فوتبال7

دلبری رودی فولر با شکست طلسم نبردن خروس‌ها!؛ آلمان 2 – فرانسه 1

بالاخره آلمان فرانسه را برد!

1402/06/22 12:16 علی ساغری

دلبری رودی فولر با شکست طلسم نبردن خروس‌ها!؛ آلمان 2 – فرانسه 1

از آخرین باری که تیم ملی آلمان در یک بازی رسمی موفق به شکست فرانسه شده است حدود نه سال می‌گذرد. از آن روز تا به حال این دو تیم بار‌ها به مصاف هم رفتند و مانشافت تنها یکبار بجای باخت، موفق به ثبت نتیجه تساوی برابر شاگردان دشان شد. روز‌های بحرانی تیم ملی آلمان هواداران را به این نتیجه رسانده بود که امشب فرانسه کار سختی پیش روی قهرمان چهار دوره جهان ندارد. اما اوضاع این بار به گونه دیگری رقم خورد. در این مطلب از سایت فوتبال سون به بررسی رقابت حساس آلمان و فرانسه خواهیم پرداخت. 

شرح گل‌ها ها؛ دود از کنده بلند می‌شود!

اولین گل آلمان در این بازی را توماس مولر دقیقه 4 بازی به ثمر رساند. درحالی که ترکیب آلمان پر از ستاره‌های جوان می‌باشد، اما این بازیکن باسابقه بایرن مونیخ و تیم ملی بود که دروازه حریف را باز کرد. بعد از او لروی سانه بود که برای دومین بار دروازه آلمان رو باز کرد. در دقایق انتهایی بازی هم آنتوان گریزمانآنتوان گریزمان از روی نقطه پنالتی اختلاف را به حداقل رساند تا بازی با همان یک بر صفر به پایان برسد. 

شکست طلسم نه ساله!

آخرین بار در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی برزیل بود که آلمان موفق شد تیم ملی فرانسه را با تک گل متس هوملس شکست دهد. بعد از آن میزبان یورو 2024 بارها مقابل نایب قهرمان جام جهانی 2022 شکست خورد. شاید یکی از بدترین خاطرات شکست مانشافت برابر رقیب آبی پوش دیرینه، بازی این دو تیم در نیمه نهایی یورو 2016 باشد. جایی که شاگردان یواخیم لو علی رغم میزبانی فرانسه بازی خوبی ارائه کردند، اما خطای هند ناشیانه شوایناشتایگر و هدیه دادن یک پنالتی به حریف کلا سرنوشت بازی را عوض کرد. شاگردان دشان بعد از آن در رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا و یورو 2020 به مصاف ژرمن‌ها رفتند. شکست آلمان در خانه خود با گل به خودی هوملس در یورو 2020 شاید یکی از بدترین خاطره‌های هواداران مانشافت باشد. 

خاطره خوش هواداران آلمان از رودی فولر

همه ما کسب جام‌های شش گانه توسط هانس دیتر فیلیک را در فصل 2019 – 2020 فوتبال اروپا با تیم بایرن مونیخ را به خاطر داریم. آن هم درحالی که فیلیک بایرن بحران زده زمان کواچ را تحویل گرفته بود. از طرف دیگر همه ما قدرت نمایی یواخیم لو در جام جهانی 2010 و بیشتر از آن 2014 که با قهرمانی ژرمن‌ها همراه بود را به یاد داریم. اما دو مربی مذکور نه سال بود که از شکست فرانسه عاجز مانده بودند.

در بازی سه شنبه شب آلمان و فرانسه هم بدلیل اوضاع بحران زده آلمان بعد از شکست مقابل ژاپن و اخراج هانسی فیلیک کسی احتمال پیروزی ژرمن‌ها را مقابل خروس‌های پرستاره نمی‌داد. اما شب رودی فولر کاری را کرد که مربی‌های قبلی مانشافت با ثبات بیشتر و ستاره‌های بهتر مدت‌ها نکرده بودند. اما نکته دارای اهمیت این است که آیا رودی فولر با این کار بزرگ روی نیمکت ژرمن‌ها ماندگار می‌شود یا خیر؟

سرمربی بعدی ژرمن‌ها کیست؟

این سوالی است که ذهن فوتبال دوستان پیگیر فوتبال آلمان را درگیر کرده است. طبق آنچه که شنیده می‌شود ماندن رودی فولر روی نیمکت آلمان چندان محتمل نیست. برخی منابع خبری از مذاکره با یورگن کلوپ خبر می‌دهند. از طرف دیگر لوئیس فن خال به تازگی در یک مصاحبه نسبت به احتمال مربیگری در تیم ملی فوتبال آلمان گفته است: " فکر نکنم آلمان‌ها به همکاری با یک مربی خارجی علاقه داشته باشند." باید ایستاد و دید که مربی بعدی مانشافت چه کسی خواهد بود و آیا خواهد توانست در رقابت‌های یورو 2024 که به میزبانی این کشور برگزار می‌شود، شخصیت اصلی این تیم را بازگرداند یا خیر؟


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار