟

فاینورد – سلتیک؛ بازگشت به 52 سال پیش با حضور جهانبخش!

در لیگ قهرمانان اروپای 1970 بود که این دو تیم در فینال آن رقابت‌ها به مصاف هم روند و پیروزی فاینورد مقابل نماینده اسکاتلند روند قهرمانی‌های تیم‌های هلندی در دهه 70 میلادی را کلید زد. تا جایی که حد فاصل سال‌های 1970 تا 1973 4 فصل پشت سر هم تیم‌های هلندی قهرمان UCL شدند و سهم آژاکس سه قهرمانی و سهم فاینورد 1 قهرمانی بود. حال اوضاع نسبت به آن دوران متفاوت است و حتی صعود به لیگ قهرمانان برای هردو تیم آرزو شده است! نکته دارای اهمیت برای فوتبال دوستان ایرانی حضور علیرضا جهانبخش؛ لژیونر ایرانی در تیم فاینورد می‌باشد. 

پاریس سنت ژرمن – دورتموند؛ زنبور‌ها در اندیشه گرفتن انتقام

حضور میلان ایتالیا، پاریس سن ژرمنت فرانسه و البته بوروسیا دورتموند آلمان سبب شده است تا این گروه لقب گروه مرگ را به خود بگیرد. پاریسی‌ها در فصل 2019 – 2020 رقابت‌های لیگ قهرمانان در مجموع دو بازی رفت و برگشت زرد و مشکی پوشان آلمانی را با نتیجه 3 بر 2 شکست دادند و درست در مراحل بعدی با شکست آتالانتا و لاپیزیش به فینال رسیدند و مقابل دیگر غول آلمانی یعنی بایرن مونیخ با نتیجه 1 بر 0 شکست خوردند. باید ایستاد و دید که آیا دورتموند انتقام شکست در سال 2020 را خواهد گرفت یا خیر؟

بارسلونا – آنتورپ؛ تقابل شاگردان ژاوی با یاران سابق بیرانوند

شاگردان ژاوی که آخرین بازی خود در رقابت‌های لالیگا را با برد روحیه بخش 5 بر 0 مقابل رئال بتیس پشت سر گذاشتند، این در اندیشه شکست حریف نه چندان نام آشنای بلژیکی هستند. فوتبال دوستان ایرانی با نام آنتورپ خیلی هم ناآشنا نیستند. چرا که علیرضا بیرانوند؛ دروازه بان کنونی تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس تجربه بازی در این تیم را دارد. کار آبی و اناری پوشان در این بازی چندان سخت به نظر نمی‌رسد. به طوری که دو تیم دیگر این گروه؛ یعنی شاختار و پورتو شانس بیشتری برای صعود به عنوان تیم دوم را دارا می‌باشند. 



میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار