فوتبال7

همه چیز درباره مربی جدید فولاد خوزستان

معرفی شبانه مرد اوّل نیمکت قرمز های خوزستانی

1402/06/15 6:15 علی ساغری

همه چیز درباره مربی جدید فولاد خوزستان

از زمان استعفای جواد نکونام از سمت مربیگری فولاد و بعد از آن قطع همکاری این باشگاه با علیرضا منصوریان مدت زمانی نمی‌گذرد. این تیم دوست داشتنی خوزستانی حالا با نتایجی که گرفته است سبب ناراحتی هواداران خود شده است و مسئولین این تیم تلاش می‌کنند تا از طریق همکاری با یک مربی کاربلد شخصیت اصلی این تیم را بازیابی کنند.‌خوان ایگناسیو مارتینز نامی است که در بازی‌های بعدی لیگ برتر به عنوان سرمربی قرمز‌های اهوازی زیاد قرار است بشنویم. به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم به معرفی این مربی کاربلد اسپانیایی بپردازیم. با ما همراه باشید. 

معرفی مربی جدید فولاد خوزستان 

خوان ایگناسیو مارتنیز متولد 23 ژوئن 1964 در کشور اسپانیا می‌باشد. او خیلی زود فوتبال حرفه‌ای را به عنوان بازیکن کنار گذاشت. خداحافظی زود هنگام او از بازیگری بستر را برای اشتغال او در دنیای فوتبال به عنوان مربی باز کرد. او سابقه مربیگری در تیم‌های مختلفی را دارد که تیم‌های الچه، آلمریا، لوانته و البته رئال وایادولید از مهم‌ترین این تیم‌ها می‌باشند. به علاوه اینکه سابقه مربیگری در تیم العربی کویت را نیز می‌توان در کارنامه او دید. در ادامه مطلب درباره چند اتفاق جالب فوتبالی‌خوان ایگناسیو مارتنیز در کسوت مربی صحبت خواهیم کرد. 

لحظات برتر دوران مربیگری مارتینز

در دوران حرفه‌ای هر مربی لحظات غمگین و شاد زیادی ثبت می‌شوند. در ادامه به مهم‌ترین این لحظات درباره مرد اول نیمکت فولاد خوزستان اشاره خواهیم کرد. 

شکست رئال پرستاره مورینیو 

به جرئت مهم‌ترین دوران مربیگری آقای مارتینز را می‌توان زمانی دانست که روی نیمکت لوانته می‌نشست. این تیم قرار بود در چهارمین هفته از رقابت‌های لالیگا فصل 2011 – 2012 برابر رئال مادرید قرار گیرد. تیم پرستاره مادریدی به ظاهر کار راحتی در این بازی داشت. اما نتیجه بازی جور دیگری رقم خورد. به طوری که شاید بدبین‌ترین هوادار رئالی نیز انتظار این نتیجه را با آن هم ستاره‌ای که بازهم مفهوم کهکشانی‌ها را تحقق بخشیده بودند نمی‌کرد. شاگردان مارتینز موفق شدند در ورزشگاه خانگی شاگردان مورینیو را با شکست یک بر صفر به خانه برگردانند. 

حضور در رقابت‌های لیگ اروپا

درست در همان سال تیم شایسته لوانته توانست در رده ششم جدول رده بندی لیگ برتر اسپانیا قرار گیرد. با قرارگیری در مقام پنجم لالیگا، مجوز حضور در دور پلی آف لیگ اروپا فصل 2012 – 2013 به تیم آقای مارتینز داده شد. آن‌ها توانستند در آن مرحله در دو بازی رفت و برگشت با نتایج 1 بر 0 و نیز 2 بر 0 در مجموع مقابل مادرول اسکاتلند با نتیجه 3 بر 0 به پیروزی برسند و جواز حضور در دور گروهی لیگ اروپا را کسب کنند. 

در دور گروهی جام یوفای آن سال این تیم با تیم‌های توئنته هلند، هانوفر آلمان و البته هلسینبورگس سوئد همگروه شد. در پایان دور گروهی لوانته با اختلاف یک امتیاز نسبت به همگروه آلمانی خود در رتبه دوم قرار گرفت و موفق شد به دور حذفی راه پیدا کند. اولین آزمون نماینده اسپانیا در دور حذفی رقیب نام آشنای یونانی بود. المپیاکو یونان هم نتوانست نتایج خوب لوانته را متوقف کند و تیم اسپانیایی در دو بازی رفت و برگشت توانست با نتایج یک بر صفر و سه بر صفر مقابل طرف یونانی به برتری برسد. اما درمقابل تیم نام آشنای روسی روبین کازان شکست خوردند و نتوانستند حضور در دور یک چهارم رو تجربه کنند. 

شکست سرمربی کنونی تراکتور‌سازی تبریز

نکته جالب دیگری که می‌توان درباره مربی جدید فولاد خوزستان ذکر کرد سابقه رویارویی او با پاکو خمس مربی کنونی قرمز‌های تبریزی می‌باشد. درست در همان فصل 2012 – 2013 فوتبال اسپانیا که پاکو خمس سرمربی رایووایکانو بود اقای مارتینز به عنوان سرمربی لوانته موفق به شکست مرد اول حال حاضر تراکتور شد. پیروزی که به معنای جبران و تلافی شکست سه بر صفر دور رفت بود. 

اخلاقیات آقای مارتینز 

اگر نگاهی به نوشته‌های نشریات اسپانیایی درباره مربی جدید فولاد بندازید با روحیات این مربی 59 ساله آشنا خواهید شد. نشریاتی مانند موندودپورتیوو از اون به عنوان یک مربی مقتدر یاد می‌کنند که انتظارات سطح بالا از بازیکنان خود دارد. برخی از وب سایت‌های اسپانیایی هم از او به عنوان مربی یاد کرده‌اند که به خوبی می‌تواند تیمی مقتدر تحویل رقابت‌ها بدهد. به طوری که انسجام تیم‌های او سبب برانگیختن تحسین تیم‌های رقیب بشود. 


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار