فوتبال7

۱۰ نامزد اصلی کسب توپ طلای ۲۰۲۳

در فوتبال۷ به بررسی ۱۰ شانس اصلی کسب توپ طلای ۲۰۲۳ میپردازیم. با ما همراه باشید

1402/06/16 15:46 بهروز شیعه‌یان

۱۰ نامزد اصلی کسب توپ طلای ۲۰۲۳
رده‌ی‌ دهم: رابرت‌ لواندوفسکی (بارسلونا)

آمار 23-2022: 36 گل، 11 پاس گل. فاتح لالیگا و سوپرکاپ اسپانیا.

لواندوفسکی احتمالاً دیگر شانسی برای لمس توپ طلا ندارد، اما با کمک به تاجگذاری مجدد بارسلونا در فوتبال اسپانیا، رکورد او در قهرمانی‌های لیگ، در بارسلون نیز ادامه یافت.

لواندوفسکی که به‌تازگی 35 ساله شده است، اگرچه در فرم همیشگی نبود، اما باز هم با قهرمانی لیگ، توانایی و ماندگاری خود را اثبات کرد.

رده‌ی نهم: جولیان آلوارز (منچسترسیتی)

آمار 23-2022: 23 گل، شش پاس گل، فاتح جام‌جهانی، چمپیونز لیگ، لیگ برتر و جام حذفی.

از نظر آمار گلزنی در تمام رقابت‌های 23-2022، فقط شش بازیکن لیگ برتر، از جولیان آلوارز بهتر بودند و این ثابت می‌کند که او قطعاً بیش از یک مهاجم ذخیره برای منچسترسیتی است.

در حال‌حاضر، او به‌عنوان یک ذخیره که دقایق بسیار کمی را بازی کرده (تزیینی‌ترین فوتبالیست سیاره در فصل 23-2022 !)، می‌تواند از آمار گلزنی خود راضی باشد و چون در رأی‌گیری توپ طلا، ملاک معمولاً نمایش‌هاییست که منجر به کسب جام می‌شود، می‌توان هم از نظر عملکرد و هم از نظر جام، مهاجم آرژانتینی را مدعی دانست.

رده‌ی هشتم: ویکتور اوسیمن (ناپولی)

آمار 23- 2022: 33 گل، پنج پاس گل. فاتح سری آ.

گل‌های ویکتور اوسیمن که پس از 33 سال پارتنوپی را قهرمان سری آ کرد، او را به شخصیت جاودانه‌ی شهر ناپل تبدیل ساخت. بدون این قهرمانی، کار عالی مهاجم نیجریه‌ای درین فصل بدون‌شک ناتمام می‌ماند.

کمی تعجب‌آور است که اوسیمن جایی در برنامه‌های انتقالاتی بزرگان اروپا نداشت، اما بهرحال او در ناپولی ماندگار شد و از نخستین دقیقه‌ی فصل جدید به میدان رفت.

رده‌ی هفتم: ایلکای گوندوغان (بارسلونا)

آمار 23-2022: 13 گل، هفت پاس گل. فاتح چمپیونزلیگ، لیگ برتر و جام حذفی.

اگر بارسلونا به یک بازیکن سرنوشت‌ساز نیاز داشت، قطعاً گزینه‌ی ایده‌آلتری جز خرید ایلکای گوندوغان برای آن‌ها وجود نداشت، بازیکن باثباتی که با نمایش‌های بی‌نظیر در فصل پیش، بزرگترین لحظات دوران بازی خود در منچسترسیتی را رقم زد.

چهار گلی که این هافبک در مقابل لیدز و اورتون در فصل پیش به ثمر رساند، حکم قهرمانی لیگ برتر را برای سیتی امضا کرد و پس از آن نیز با دو گل خیره‌کننده در فینال حذفی مقابل منچستریونایتد، تفاوت را رقم زد.

رده‌ی ششم: رودری (منچسترسیتی)

آمار 23-2022: چهار گل، هفت پاس گل. فاتح چمپیونزلیگ، لیگ برتر، لیگ ملت‌های اروپا و جام حذفی انگلیس.

بهترین هافبک نگهبان دنیا؟ قطعاً ملی‌پوش اسپانیایی رودری که یکی از بهترین و باثبات‌ترین عملکردها را در بین بازیکنان سیتی داشت. (هافبک نگهبان به نوعی هافبک دفاعی اطلاق می‌شود که چسبیده به خط دفاع بازی می‌کند).

بغیر از ادرسون، تنها بازیکنی که بیش از 52 بازی را در ترکیب اصلی آغاز کرد، رودری است که بهترین پرده از نمایش خود را نیز برای فینال اروپا باقی گذاشته بود تا با زدن تک‌گل بازی، پپ را به آرزوی دیرینه‌ی خود برساند.

رده‌ی پنجم:کوین دی‌ بروین (منچسترسیتی)

آمار 23-2022: 10 گل، 32 پاس گل. فاتح چمپیونزلیگ، لیگ برتر و جام حذفی.

سی‌ودو پاس گل! کوین دی‌بروین واقعاً بهترین بازیساز نسل خود است و فُرم عالی او در فصل پیش، کلید اوج گرفتن سیتی در ماه‌های پایانی فصل پیش است.

بدشانسی و مصدومیت او در فینال، نزدیک بود پایان خوش او را خراب کند، اما بازیکن بلژیکی، این بار در طرف پیروز میدان قرار گرفت تا بالاخره دستانش را به جام اروپایی برساند.

رده‌ی چهارم: وینیسیوس جونیور (رئال‌مادرید)

رتبه‌ی پیشین در رده‌بندی توپ طلا: چهارم

آمار فصل 23-2022: 25 گل، 26 پاس گل. فاتح جام حذفی، جام باشگاه‌های جهان و سوپرجام اروپا

علی‌رغم مشکلاتی که هواداران تیم‌های اسپانیایی در فصل پیش برای وینی جونیور ایجاد کردند، او فُرم عالی خود را در تمامی سال حفظ کرد و اکنون می‌توان با اطمینان گفت که او قطعاً از برترین‌های دنیاست.

ناکامی در کسب جام باشگاه‌های اروپا، به احتمال زیاد این بار نیز او را از توپ طلا محروم می‌کند، اما بازیکن برزیلی همه‌ی ویژگی‌های لازم برای کسب آن در آینده را دارد.

رده‌ی سوم: کیلیان امباپه (پاری سن‌ژرمن)

آمار 23- 2022: 55 گل، 14 پاس گل. فاتح لیگ 1 فرانسه

کیلیان امباپه شخصاً معتقد است که هر آنچه برای کسب توپ طلای 2023 لازم است را انجام داده، اما نمی‌توان صرفاً بر مبنای عملکرد او را شایسته‌ی این عنوان دانست. او بیش از 50 گل برای باشگاه و تیم ملی به ثمر رساند، یک قهرمانی دیگر در لیگ را به افتخاراتش اضافه کرد و با هت‌تریک در فینال، کفش طلای جام‌جهانی را از آن خود کرد.

با این‌حال، بازگشت دست خالی از قطر و حذف زودهنگام از چمپیونز، احتمالاً باز هم برای او گران تمام می‌شوند و برای کسب نخستین توپ طلا، حداقل باید یک فصل دیگر منتظر بماند.

رده‌ی دوم:ارلینگ هالند (منچسترسیتی)

آمار 23-2022: 56 گل، نه پاس گل، فاتح چمپیونزلیگ و جام حذفی

ارلینگ هالنگ فصل پیش رکوردهای زیادی را شکست و در مقطعی در اواخر آوریل، حتی کسب توپ طلا توسط او در انتهای فصل، قطعی به نظر می‌رسید.

با این‌حال، زدن تنها یک گل در هشت بازی پایانی او برای من‌سیتی، به این باور دامن زد که او علی‌رغم نقش خاصی که در فتح سه‌گانه‌ی پپ گواردیولا داشت، در فصل 2023 بخت نخست توپ طلا نخواهد بود.

رده‌ی اول: لیونل مسی (اینترمیامی)

رتبه‌ی پیشین در رده‌بندی توپ طلا: اول

آمار 23- 2022: 42 گل، 26 پاس گل. فاتح جام‌جهانی، لیگ 1 و سوپرجام فرانسه

در نیم‌فصل دوم 23-2022، لیونل مسی نهایت تلاشش را کرد تا هشتمین توپ طلا از دستان او بلغزد! اما در نهایت فتح نمادین جام‌جهانی توسط او، به احتمال زیاد یک توپ طلای دیگر را برای او به ارمغان خواهد آورد.

با توجه به اینکه بعید است او دوباره به فوتبال اروپا برگردد، آیا این توپ طلای هشتم، آخرین توپ طلای او خواهد بود؟ هر چند نمایش فعلی او در اینترمیامی هم‌چنان حکایت از توقف‌ناپذیر بودن این اسطوره دارد.

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار