فوتبال7

درخشش شاهزاده هری؛ بایرن آماده برای رویارویی با کابوس همیشگی

عملکرد عالی هری کین, خرید جدید بایرن مونیخ در دو بازی ابتدایی فصل تحسین منتقدان را به همراه داشته است...

1402/06/06 23:37 علی ساغری

درخشش شاهزاده هری؛ بایرن آماده برای رویارویی با کابوس همیشگی

انتقال یک انگلیسی به آلمان شاید قدری عجیب به نظر برسد. اما بعضی وقت‌ها این اتفاقات عجیب بدجور برای تیم مفید هستند. اگر از انتقال هری کین به بایرن مونیخ به عنوان مهم‌ترین ترانسفر اروپایی یاد نکنیم دست کم یکی ازمهم‌ترین موارد قابل ذکر درباره داد و ستد تیمهای اروپایی در این فصل انتقال هری کین از لندن به مونیخ می‌باشد. البته که امسال بایرن در نقل و انتقالات سنت شکنی نکرد و برای تقویت خود تیم رقیب را ضعیف کرد. مدت‌هاست که این تیم پرقدرت آلمانی برای تقویت و رضایت هواداران به سراغ بازیکنان دورتموند می‌رود. بعد از انتقال جنجالی لواندوفسکی به این تیم در سال ۲۰۱۴و بعد از آن انتقال متس هوملس این بار مدافع عنوان قهرمانی با خرید رافائل گوئررو تصمیم به تضعیف حریف و تقویت خود گرفت.

دلبری هری کین در آلیانز آرنا

دیروز بایرن با نتیجه سه بر یک در ورزشگاه خانگی خود برابر آگزبورگ به پیروزی رسید. در این بازی ابتدا تیم میزبان با گل به خودی بازیکن آگزبورگ با یک گل جلو افتاد. اما دو گل هری کین اختلاف را بیشتر کرد تا باواریایی با این نتیجه به پیروزی برسند. شاید اصلی‌ترین و قابل توجه‌ترین بخش عملکرد دیروز هری کین ضربه پرقدرت پنالتی او و به ثمر رساندن گل دوم بود. پنالتی پرقدرت و مقتدرانه کاپیتان تیم ملی انگلیس نشان از اعتماد به نفس او برای اثبات توانایی‌هایش در مونیخ می‌داد.

نبود لواندوفسکی حس نمی‌شود!

بایرن مونیخ همیشه مهاجمان خوبی را داشته است. از ماریو گومز و مانژوکیچ گرفته تا کمی بعد رابرت لواندوفسکی همه و همه در پیروزی‌های بایرن برابر رقبا و البته قهرمانی‌های متعدد این تیم در تورنومنتهای مختلف نقش داشتند. درخشش ستاره لهستانی این تیم در فصل 2019 – 2020 سبب شد تا به این فوروارد لهستانی برچسب لوانگلسکی بچسبد. تا جایی که بسیاری از کارشناسان تعداد گلهای مهاجم محبوب آن زمان این تیم را با تعداد گلهای منچستر یونایتد و آرسنال در آن فصل مقایسه میکردند. این بار ظاهراً قرار است بایرن برای قهرمانی‌های پی‌در‌پی روی هری کین حساب کند.

رکورد جالب شاهزاده هری

بازیکن ۳۰ ساله انگلیسی با گلزنی دیشب به یک رکورد جالب حمله کرد. او با دو گلی که در بازی دیروز به ثمر رساند تبدیل به سومین بازیکنی شد که با پیراهن بایرن در دو بازی ابتدایی فصل می‌تواند سه گل را به ثمر برساند. این اتفاق قبلاً در سال‌های ۱۹۶۷ و ۱۹۹۳ به ترتیب توسط گوستاو‌یانگ و آدولفو والنسیا تکرار شده بود.

هواداران خوشحال؛ توخل گله‌مند

شاید بسیاری از هواداران تیم مونیخی نسبت به انتقال هری کین رضایت داشته و این پسندیدن را با دبل دیشب شاهزاده انگلیسی بیشتر مطرح کنند. این درحالی است که اوضاع روی نیمکت باوارایی‌ها متفاوت است. توماس توخل که سال پیش بجای ناگلزمن بر روی نیمکت بایرن نشست، گویی نسبت به عملکرد بازیکنانش ناراضی می‌باشد. در کنفرانس خبری بعد از بازی سرمربی تیم بایرن مونیخ عنوان کرد که پیروزی در اولین بازی‌های فصل شیرین است، اما درباره عملکرد بازیکنانش گفت که شاگردانم در تمرینات بهتر از مسابقات عمل می‌کنند. البته که این موضوع یعنی عملکرد متفاوت بازیکنان در تمرین و مسابقه تنها دغدغه او نیست. چرا که موضوع انتقال شماره ۶ این تیم به اینتر میلان هم ذهن مربی سابق چلسی و دورتموند را درگیر کرده است.

موضوع پاوارد هنوز حل نشده است

موضوع انتقال پاوارد به اینتر میلان هم موضوعی است که گلایه کردن توخل را درپی داشته است. سرمربی باواریاییها در این باره گفته که: "هیچ جای دنیا بازیکن تنها با رضایت یکی از طرفین منتقل نمی‌شود". زمانی شایعات رفتن مدافع فرانسوی به جمع آبی‌های میلانی تقویت می‌شود که یادآور بشویم در بازی دیروز تیمش او حضور نداشت. توخل علت عدم حضور این بازیکن در ترکیب دیروز را کمردرد پاوارد عنوان کرده است. کمردردی که البته از سوی سرمربی آلمانی مونیخی‌ها زیاد جدی تلقی و نگران‌کننده تلقی نمی‌شود.

در این خصوص پاوارد هم کم یاغی‌گری از خود نشان نداده است. شاید جدی‌ترین اقدام او را بتوان شرکت نکردن او در تمرین اخیر بایرن دانست. اعتبار قرارداد مدافع جنجالی بایرن با قرمز‌های مونیخی تا پایان این فصل فوتبال اروپا باقیست. باید دید تلاش‌های او برای پیوستن به اینتر و البته واکنش طرف دیگر قضیه یعنی مربی و مسئولان قهرمان مطلق سال‌های اخیر آلمان کار را به کجا می‌رساند. توخل به شدت نسبت به نگهداری این مدافع اصرار دارد. تا جایی که بار‌ها عنوان کرده است: " تا زمانی که برای بنجی جایگزین پیدا نشده است خبری از انتقال او به اینتر نیست".

ترکیب بایرن؛ ترکیب باتجربه و تازه کار

اگر نگاهی به ترکیب دیروز بایرن مونیخ بندازید متوجه می‌شوید که بازیکنان با میزان تجربه مختلف در این ترکیب حضور داشتند. برای نمونه مولر، سانه و البته کیمیش از قدیمی‌های بایرن در ترکیب دیروز بودند. اما بازیکنان دیگری نظیر کیم مین جائه، نصیر مزراوی و رایان گراونبرخ از جمله بازیکنانی هستند که تجربه زیادی در ترکیب بایرن ندارند. به نظر می‌رسد توخل اعتماد قابل توجهی به بازیکنان کم تجربه دارد. نکته جالب دیگری که باید درباره ترکیب دیشب بایرن ذکر کنیم این است که دیگر خبری از مانوئل نویر، سنگربان دوست داشتنی این تیم و حتی‌یان زومر نبود. این بار اسون اولرایش حفاظت از دروازه بایرن را برعهده داشت. کسی که دیروز نتوانست دربرابر رقیب نه چندان قدرتمند این هفته بایرن کلین شیت کند.

کابوس بایرن فرا می‌رسد!

اگر به نتایج بایرن در سال‌های اخیر در بوندسلیگا نگاهی کنید، قطعاً پی خواهید برد که این تیم مقابل کمتر تیمی به اندازه بوروسیا مونشن گلادباخ شکست خورده است. بایرن بعد از دو پیروزی در بوندسلیگا این بار در هفته سوم این رقابت‌ها روز شنبه قرار است به مصاف کره اسب‌های آلمانی برود. شاگردان جراردو سیوان در اولین بازی خود برابر آگزبورگ به تساوی ۴ به ۴ رسیدند، اما در دومین بازی در ورزشگاه خانگی خود، یعنی ورزشگاه زیبای بوروسیا پارک به شکست خانگی ۳ بر ۰ مقابل لورکوزن رسیدند. حال باید دید آیا می‌توانند با حفظ سنت دربرابر بایرن به اولین پیروزی خود برسند یا خیر؟

البته رقابت با گلادباخ تنها بازی سختی که انتظار مونیخی‌ها را می‌کشد نیست. چرا که بعد از این بازی مدافع عنوان قهرمانی باید برای بازی مقابل یاران سابق سردار آزمون آماده شود. لورکوزنی‌ها درست مانند بایرن مونیخ تا به امروز هردو بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند. به نظر می‌رسد سکوهای آلیانز آرنا همین ابتدای فصل باید هیجان زیادی را در رقابت‌های بوندسلیگا تجربه کنند.


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار