فوتبال7

ایران 4 – آنگولا 0؛ ادامه روند بدون باخت ژنرال در تیم ملی

بررسی بازی دوستانه شاگردان قلعه نویی با آنگولا همراه با نکات جالب درباره محرمی, مغانلو, دانشگر و مرادمند

1402/06/22 15:50 علی ساغری

ایران 4 – آنگولا 0؛ ادامه روند بدون باخت ژنرال در تیم ملی

تیم ملی ایران امروز در ورزشگاه خالی از ورزشگاه آزادی موفق شد تیم آنگولا را با نتیجه پرگل 4 بر 0 شکست دهد. این دومین پیروزی ملی پوشان در بازی‌های فیفادی ماه سپتامبر تقویم میلادی بود. این بازی یادآور تقابل این دو تیم در رقابت‌های جام جهانی آلمان نیز بود. بازی که در آن ملی پوشان با گل سهراب بختیاری زاده به نتیجه تساوی 1 بر 1 رسیدند. ملی پوشان بعد از این بازی به تمرینات تیم‌های باشگاهی‌شان اضافه خواهند شد و آماده رقابت‌های مختلف داخلی و نیز رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا خواهند شد. اما این بازی نکات جالبی را داشت که در این مطلب از سایت فوتبال سون به آن‌ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

مهم‌ترین نکات بازی ایران و آنگولا

برخی نکات در این بازی دوستانه دارای اهمیت بودند. با ما همراه باشید تا صفر تا صد این نکات را خدمت شما شرح بدهیم. 

حضور دو بازیکن از بوشهر در ترکیب فیکس

مهدی طارمی و محمد دانشگر؛ دو بازیکن اهل استان بوشهر بودند که در لیست نفرات تیم ملی برای بازی امروز حضور داشتند. البته که همه ما مهدی طارمی را سالهاست در ترکیب تیم ملی می‌بینیم. اما حضور محمد دانشگر مدافع کنونی سپاهان و مدافع سابق باشگاه استقلال در ترکیب تیم ملی از نکات جالب این بازی بود. 

بازهم درخشش طارمی؛ حسرت میلان بابت از دست دادن ستاره ایرانی پورتو

مهدی طارمی در این بازی موفق شد دو گل از چهار گل تیم ملی را به ثمر برساند. درخشش طارمی در تیم ملی پورتو را نسبت به روزهای آینده امیدوار کرد. به طوری که برای مسابقات لیگ برتر فوتبال پرتغال و برای بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا به خصوص تقابل با بارسلونا، مربی پورتو امیدوار است بتواند آمار گلزنی خوبی را با توجه به آمادگی بالای طارمی به ثبت برساند. از طرف دیگر میلان هم بابت از دست دادن همچین مهاجمی حسرت می‌خورد. به خصوص که این تیم قرار است در لیگ قهرمانان اروپا در مقابل تیم‌های قدرتمند پاریس سن ژرمن و بوروسیا دورتموند قرار بگیرد. 

اولین گل ملی شهریار مغانلو 

گل چهارم تیم توسط شهریار مغانلو به ثمر رسید. این اولین گل ملی آقای گل لیگ بود. باید ایستاد و دید آیا مهاجم تیم سپاهان می‌تواند در خط حمله تیم ملی ایفای نقش مفید کند یا خیر؟ از آغاز رقابت‌های لیگ برتر مهاجم زرد‌های اصفهانی درست مانند فصل قبل عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است. 

گلزنی از جنس فوتبال کرواسی!

گل سوم تیم ملی هم توسط صادق محرمی به ثمر رسید. بازیکن تیم دینامو زاگرب کرواسی هم درست مانند شهریار مغانلو برای اولین موفق به ثبت گل ملی شد. او اولین بار در شهریور ماه 1397 مقابل ازبکستان به میدان رفته بود و از آن زمان تا به الآن موفق به زدن گل ملی نشده بود. 

شب خاطرانگیز محمد حسین مرادمند؛ تعویض با رفیق صمیمی

تعویض محمد دانشگر با محمد حسین مرادمند و ورود ستون دفاعی آبی‌ها به درون زمین 21 شهریور 1402 را قطعا به یکی از خاطرانگیز‌ترین روز‌های دوران فوتبالی او تبدیل می‌کند. یک سالی می‌شود که فوتبال روزهای خوش خود را به مدافع متعصب آبی‌ها نشان می‌دهد. در میانه فصل 1400 – 1401 بود که او بدلیل ضرورت گذراندن خدمت مقدس سربازی, استقلال را به مقصد ملوان ترک کرد. اما بعد از برگشت به این تیم جایگاه زیادی در ابتدای فصل 1401 – 1402 در ترکیب آبی‌ها نداشت. در اولین بازی خود مقابل فولاد خوزستان در مهر ماه 1401 پاس گل این تیم را به نام خود ثبت کرد. اما در بازی مقابل مس رفسنجان مصدوم شد و بازی‌های بعدی این بازیکن در ترکیب آبی‌ها به انتهای فصل کشیده شد. جایی که مقابل مس رفسنجان در لیگ برتر و مهم‌تر از آن مقابل پرسپولیس در جام حذفی گل به ثمر رساند. حال با حضور در ترکیب تیم ملی نشان داد قصد دارد مسیر پیشرفت را با سرعتی باورنکردنی طی کند. 

عملکرد بسیار خوب مهدی ترابی

قطعا یکی از عوامل موفقیت سال‌های اخیر پرسپولیس حضور مهدی ترابی در ترکیب تیم بوده است. اما ظاهرا درخشش این بازیکن به فوتبال باشگاهی قرار نیست ختم شود. مهدی ترابی امروز هم در حمله‌های تیم ملی نقش بسیار خوبی ایفا کرد و اولین گل تیم ملی هم روی پاس گل مستقیم بازیکن سرخ‌ها به ثمر رسید. 

حاج صفی هنوز هم میدرخشد!

یکی از خوب‌های تیم ملی بدون شک احسان حاج صفی بود. در این بازی حاج صفی در نقاط مختلف زمین برای تیم نقش موثری ایفا کرد. تا جایی که گل آخر روی پاس گل مستقیم او به ثمر رسید. نکته دارای اهمیت این است حاج صفی از قدیمی‌ترین بازیکنان تیم ملی می‌باشد. اما افزایش سن سبب نشده است که کیفیت بازی او افت کند!

جای خالی علی بیرو!

امروز در چهارچوب دروازه تیم ملی پیام نیازمند ایستاده بود. گلر مطمئن تیم سپاهان که به تازگی غم از دست دادن پدر خود را متحمل شده امروز توانست درست مانند بازی با ازبکستان در تورنومنت کافا در چهارچوب دروازه تیم ملی نمایش قابل اطمینانی را ارائه کند. 

دغدغه ژنرال برای جام ملت‌های آسیا

شاید روند بدون باخت تیم ملی بسیاری را به این تیم امیدوار کرده باشد. به خصوص که این تیم بستر بسیاری از لژیونر‌های شاغل در فوتبال اروپا می‌باشد. اما نتایج خوبی که دیگر غول فوتبال آسیا؛ یعنی ژاپن بخصوص دربرابر تیم‌های آلمان و ترکیه گرفته است سبب شده است تا قدرت ژاپن بیش از پیش به رخ فوتبال دوستان کشیده شود. باید ایستاد و دید که شاگردان امیر قلعه نویی می‌توانند روز‌های خوب کنونی را در جام ملت‌ها و برابر تیم‌های بزرگ تکرار کنند یا خیر؟


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار