فوتبال7

ایران 0 – ازبکستان 1؛ حذف شاگردان عنایتی بخاطر کارت زرد!

اگر المپیک میرفتیم جای تعجب داشت!!!!

1402/06/22 10:55 علی ساغری

ایران 0 – ازبکستان 1؛ حذف شاگردان عنایتی بخاطر  کارت زرد!

تیم ملی امید ایران در آخرین بازی دور گروهی خود در رقابت‌های مقدماتی المپیک 2024 و جام ملتهای آسیا به مصاف ازبکستان رفت و با نتیجه یک بر صفر مقابل حریف خود شکست خورد. شاگردان عنایتی با این نتیجه منتظر نتایج سایر گروه‌ها به منظور صعود به دور بعد ماندند. اما متاسفانه به دلیل برخورداری مالزی از سه کارت زرد کمتر در رده پنجم بهترین تیم‌های دوم دور گروهی قرار گرفتند و حسرت صعود به المپیک تداوم یافت. البته که این بازی با یک اتفاق عجیب همراه بود که در طول گزارش به آن خواهیم پرداخت. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید

در بازی ایران و ازبکستان چه گذشت؟

بد نیست نگاهی به نکات این بازی از جمله ترکیب ایران و نکته بسیار عجیب درباره داوری این بازی بندازیم. با ما همراه باشید. 

ترکیب ایران 

سرمربی تیم ملی ایران؛ غلامرضا عنایتی برای بازی با ازبکستان نفرات زیر را وارد زمین کرد:

محمد رضا خالد آبادی، محمدامین حزباوی، محمدرضا بردبار، سامان تورانیان (تعویض با آریا یوسفی در دقیقه 84)، حسین گودرزی، محمد قربانی، محمدجواد حسین نژاد، علی پوردارا (تعویض با مهدی هاشم نژاد در دقیقه 31)، امیر جعفری (تعویض با محمدمهدی احمدی 84)، یاسین سلمانی (تعویض با محمد حسین اسلامی در دقیقه 84)، الهیار صیادمنش (تعویض با آریا برزگر در دقیقه 47)

گل ازبکستان چگونه به ثمر رسید؟ 

ملی پوشان درست در اولین دقایق نیمه دوم غافلگیر شدند. در دقیقه 47 ارسال زیبایی که از خط دفاع ازبکستان به پشت دفاع ایران، درست در پشت سر محمدرضا بردبار ارسال شد را فیض الله اف بازیکن ازبک کنترل کرد و با یک ضربه دقیقه توانست دروازه تیم ملی کشورمان و محمد رضا خالدآبادی را باز کند. علی رغم تلاش‌های بسیار شاگردان عنایتی، این نتیجه تا پایان بازی باقی ماند تا نگاه فوتبال دوستان ایرانی به نتایج سایر گروه‌ها باشد. 

اشتباه عجیب داور بازی 

اشتباهی که داور این بازی مرتکب شده است؛ باعث روشن ماندن کورسوی امید تغییر نتیجه بازی شده بود. حنا خطاب؛ قاضی سوریه‌ای این بازی به یکی از بازیکنان تیم ازبکستان دو اخطار داد، اما این بازیکن را از زمین اخراج نکرد. ماندن عبد القادر حسینوف در زمین بازی یکی از عجیب‌ترین نمونه اتفاقات فوتبالی است که در مسابقات این رشته ممکن است دیده شود. تا به این لحظه خبری از پیگیری این اشتباه داور نیست.

چرا ایران صعود نکرد؟

صعود و یا عدم صعود تیم ملی امید ایران به دور بعد به نتایج سایر گروه‌ها بستگی داشت. در این رقابت‌ها علاوه بر تیم‌های صدرنشین، چهار تیم برتر دوم گروه‌ها به دور بعد صعود می‌کنند. تیم‌های کویت، تاجیکستان و چین سه تیم دوم برتر این رقابت‌ها بودند. تیم ملی ایران در رتبه چهارمی مشترک در این جدول با وضعیتی درست مشابه تیم ملی مالزی بود. اما بدلیل برخورداری مالزی از سه کارت زرد بیشتر نسبت به مالزی، بازهم اتفاق تکراری حذف تیم ملی امید از رقابت‌های مقدماتی المپیک تکرار شد. 

نگاه عنایتی به هانگژو

علی رغم اینکه پایان دادن به حسرت صعود تیم ملی به المپیک سالهاست بر دل فوتبال دوستان مانده است، اما انتخابی المپیک و جام ملت‌ها تنها یک مورد از چالش‌های غلامرضا عنایتی بود. به طوری که تیم ملی امید ایران باید خود را برای رقابت‌های هانگژو چین هم آماده کند. رقابتی که برای حضور در آن سرمربی امید‌های کشورمان در تعامل با باشگاه استقلال، امیر ارسلان مطهری و سید حسین حسینی را هم با خود قرار است ببرد. 


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار