فوتبال7

سامورایی‌ها وولفسبورگ را روی سر مانشافت خراب کردند!

گربه سیاه آلمان دیگر تیم ملی ایتالیا نیست...

1402/06/19 15:57 علی ساغری

سامورایی‌ها وولفسبورگ را روی سر مانشافت خراب کردند!

شاید اگر چند سال دیگر از یک هوادار آلمان بپرسید: "کدام بازی تیم ملی آلمان از شدت عصبانیت تو را تا مرز سکته برد؟" بدون معطلی راجع به این بازی صحبت کند. شب گذشته صدرنشین فوتبال قاره آسیا یعنی ژاپن درحالی که مهمان قهرمان 4 دوره جام‌های جهانی بود نمایشی خیره‌کننده داشت و 4 اثر هنری را روی بومی که دروازه مارک آندره تراشتگن بود خلق کرد. شاگردان موریاسو با این برد نشان دادند که از مدعیان جدی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا هستند. 

شرح وقایع 

درحالی که بسیاری از افراد انتظار این را داشتند همان ابتدای بازی آلمان میزبان بازی را در دست بگیرد، اما این سامورایی‌ها بودند که در دقیقه 11 بازی به گل رسیدند. بعد از این گل شاگردان هانسی فلیک تلاش کردند گلی که دریافت کرده‌اند را در خانه خود پاسخ بدهند که تلاش‌های آن‌ها دقیقه 19 با نفوذ زیبای ویرتز و پاس زیبای او و البته ضربه تمام‌کننده سانه جواب داد. پیش‌بینی‌ها درباره ادامه بازی به گونه‌ای بود که بسیاری از افراد فکر می‌کردند این گل موتور میزبان یورو 2024 را روشن می‌کند. 

درست سه دقیقه بعد از گل لروی سانه بازهم آبی پوشان شرق آسیایی ژرمن‌ها را در شوک فرو بردند. آن‌ها این بار در دقیقه 23 موفق به بازکردن مارک آندره ترشتنگن شدند. همین نتیجه باوجود تلاش آلمان برای در دست گرفتن بازی و حملات نصفه و نیمه این تیم ادامه داشت تا اینکه شاگردان موراسیو دقایق انتهایی خنجری برنده به پیکر نیمه جان ژرمن‌ها زدند و با دو گل دیگر بازی را با نتیجه 4 بر 1 به نفع خود به پایان رساندند. 

سامورایی‌ها بی‌رحم‌تر شده‌اند!

این دو تیم در جام جهانی 2022 هم رو به روی هم قرار گرفتند. در بازی که ابتدا آلمان پیش افتاد. اما سامورایی‌ها موفق به زدن دو گل و شکست ژرمن‌ها در آن بازی شدند. اما ظاهر بی‌رحمی سامورایی‌ها به حدی رسیده است که آن‌ها میزبان جام ملتهای اروپا در خانه با 4 گل شکست می‌دهند. 

نمایش فرهنگ انسانیت از نوع ژاپنی!

نکته جالب توجهی که تحسین بسیاری از هواداران فوتبال را به همراه داشت تواضع هاجیمه موریاسو؛ سرمربی تیم ملی فوتبال ژاپن بعد از بازی بود. شاید هر مربی دیگری با شکست آلمان احساس غرور شدیدی کند و این غرور خود را در کلام مربی نشان دهد. اما ادبیات سرمربی سامورایی‌ها در کنفرانس خبری بعد از بازی نشان از روح بزرگ این مربی کاربلد می‌داد. 

او درباره نتایج ضعیف تیم ملی آلمان گفت:" این تیم در سطح جهانی فوتبال بازی می‌کند و نباید نتایج امروز و ده ماه قبل را برای قضاوت ملاک قرار داد. تیم فوتبال مانند موجود زنده‌ای است که روز‌های بد و خوب دارد. " اقای موریاسو در ادامه تحسین از رقیب پرآوازه اروپایی خود گفت:" آلمان بازیکنان شاخصی دارد که بسیاری از آن‌ها به توسعه فوتبال ژاپن کمک کرده‌اند. بازیکنان بسیاری در بوندسلیگای آلمان از کشور ما بازی کردند و از ژرمن‌ها چیز‌های زیادی یاد گرفتند. ما از آلمانی‌ها سپاسگزاریم. "


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار