فوتبال7

روز موعود فرارسید؛ نگاه فوتبال دوستان ایرانی به عراق و هند

روز مهم مورایس و رحمتی

1402/06/27 15:39 علی ساغری

روز موعود فرارسید؛ نگاه فوتبال دوستان ایرانی به عراق و هند

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز با بازی دو نماینده ایران آغاز می‌شود. از ساعت 17:30 دقیقه سه شنبه 27 شهریور نساجی مازندران که به عنوان قهرمان جام حذفی در سال 1401 پا به این رقابت‌های گذاشته است به مصاف مومبای سیتی؛ نماینده کشور هند می‌رود. همچنین از ساعت 19:30 شاگردان خوزه مورایس در تیم سپاهان که به تازگی با کسر 4 امتیاز در فوتبال داخلی نقره داغ شده‌اند قرار است به مصاف نیروی هوایی عراق بروند. به همین مناسبت در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم به آنالیز این دو نماینده فوتبال ایران و بیان فکت‌هایی درباره این مسابقه این دو نماینده در این مطلب از فوتبال سون بپردازیم. 

سپاهان – نیروی هوایی عراق؛ اولین محک مورایس در آسیا با یک تیم ایرانی

همه ما از خرید‌های شگفت انگیز زرد‌های اصفهانی در این فصل باخبر هستیم. بازیکنانی که به خوبی می‌توانند تیم مورایس را به خصوص در فاز حمله یاری کنند. سپاهانی‌ها درحالی قرار است به مصاف نماینده عراق بروند که کسر 4 امتیاز از آن‌ها در لیگ برتر آن‌ها را حسابی برای اعاده حیثیت و نشان دادن توانایی‌ها و شایستگی‌های خود تشویق کرده است! خوزه مورایس سرمربی پرتغالی زرد پوشان اصفهان پیش از این هم با تیم الهلال توانسته است در لیگ قهرمانان اسیا حضور پیدا کند! اما حضور با یک تیم ایرانی در این رقابت‌ها اولین تجربه اوست.

وضعیت بلاتکلیف حداقل 6 بازیکن سپاهان

بعد از خبر کسر از امتیازات تیم سپاهان حال این باشگاه باید قرارداد 6 بازیکن خود را اصلاح کند تا امکان حضور آن‌ها در رقابت‌های لیگ برتر مجددا فراهم شود. پیام نیازمند، کاوه رضایی، رضا اسدی، رضا شکاری، احسان پهلوان و هادی محمدی این شش بازیکن هستند. این بدان معناست که علاوه بر عدم حضور عیسی آل کثیر و برایان دابو، شش بازیکن فوق هم نمی‌توانند سپاهان را در این بازی مقابل تیم عراقی همراهی کنند.

صدرنشین یا تیم دوم؟ مسئله این است!

سپاهان با یکی از غول‌های فوتبال عربستان در یک گروه قرار گرفته است. الاتحاد؛ تیم قدرتمند از دیار سعودی امیدوار است با استفاده از ستارگان ارزشمندی که از فوتبال اروپا به خدمت گرفته است پرچم عربستان را بر قله فوتبال آسیا این بار به جای الهلال برافراشته کند. در راس این خرید‌های ارزشمند شماره نه سابق رئال مادرید؛ یعنی کریم بنزما قرار دارد که عملکرد بسیار خوبی را در این تیم به نام خود ثبت کرده است. به همین دلیل زردپوشان سپاهانی درصورتی که قصد صعود از این گروه به عنوان صدرنشین را دارند باید تمام توان خود را دربرابر این تیم متمول عربستانی بکارگیرند. 

نساجی – مومبای سیتی؛ اولین تجربه آسیایی رحمتی در کسوت مربی

نساجی مازندران در گروهی قرار گرفته است که پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها را در آن می‌بیند. شاگردان رحمتی برای فراهم کردن امکان صعود به عنوان تیم دوم از این گروه باید از همین ابتدا به فکر گرفتن نتایج مطلوب باشند. به طوری که دربرابر مومبای سیتی و همچنین نوبهار نمنگان ازبکستان باید نتیجه مطلوب را بگیرند تا بتوانند به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کنند. باید ایستاد و دید که شاگردان رحمتی پاسخ هواداران پرشور خود که از مازندران به آزادی و سایر ورزشگاه‌ها می‌آیند را چگونه خواهند داد.

استقلالی‌های سابق مهم‌ترین سلاح‌های رحمتی برای کسب برد در ACL

اگر نگاهی به لیست بازیکنان نساجی بندازید متوجه حضور بازیکنان باتجربه‌ای خواهید شد که سابقه حضور در این رقابت‌ها را در لباس استقلال تهران داشته‌اند. محمد رشید مظاهری، سید احمد موسوی و فرشید اسماعیلی سه بازیکنی هستند که لیگ قهرمانان آسیا 2021 آبی‌های تهرانی که فرهاد مجیدی را روی نیمکت خود می‌دیدند همراهی کردند و هم اکنون با لباس نساجی عازم رقابت‌ها شده‌اند. شاید خاطرانگیزترین قاب حضور این بازیکنان در آسیا بازی استقلال و الدحیل باشد که در آن بازی سید احمد موسوی پاس گل این تیم و فرشید اسماعیلی گل سوم این تیم را به ثمر رساند. مهدی رحمتی امیدوار است تجربه این بازیکنان از رویارویی با تیم‌های بزرگ الدحیل، الشرطه و الاهلی بتواند او را در یافتن راهکار‌های تاکتیکی مناسب یاری کند. 

پخش آهنگ‌های مازنی در آزادی؛ ممکن یا غیرممکن؟

همه ما با شور و حال هواداران نساجی آشنا هستیم. گویی نماینده مازندرانی فوتبال ایران در آسیا قرار است از رقبا در ورزشگاه آزادی پذیرایی کند. اما نکته‌ای که سبب نگرانی فوتبال دوستان مازنی شده است مناسب نبودن ورزشگاه آزادی برای حضور هواداران میباشد! باید ایستاد و دید که آیا امکان حضور سکونشینان خوش ذوق شمالی روی سکو‌های آزادی فراهم خواهد بود یا خیر؟ پخش آهنگ‌های مازندرانی برای ستارگان الهلال چون نیمار و میتروویچ موردیست که سوژه بسیاری از کاربران فعال شبکه‌های اجتماعی شده است.


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار