فوتبال7

نگاهی به فوتبال‌های ملی و باشگاهی در دو شب گذشته؛ در کشور‌های اروپایی و آمریکای لاتین چه خبر است؟

بررسی فیفادی سپتامبر 2023

1402/06/18 2:40 علی ساغری

نگاهی به فوتبال‌های ملی و باشگاهی در دو شب گذشته؛ در کشور‌های اروپایی و آمریکای لاتین چه خبر است؟

همه ما می‌دانیم که در میانه برگزاری مسابقات فوتبال، روز‌های فیفادی به برگزاری بازی‌های ملی اختصاص دارد. اما گاهی اوقات ممکن است باز هم در برخی کشور‌ها فوتبال باشگاهی تعطیل نشده باشد. علی رغم اینکه تیم‌های اروپایی در حال حاضر برای جام ملت‌های اروپا و تیم‌های آمریکای جنوبی برای صعود به جام جهانی می‌کنند. 

مقدماتی جام ملت‌های اروپا 2024 

تیم‌های اروپایی هم اکنون برای رزرو کردن بلیط آلمان و صعود به جام جهانی تلاش بسیاری می‌کنند. به مهم‌ترین بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های اروپا در ادامه خواهیم پرداخت. 

گروه A – سایه سنگین اسکاتلند برروی قهرمان فوتبال دنیا در سال 2012

مدعیان صعود از این گروه بدون شک اسپانیا و اسکاتلند می‌باشند. نتایج اسکاتلند در این 5 بازی تحسین هواداران و کارشناسان را به همراه داشته و آن‌ها با 15 امتیاز در صدر جدول گروه هستند. در آخرین بازی خود موفق شدند قبرس، کشوری که در فوتبال باشگاهی خود مربی سابق استقلال را می‌بیند شکست دهند. اسپانیا هم با نه امتیاز اختلاف در رتبه دوم قرار دارد. 

گروه B – دورهمی تیم‌های دوست داشتنی

فرانسه؛ نایب قهرمان جام جهانی شب گذشته موفق شد با دو گل جمهوری ایرلند را شکست دهد. این گروه باوجود تیم‌های فرانسه، یونان، هلند و البته جمهوری ایرلند یکی از جذاب‌ترین گروه‌های این رقابت‌ها می‌باشد. هلند هم شب گذشته موفق شد با سه گل یونان؛ قهرمان یورو 2004 را شکست دهد. 

گروه C – آیا انگلیس انتقام لیگ ملت‌ها را از اروپا می‌گیرد؟

روز شنبه قرار است دو تیم انگلیس و اوکراین به مصاف هم بروند. این دو تیم در یورو 2012 هم در گروهی که فرانسه و سوئد نیز در آن حضور داشتند به رقابت پرداختند. ایتالیا هم دیگر تیم این گروه قرار است به مصاف مقدونیه برود. اوضاع انگلیس در این گروه نسبت به سایر اعضا گروه بهتر بوده و به نظر می‌رسد می‌توان آن‌ها را مسافر آلمان دانست. 

گروه D – ترکیه چشم کرواسی را دور دیده است!

اگر از فوتبال دوستان 15 سال اخیر باشید احتمالا رقابت‌های کرواسی و ترکیه را در دوره‌های 2008 و 2016 به یاد دارید. این دو تیم این بار در مقدماتی یورو با هم همگروه شده‌اند که شانس کرواسی تیم سوم جام جهانی برای صعود بیشتر به نظر می‌رسد. بسیاری از فوتبال دوستان علاقه‌مند به صعود ولز نیز از این گروه می‌باشند. باید ایستاد و دید که در بازی‌های روز دوشنبه این گروه چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. 

سایر رقابت‌های مهم مقدماتی یورو 

قطعا از عملکرد خوب تیم مجارستان در بازی‌های اخیر اروپایی باخبر هستید. این بار هم مجرستان موفق شد در بازی روز پنج شنبه دیگر مدعی صعود گروه خود؛ یعنی تیم صربستان را در ورزشگاه حریف با نتیجه دو بر یک شکست دهد. فنلاند هم شگفتی ساز سال‌های اخیر اسکاندیناوی موفق شد قزاقستان را در خانه حریف شکست دهد. فنلاند در گروه خود از تیم شناخته شده دانمارک بالاتر می‌باشد و شانس اصلی صعود از این گروه می‌باشد. 

در آمریکای جنوبی چه خبر است؟

رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در قاره آمریکای جنوبی هم روز پنج شنبه با دو بازی مهم برگزار شد که طی آن تیم‌های آرژانتین؛ قهرمانی جام جهانی 2022 قطر و کلمبیا رقیبان خود را شکست دادند. بامداد شنبه هم این بازی‌ها از سرگرفته می‌شود که تیم‌های اروگوئه درمقابل شیلی و برزیل درمقابل بولیوی صف آرایی خواهند کرد. 

پیروزی تلخ تیم ملی با مصدومیت بیرانوند 

تیم ملی ایران هم در روز‌های فیفادی بیکار ننشست. شاگردان امیر قلعه نویی در بازی دیروز مقابل بلغارستان با تک گل محمد محبی به پیروزی رسیدند. اما اتفاق ناراحت‌کننده در این بازی که به خصوص سبب نگرانی هواداران پرسپولیس شد، مصدومیت علیرضا بیرانوند بود. به طوری که زمزمه‌هایی مبنی بر نبود او در دروازه تیم پرسپولیس برابر استقلال در لیگ برتر و النصر در لیگ قهرمانان آسیا شنیده می‌شود. باید ایستاد و دید که چه کسی دربرابر رونالدو و مانه از سنگر قرمز پوشان پایتخت محافظت می‌کند؟


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار