فوتبال7

نگاهی متفاوت به قرعه کشی دور گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا؛ آیا نیوکاسل زنگ تفریح غول‌های اروپایی در گروه مرگ می‌شود؟

در فوتبال7 نگاهی متفاوت خواهیم داشت به 8 گروه جذاب این فصل از لیگ قهرمانان اروپا

1402/06/10 20:45 علی ساغری

نگاهی متفاوت به قرعه کشی دور گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا؛ آیا نیوکاسل زنگ تفریح غول‌های اروپایی در گروه مرگ می‌شود؟

دیشب در شهر موناکو کشور فرانسه قرعه کشی دور گروهی فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا انجام شد و 32 تیم حاضر در این رقابت‌ها حریفان خود را شناختند. درست مانند مطالب قبلی، این بار هم تصمیم گرفتیم با ذکر برخی فکت‌های فوتبالی درباره‌ی این هشت گروه با شما فوتبال دوستان عزیز خاطره بازی کنیم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

نکات قابل ذکر درباره گروه‌های هشت گانه لیگ قهرمانان اروپا 2023 – 2024

در ادامه مطلب درباره سابقه تقابل اعضای هریک از گروه‌های هشت گانه و افتخارات اروپایی هریک از تیم‌ها برای شما همراهان عزیز سایت فوتبال سون صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

گروه یک؛ تداعی فینال خاطرانگیز 1999

بایرن مونیخ آلمان، منچستر یونایتد انگلیس، کپنهاگن دانمارک و گالاتاسرای ترکیه 4 تیم حاضر در این گروه هستند. امکان ندارد کسی ادعای فوتبال دوستی کند و تقابل خاطرانگیز هیتسفلد و فرگوسن در فینال چمپیونز لیگ 1999 را فراموش کرده باشد. بازی بایرن مونیخ و منچستریونایتد در فینال آن سال از جمله بازی‌هایی است که بعد از گذشت 24 سال از برگزاری آن هنوز هم ممکن است اشک شوق را از چشمان هواداران شیاطین سرخ جاری کند. آخرین تقابل این دو تیم به مرحله یک چهارم نهایی فصل 2013 – 2014 برمی‌گردد. در بازی رفت این دو غول اروپایی در آن سال ابتدا در اولترافورد شاگردان دیوید مویس با گل ویدیچ پیش افتادند. اما ضربه زیبای شوان‌اشتایگر بازی را به تساوی کشاند. در بازی برگشت هم علی رغم پیش افتادن منچستر با گل زیبای پاتریس اورا این بایرن بود که با سه گل به بازی برگشت و به مرحله نیمه نهایی رسید.

گروه دو؛ پیش‌بینی سرگروه سخت است!

سویا اسپانیا، آرسنال انگلیس، آیندهوون هلند و لانس فرانسه تیم‌های حاضر در این گروه می‌باشند. درمیان تیم‌های این گروه تنها تیم هلندی سابقه قهرمانی در این رقابت‌ها را دارد. آرسنال انگلیس هم سابقه رسیدن به فینال سال 2006 را دارا می‌باشد که البته در آن مرحله شکست در مقابل بارسلونا را تجربه کردند. سویا هم به عنوان پرافتخارترین تیم لیگ اروپا امیدوار است این بار در لیگ قهرمانان ارزش‌های خود را به نمایش بگذارد.

گروه سه؛ کهکشانی‌ها دیوار برلین را پیش رو دارند!

در گروه سه این رقابت‌ها قهرمان ایتالیا یعنی ناپولی، تیم‌های رئال مادرید، براگا پرتغال و یونیون برلین آلمان را پیش رو دارد. اگر لیگ قهرمانان اروپا فصل 2016 – 2017 را بخاطر داشته باشید، تقابل مادریدی‌ها و ناپلی‌ها در دور یک هشتم نهایی این رقابت‌ها را نیز به یاد می‌آورید. بازی که با دو نتیجه سر بر یک به سود شاگردان زیدان به پایان رسید. آلمانی‌های این گروه برای اولین بار است که حضور در چمپیونز لیگ را تجربه می‌کنند.

گروه چهار؛ نایب قهرمان فصل پیش ناکام برزگ در فینال‌های اروپایی را پیش رو دارد!

بنفیکا پرتغال، اینتر میلان ایتالیا، ردبول سالزبورگ اتریش و رئال سوسیداد قرار است برای صعود به یک هشتم نهایی با هم در این گروه رقابت کنند. رقابت بنفیکا و اینتر میلان علاقه مندان فوتبال را به سال 1965 می‌برد. جایی که در فینال این رقابت‌ها این دو غول پرتغالی و ایتالیایی باهم رو به رو شدند و دومین قهرمانی تیم ایتالیایی در این رقابت‌ها ثبت شد. حتما می‌دانید که بنفیکا از بزرگ‌ترین ناکام‌های اروپایی در فینال‌های چمپیونز لیگ می‌باشد. به طوری که هفت بار به فینال رسیده‌اند و تنها در دو فینال موفق به کسب پیروزی شده‌اند.

گروه پنج؛ یادآور فینال 1970

تیم‌های فاینورد هلند، اتلتیکو مادرید اسپانیا، لاتزیو ایتالیا و سلتیک اسکاتلند قرار است در این گروه به مصاف هم روند. تقابل فاینورد و سلتیک فوتبال دوستان را به یاد فینال 1970 می‌اندازد. جایی که فاینورد استارت قهرمانی تیم‌های هلندی در دهه 70 میلادی را زد و در سه سال بعد غول اصلی فوتبال هلند یعنی آژاکس قهرمان این رقابت‌ها شد. بسیاری از فوتبال دوستان هم به دنبال دیدن قهرمانی اتلتیکو مادرید اسپانیا بعد از سه ناکامی در فینال این رقابت‌ها هستند.

گروه شش؛ به گروه مرگ خوش آمدید.

حضور پاریس سن ژرمن فرانسه، بوروسیا دورتموند آلمان، آث میلان ایتالیا و البته نیوکسل انگلستان سبب شده است تا این گروه به عنوان گروه مرگ تلقی شود. تقابل دورتموند و پی اس جی را حتما در فصل 2019 – 2020 به یاد دارید. جایی که در وست فالن زنبور‌ها حریف انگلیسی با دبل ارلینگ هالند دو بر یک شکست دادند. اما در فرانسه متحمل شکست دو بر صفر شدند. پرافتخارترین تیم این گروه آث میلان ایتالیا می‌باشد که هفت بار موفق به کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها شده است.

گروه هفت؛ مدافع عنوان قهرمانی کار سختی پیش رو ندارد!

در هفتمین گروه رقابت‌های چمپیونز لیگ منچسترسیتی انگلیس مدافع عنوان قهرمانی، تیم‌های لایپزیش آلمان، ستاره سرخ بلگراد و یانگ بویز سوئیس را برای صعود پیش رو دارد. در این گروه مدافع عنوان قهرمانی و سرخ‌های صربستانی موفق به کسب عنوان قهرمانی یو سی ال شده‌اند.

گروه هشت؛ کار آسان بلوگرانا برای صعود

در آخرین گروه رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا آبی اناری‌های بارسلون برای صعود از دور گروهی باید از سد پورتوی پرتغال، شاختار دونتسک اوکراین و آنتورپ بلژیک قرار گیرد. تیم اوکراینی این گروه در سال‌های اخیر دفعات زیادی با دیگر غول اسپانیایی یعنی رئال مادرید همگروه شده است. باید منتظر ماند و دید که آیا شاختار ترمز بارسلونا را هم درست مانند رئال می‌کشد یا خیر؟


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار