فوتبال7

صدور رای کمیته انضباطی برای سپاهان؛ کسر 4 امتیاز و البته ثبت 40 میلیارد جریمه نقدی!

سپاهان به شکلی بی سابقه نقره داغ شد!

1402/06/22 4:24 علی ساغری

صدور رای کمیته انضباطی برای سپاهان؛ کسر 4 امتیاز و البته ثبت 40 میلیارد جریمه نقدی!

چند روزی می‌شود که بحث شکایت تیم‌های تراکتورسازی، استقلال، پرسپولیس و پیکان از تیم سپاهان به دلیل عدم توجه به قانون سقف قرارداد بازیکنان مطرح شده است. چند روز قبل خبر برگزاری دادگاه تخلف سپاهان در روز سه شنبه 21 شهریور منتشر شده بود و باعث شده بود هواداران تیم‌های شاکی برای رای کمیته انضباطی انتظار بکشند. انتظار‌ها درست دقایقی پیش به پایان رسید و این رای صادر شد. براساس این رای باشگاه فوتبال سپاهان به دلیل تخلف در ثبت قرارداد و بی‌توجهی به قانون ثبت بودجه به محکوم به کسر چهار امتیاز و همچنین جریمه نقدی 40 میلیارد تومانی شد. در این مطلب از سایت فوتبال سون به این رای کمیته انضباطی خواهیم پرداخت. 

نقره داغ شدن چند جانبه سپاهان 

کسر 4 امتیاز از سپاهان تنها یکی از مجازات‌هایی است که برای شاگردان مورایس درنظر گرفته شده است. تیم سپاهان همچنین محکوم به پرداخت جریمه 40 میلیارد تومانی شده است. این مبلغ از جریمه یک تیم قطعا در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران بی‌سابقه می‌باشد. تیم سپاهان در 4 بازی ابتدایی لیگ برتر موفق به ثبت 4 برد شد و توانسته بود با 12 امتیاز جای خود را در صدر جدول لیگ برتر فوتبال ایران تثبیت کند. اما با این کسر امتیاز جدول دچار تغییراتی قابل توجهی می‌شود!

حالا صدرنشین لیگ کیست؟

بعد از کسر چهار امتیاز از سپاهان، تیم پرسپولیس شبانه به صدر جدول صعود کرد. قرمز‌های تهرانی که خبر پیوستن بازیکن سوئدی جدید به آن‌ها درست همین امروز فوتبال دوستان را شگفت زده کرد، با ثبت سه برد و یک تساوی و با ده امتیاز به صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر صعود کردند. زرد‌های اصفهانی با این کسر امتیاز حتی نسبت به استقلال، تیمی که آن‌ها را در نقش جهان شکست داده بودند هم در رده پایین‌تری قرار گرفتند. 

رده بندی جدید لیگ برتر ایران 

با این رای کمیته انضباطی حال رده بندی لیگ برتر فوتبال ایران دچار تغییرات قابل توجهی شده است. در این رده بندی پرسپولیس در رده اول این رقابت‌ها با ده امتیاز می‌باشد. استقلال و آلومینیوم اراک با سه برد و یک باخت و کسب نه امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم قرار می‌گیرند. سپاهان و گل گهر سیرجان هم با 8 امتیاز رتبه‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده‌اند. 

آیا این رای برای تیم‌های شاکی خوشایند بود؟

تیم‌های استقلال، تراکتور، ذوب آهن و پیکان تیم‌هایی بودند که در این 4 هفته ابتدایی مقابل سپاهان قرار گرفته بودند. این تیم‌ها انتظار داشتند با مطرح شدن شکایت و به نتیجه رسیدن آن بتوانند برد 3 بر 0 مقابل سپاهان را برای خود ثبت کنند. اما این رای؛ یعنی کسر 4 امتیاز و جریمه 40 میلیارد تومانی خیلی هم با خواسته تیم‌های شاکی منطبق نبود. با این حال تیم‌های پرسپولیس و استقلال به دلیل قرارگرفتن در رده‌های بالاتر نسبت به سپاهان قطعا بیشترین نفع را از این رای کمیته انضباطی می‌برند. 

شروع لیگ قهرمانان با شوک سنگین!

رای امروز کمیته انضباطی علیه سپاهان درحالی صادر شد که روز دوشنبه هفته آینده؛ یعنی 27 شهریور تیم سپاهان باید به مصاف نیروی هوای عراق در چهارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برود. البته که زرد‌های اصفهانی رقابت‌ با ستاره‌های اروپایی الاتحاد را هم پیش رو دارد. باید ایستاد و دید که آیا شاگردان خوزه مورایس می‌توانند اثر این شوک سنگین را برای حضور در رقابت‌های آسیایی خنثی کنند یا خیر؟ 

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار