فوتبال7

بررسی انتقال ژائو کانسلو به بارسلونا؛ برنده‌ی این معامله کیست؟

پس از کش و قوس‌های فراوان، انتقال ژائو کانسلو به بارسلونا بالاخره قطعی شد. در فوتبال۷ به بررسی جوانب مختلف این معامله خواهیم پرداخت.

1402/06/08 10:44 بهروز شیعه‌یان

بررسی انتقال ژائو کانسلو به بارسلونا؛ برنده‌ی این معامله کیست؟
نمره‌ی منچسترسیتی

پایانی خوش برای یکی از غافلگیرکننده‌ترین جدایی‌ها در سالیان اخیر فوتبال. رابطه‌ی کانسلو با پپ گواردیولا، خیلی زود به سردی گرایید و ملی‌پوش پرتغالی ظاهراً یک‌شبه از عنصر اصلی به رانده‌شده تبدیل شد. مرد کاتالانی دلایل خاص خودش را دارد، اما کنار گذاشتن ناگهانی چنین بازیکن مهمی، واقعاً عجیب بود. سیتی در ابتدا امیدوار بود که بایرن‌مونیخ آن‌ها را از شر کانسلو خلاص کند، اما وقتی مشخص شد این انتقال قرضی، دائمی نخواهد شد، باید به‌دنبال خریدار جدیدی می‌گشتند. طبیعیست که سیتی انتقال دائمی را ترجیح می‌داد، اما انتقال قرضی با بند خرید با احتمال فعالسازی بالا، قطعاً بهتر از هیچ چیز است. نیمکت‌نشینی کانسلو در شش ماه اخیر باعث شده که ارزش او در بازار باز هم کاهش یابد: پس نمره‌ی 13 از 20 برای سیتی.

نمره‌ی بارسلونا

دفاع کناری ایده‌آل برای باشگاه؟ چه کسی بهتر از کانسلو. او به‌طرز عجیبی با توپ راحت است، دید بسیار خوبی دارد و تبحر او در استفاده از هر دو پا، توانایی بازی در هر دو طرف را به او می‌دهد. بازیکن پرتغالی سال گذشته با مشکلاتی دست‌پنجه نرم کرد و بسیار جای نگرانی دارد که نه سیتی و نه بایرن، دیگر خواهان حضور او نبودند. اما بارسا با کمبود کیفیت در دفاع راست روبروست و احتمال اینکه کانسلو بتواند به‌لطف توانایی تکنیکی و تنوع تاکتیکی‌اش، در تیم ژاوی جا بیفتد، بالاست. نمره‌ی بارسا: 18 تا 20.

نمره‌ی کانسلو

یک پایان رویایی بر سناریوی کابوس‌واری که به نظر می‌رسید راه فراری از آن ندارد. او امیدوار بود پس از برخورد بدی که در منچستر با او صورت گرفت، دوران بازی خود را در مونیخ احیا کند، اما در بایرن هم حال‌روز خوشی نداشت و گویا تغییر مربی در آلیانز نیز کمک چندانی به او نکرد. استقبال گرمی در نیوکمپ در انتظار اوست و همیشه این احساس وجود داشته که کانسلو، اگر احساس عشق و حمایت بکند، بهترین نسخه‌ی خود را نشان خواهد داد: نمره‌ی 20 برای کانسلو. 


منبع نمرات: وبسایت جهانی گل

این مطلب را هم بخوانید: بررسی انتقال جرمی دوکو از رن به منچسترسیتی؛ برنده‌ی این معامله کیست؟


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار