فوتبال7

در آستانه قرعه کشی فصل جدید چمپیونز لیگ؛ نگاهی به سید بندی دور گروهی فصل آینده UCL

درانتظار تعیین گروه مرگ و گروه زندگی لیگ قهرمانان اروپا 2024 - 2023

1402/06/09 5:43 علی ساغری

در آستانه قرعه کشی فصل جدید چمپیونز لیگ؛ نگاهی به سید بندی دور گروهی فصل آینده UCL

با صعود تیم‌های آنتورپ بلژیک، گالاتاسرای ترکیه، یانگ بویز سوئیس، کپنهاگن دانمارک و آیندهوون هلند چهره 32 تیم حاضر در دور گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا مشخص شد. در این مطلب از سایت فوتبال سون تصمیم گرفته‌ایم به بررسی سید بندی کامل قرعه کشی دور گروهی این رقابت‌ها بپردازیم. اگر شما هم عاشق فکت‌های قوتبالی هستید، به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم که ادامه مطلب را از دست بدهید!

سید بندی نهایی چمپیونز لیگ؛ کدام تیم زنگ تفریح غول‌های اروپایی می‌شود؟

هر 32 تیم حاضر در لیگ قهرمانان اروپا فصل 2023 – 2024 اکنون جایگاه خود را در سید‌های چهارگانه می‌دانند. شاید با مشخص شدن این سید بندی بسیاری از فوتبال دوستان انتظار برگزاری مجدد پرتکرارترین رویارویی تاریخ این رقابت‌ها را بکشند. جدالی که می‌تواند مجددا هواداران را به آلیانز آرنا و سانتیاگو برنابئو بکشاند. درست متوجه شدید! احتمال همگروهی رئال مادرید اسپانیا با بایرن مونیخ آلمان وجود دارد. احتمالی که زیاد هم به صفر نزدیک نیست! با ما همراه باشید تا ریزترین نکات مربوط به این سید بندی را خدمت شما عاشقان فوتبال شرح دهیم.

سید یک؛ حضور دو ناخلف درمیان سایر غول‌های اروپا

مدافع عنوان قهرمانی؛ منچستر سیتی انگلیس و قهرمان فصل پیش لیگ اروپا; یعنی سویا قرار است به عنوان دو تیم سرگروه این رقابت‌ها نامشان از سبد قرعه‌ها خارج شود. همچنین تیم‌های بارسلونا اسپانیا، ناپولی ایتالیا، بایرن مونیخ آلمان، پاریس سن ژرمن فرانسه، بنفیکا پرتغال و فاینورد هلند قرار است سایه سنگین خود را به دیگر تیم‌های حاضر در گروه خود به عنوان سرگروه تحمیل کنند. درمیان تیم‌های این سید، تنها پاریس سن ژرمن و ناپولی سابقه قهرمانی در این رقابت‌ها را ندارند. 

سید دو؛ حضور این تیم غیرقابل باور است!

در سید دو قرعه کشی دور گروهی فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا تیم‌های رئال مادرید اسپانیا، آرسنال انگلیس، پورتو پرتغال، لایپزیش آلمان، بوروسیا دورتموند آلمان، اتلتیکو مادرید اسپانیا، اینتر میلان ایتالیا و منچستر یونایتد انگلیس قرار دارند. نکته‌ای که هر فوتبال دوستی را متعجب می‌کند حضور رئال مادرید در این سید است. تیمی که تعداد ستاره هایش آرزوی هر تیم اروپایی دیگر است. از بین تیم‌های حاضر در این سید، تنها لایپزیش نتوانسته است فینال چمپیونز لیگ را تجربه کند. تیمی که به عقیده بسیاری از کارشناسان فوتبال نماد توسعه فوتبال آلمان تلقی می‌شود. 

سید سه؛ مزین به حضور دومین تیم پرافتخار چمپیونز لیگ!

آث میلان ایتالیا، شاختار دونتسک اوکراین، کپنهاگن دانمارک، لاتزیو ایتالیا، ستاره سرخ بلگراد، آیندهوون هلند، براگا پرتغال و ردبول سالزبورگ اتریش تیم‌های حاضر در این سبد می‌باشند. از بین نام‌های فوق سه تیم سابقه قهرمانی در رقابت های UCLرا دارند. شاید شاخص‌ترین این اسم‌ها تیمی از پایتخت ایتالیا باشد که هوادارانشان مدت‌هاست انتظار بازگشت این تیم به روزهای اوج را می‌کشند. علاوه بر میلان ایتالیا، تیم‌های ستاره سرخ بلگراد و نیز آیندهوون هلند نیز توانسته‌اند در این رقابت‌ها عنوان قهرمانی را کسب کنند. 

سید چهار؛ آیا دیوار برلین و قلعه انگلیسی مسیر غول‌ها را سد می‌کنند؟

در چهارمین سید قرعه کشی این رقابت‌ها تیم‌های یانگ بویز سوئیس، رئال سوسیداد اسپانیا، سلتیک اسکاتلند، لانس فرانسه، نیوکسل یونایتد انگلیس، یونیون برلین آلمان، آنتورپ بلژیک و گالاتاسرای ترکیه حضور دارند. درمیان نام‌های حاضر در این دسته تنها تیم سلتیک یکبار، آن هم در سال 1967 موفق شده است قهرمان این رقابت‌ها بشود. یونیون برلین آلمان اولین حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه می‌کند. 


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار